Waldemar Lewoń

Waldemar Lewoń Business Analyst
(IT)

Temat: Zbieranie wymagań do raportów

Witajcie,

W jednej ze swoich dotychczasowych prac spotkałem się z arkuszem excel - szablonem, który odpowiednio spreparowany udostępnia się klientowi aby zebrać wymagania niezbędne do przygotowania konkretnego raportu. Niestety w ferworze walki szablon zaginął a wraz z nim fajny sposób na zebranie wymagań. I tutaj zwracam się do Was i do Waszej wiedzy na temat zbierania wymagań do raportu. Pytanie brzmi następująco:

Jakie elementy/informacje powinien zbierać taki szablon aby móc na jego podstawie zaprojektować raport?

Póki co do głowy przychodzą mi "oczywistości"

1. Nazwa raportu
2. Cel raportu
3. Odbiorca raportu
4. spis tabel z wyszczególnieniem źródeł danych do raportu (format raportu)

Temat: Zbieranie wymagań do raportów

Poniżej kilka kwestii, które warto poruszyć w takim kwestionariuszu:

a. w jaki sposob gromadzone są dane na potrzeby raportu, tj. czy podczas gromadzenia danych konieczna jest ich reczna obrobka i na czym ona polega? Moze sie okazac, ze wykonanie raportu jest niemozliwe z uwagi na charakter obrobki.
b. potrzeba wykorzystania danych historycznych, w jaki sposob i za jaki okres czasu beda potrzebne.
c. wolumen, przyrost i granulacja danych
d. czas wykonania raportu
e. parametry raportu (nie wszystkie technologie pozwalają na podanie dowolnych parametrów wejściowych)
f. zalezności od innych raportów

Warto także przejrzeć wymagania pod kątem możliwości licencyjnych posiadanego rozwiązania BI.



Wyślij zaproszenie do