konto usunięte

Temat: Ocena pracy analityka IT

Witam,

Chciałbym zapytać, jak sobie radzicie z tematem oceny pracy analityka IT. Wiadomo, że zatrudniając pracownika wypadałoby mieć jakiś pomysł na to, jak oceniać jego pracę. Do tej oceny trzeba zastosować jakąś miarę, żeby obie strony - oceniany i oceniający, miały zgodność co do oczekiwanych rezultatów pracy.
Na pewno można w dość prosty sposób ocenić terminowość, ale co z jakością dostarczonych rozwiązań (czy też materiałów)? Jak ją oceniać?

Jakie macie doświadczenia w tym zakresie?

Pozdr,
TB

konto usunięte

Temat: Ocena pracy analityka IT

Analityka ocenia się pod kątem wytworzonego produktu, ale również pod kątem czasu, jaki poświęca na przygotowanie danego produktu i jak to się przekłada na jakość produktu.

Najlepszym rozwiązaniem jest chyba Ocena 360 stopni. Pozwala ona na ocenę siebie samego, ale również wszystkich osób, które mają kontakt z Tobą. Dzięki temu i architekci, programiści, Klient jest w stanie ocenić analityka pod kątem jakości jego pracy. Dla Architekta i Programisty ważne będa te cechy jak terminowośc dostarczonego dokumentu ze specyfikacją, jego jakość i brak jakichkolwiek pytan z ich strony z kategorii: Ale o co chodzi Klientowi???

Od strony Klienta wazne bedzie czy dobrze Analityk zrozumial potrzeby Klienta, czy spotkania byly konstruktywne, czy mial staly kontakt z Analitykiem itp.

konto usunięte

Temat: Ocena pracy analityka IT

Monika Brocka:
Analityka ocenia się pod kątem wytworzonego produktu, ale również pod kątem czasu, jaki poświęca na przygotowanie danego produktu i jak to się przekłada na jakość produktu.

Ocena czasu czy terminowości nie stanowi problemu, to są rzeczy dość łatwo mierzalne i można sformułować miarę na tyle jednoznaczną w interpretacji, żeby nie było wątpliwości co do jej wyników. Gorzej z tą niedookreśloną "jakością".
Najlepszym rozwiązaniem jest chyba Ocena 360 stopni. Pozwala ona na ocenę siebie samego, ale również wszystkich osób, które mają kontakt z Tobą. Dzięki temu i architekci, programiści, Klient jest w stanie ocenić analityka pod kątem jakości jego pracy. Dla Architekta i Programisty ważne będa te cechy jak terminowośc dostarczonego dokumentu ze specyfikacją, jego jakość i brak jakichkolwiek pytan z ich strony z kategorii: Ale o co chodzi Klientowi???

Ocena 360 rzeczywiście mogłaby się w tym sprawdzić. Czy miałaś doświadczenia z zastosowaniem takiej metody do oceny pracy analityków? Zastanawiam się, jak dużo w tej ocenie zależy od tego, czy analityk współpracuje ze stałym gronem współpracowników/klientów, czy np. w kolejnych okresach oceny realizuje inne projekty i współpracuje z innymi ludźmi.
Od strony Klienta wazne bedzie czy dobrze Analityk zrozumial potrzeby Klienta, czy spotkania byly konstruktywne, czy mial staly kontakt z Analitykiem itp.

Taki feedback od Klienta jest bezcenny, z drugiej strony każdy Klient ma swoje kryteria oceny współpracy z analitykiem; dużo zależy od tego z kim miał wcześniej do czynienia, czego się spodziewa, jaki poziom reprezentuje.
Paweł S.

Paweł S. inzynieria
e-commerce,
kierownik projektów,
analityk syst...

Temat: Ocena pracy analityka IT

>>>Gorzej z tą niedookreśloną "jakością".

Jakość też jest sprawdzalna. Mierzona na przykład ilością poprawek funkcjonalnych, ilością miejsc, w których analityk nie przewidział jakiegoś przypadku- zwłaszcza jeśli jest to coś istotnego.

Zależnie od charakteru pracy analityka- różne elementy mogą być na wyjściu jego pracy i tym samym różnie oceniane- projekt funkcjonalny, założenia funkcjonalne jakiegoś projektu, makieta/prototyp, diagramy UMLowe, itp..

Ocenianie analityka przez innych członków zespołu też jest kluczowe:
- przez klienta- czy właściwie zbiera wymagania i modeluje procesy/rozwiązania
- przez testerów- czy dobrze opracował scenariusze testowe
- przez programistów- czy projekt nie ma dziur
- przez PM- czy trzyma terminy

Akurat w Eurobanku, jak głębiej pojedziecie z wdrożeniem sixsigma w zarządzaniu projektami- to znajdowanie braków i niedoróbek będzie na tyle stałym elementem procesu wdrożeniowego, że więcej rzeczy powinno być mierzalnych..

konto usunięte

Temat: Ocena pracy analityka IT

Jakość też jest sprawdzalna. Mierzona na przykład ilością poprawek funkcjonalnych, ilością miejsc, w których analityk nie przewidział jakiegoś przypadku- zwłaszcza jeśli jest to coś istotnego.

Jasne, że można mierzyć liczbę błędów, liczbę poprawek, liczbę zmian wprowadzonych po określonym terminie, można analizować wagi zgłaszanych błędów itp. Przykładowych miar potrafię skonstruować na pęczki. Chciałbym poznać Wasze doświadczenia z miarami/metodami oceny, które się sprawdziły w praktycznym zastosowaniu.
Ocenianie analityka przez innych członków zespołu też jest kluczowe:
- przez klienta- czy właściwie zbiera wymagania i modeluje procesy/rozwiązania

Tutaj pytanko: czy Klient jest w stanie ocenić, czy analityk WŁAŚCIWIE zbiera wymagania? Jak rozumieć właściwie i jak interpretować ocenę dokonaną przez Klienta?
- przez testerów- czy dobrze opracował scenariusze testowe

"dobrze" przy takiej ocenie jest bardzo płynne
- przez programistów- czy projekt nie ma dziur

tak, to w którymś momencie wyjdzie na pewno, można to zarejestrować i włączyć do oceny pracy
- przez PM- czy trzyma terminy

to raczej oczywiste
Akurat w Eurobanku, jak głębiej pojedziecie z wdrożeniem sixsigma w zarządzaniu projektami- to znajdowanie braków i niedoróbek będzie na tyle stałym elementem procesu wdrożeniowego, że więcej rzeczy powinno być mierzalnych..

Heh, nie zależy mi na tym żeby mierzyć _więcej_ (wcale nie uważam, że to samo w sobie ma wartość). Wolę mierzyć "nie mniej niż potrzebne" i wyciągać z tego odpowiednie wnioski.
Paweł S.

Paweł S. inzynieria
e-commerce,
kierownik projektów,
analityk syst...

Temat: Ocena pracy analityka IT

Chciałbym poznać Wasze doświadczenia z miarami/metodami oceny, które się sprawdziły w > praktycznym zastosowaniu.

Praktyczne zastosowanie to nieco inna działka.

O ile w takiej systemowej ocenie można ustalić reguły i zasady i jak sam piszesz jest tego na pęczki, o tyle praktyczne zastosowanie mają oceny subiektywne, acz dokonywane przez bardziej doświadczonych w danej działce pracowników.

Sam rzut oka na dokumentacje młodszego analityka, sposób albo rozwiązania jakiegoś zagadnienia, albo podejście do tegoż i sam sposób myślenia pozwalają ocenić potencjał i zdolność do efektywnego nabywania wiedzy wraz z czasem, zarówno na poziomie posługiwania się narzędziami, jak i sposobach podchodzenia do zagadnień.

W przypadku starszych analityków liczy się ocena efektu końcowego (przy założeniu, że ma dobrze wypracowany warsztat na poziomie czysto technicznym), głownie w opinii klienta, który w samej fazie zbierania wymagań mógł wprowadzać jakieś sprzeczności albo poważniejsze zmiany, nad którymi (i samym klientem) starszy analityk powinien zapanować.

Dobre scenariusze testowe można zdefiniować przez ich przeciwieństwo. Przerabiałem przypadki, że aplikacja przechodziła przez testy, przy czym klient był w stanie sam dobrać taki zestaw danych wejściowych, który wykazywał jakiś błąd. Im szybciej mu się to udawało- tym gorzej świadczyło to o scenariuszach testowych :)

Nie wiem na ile specyfika projektów bankowych pozwala rozdzielić ocenę pracy samego analityka od pracy całego zespołu i efektu końcowego, ale w projektach, którymi ja się zajmowałem jako analityk i PM w jednym liczyła się wypadkowa zdolności do modelowania rozwiązań i projektowania jakichś funkcjonalności z jednoczesnym wpływaniem na użytkowników kluczowych na kilku różnych poziomach.

W każdym razie świetnie zaprojektowana aplikacja nie zawsze jest sukcesem po wdrożeniu- no i pytanie czy to świadczy o analityku źle czy nie..

konto usunięte

Temat: Ocena pracy analityka IT

Ocena 360 rzeczywiście mogłaby się w tym sprawdzić. Czy miałaś doświadczenia z zastosowaniem takiej metody do oceny pracy analityków? Zastanawiam się, jak dużo w tej ocenie zależy od tego, czy analityk współpracuje ze stałym gronem współpracowników/klientów, czy np. w kolejnych okresach oceny realizuje inne projekty i współpracuje z innymi ludźmi.

W przypadku roznych klientow powiedzmy ze ocena z takiego badania jest bardziej wiarygodna. Bo jesli Analityk dluzej pracuje z jednym klientem wywiazuje sie pewna wiez nieformalna, mowienie na "Ty", w kazdej chwili telefony,nieformalne spotkania, czasem wejscie na relacje dobrych znajomych, co moze zaburzyc wiarygodnosc badania.

Z drugiej strony tak naprawde w przypadku Analityka duze znaczenie ma ocena Architekta i programisty. Bo to oni decyduja czy Analityk sprecyzowal wymagania na tyle, ze nie musza juz sie dopytywac.Czy przewidzial wszystkie alternatywne scenariusze.Czy wiedza jak przebiega proces biznesowy itp.
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: Ocena pracy analityka IT

Tomasz B.:
Witam,

Chciałbym zapytać, jak sobie radzicie z tematem oceny pracy analityka IT. Wiadomo, że zatrudniając pracownika wypadałoby mieć jakiś pomysł na to, jak oceniać jego pracę. Do tej oceny trzeba zastosować jakąś miarę, żeby obie strony - oceniany i oceniający, miały zgodność co do oczekiwanych rezultatów pracy.
Na pewno można w dość prosty sposób ocenić terminowość, ale co z jakością dostarczonych rozwiązań (czy też materiałów)? Jak ją oceniać?

Jakie macie doświadczenia w tym zakresie?

Pracuje (tworzę produkty) dla programistów i dostawców oprogramowania, to oni mogą oceniać moją pracę w prosty sposób: pomaga im albo nie.

Opinia innego analityka nic tu nie pomoże, uważam, że pracę może ocenić jej odbiorca. Inny analityk może oceniać sama dokumentację i jej jakość "pisarską", zgodność z jakąś tam normą. Jednak jeśli analityk nie zrozumiał sedna problemu to najlepszy audytor nie może ocenić nic ponad to co wyczyta.
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: Ocena pracy analityka IT

Paweł Szymczyk:
W każdym razie świetnie zaprojektowana aplikacja nie zawsze jest sukcesem po wdrożeniu- no i pytanie czy to świadczy o analityku źle czy nie..

czyli nie była świetnie zaprojektowania ... analityk się nie sprawdził....
Agnieszka K.

Agnieszka K. Analityk biznesowy i
systemowy :)

Temat: Ocena pracy analityka IT

Opinia innego analityka nic tu nie pomoże, uważam, że pracę może ocenić jej odbiorca. Inny analityk może oceniać sama dokumentację i jej jakość "pisarską", zgodność z jakąś tam normą. Jednak jeśli analityk nie zrozumiał sedna problemu to najlepszy audytor nie może ocenić nic ponad to co wyczyta.


Zgadzam się z powyższym.
Pracę Analityka najlepiej weryfikuje jej odbiorca (Klient, Architekt, Programista..)

Inny Analityk weryfikuje moje dokumenty od strony formalnej - zakres, układ, wychwycenie błędów stylistycznych i innych... - Nie jest w stanie zweryfikować jakości merytorycznej analizowanego biznesu (jeśli nie współpracuje razem ze mną w projekcie).

najlepszym weryfikatorem jest Klient - to on wie czy Analityk mówi jego 'językiem' ;) co prowadzi do zrozumienia biznesu Klienta, jego potrzeb i wymagań...

konto usunięte

Temat: Ocena pracy analityka IT

Agnieszka Z.:
Opinia innego analityka nic tu nie pomoże, uważam, że pracę może ocenić jej odbiorca. Inny analityk może oceniać sama dokumentację i jej jakość "pisarską", zgodność z jakąś tam normą. Jednak jeśli analityk nie zrozumiał sedna problemu to najlepszy audytor nie może ocenić nic ponad to co wyczyta.


Zgadzam się z powyższym.
Pracę Analityka najlepiej weryfikuje jej odbiorca (Klient, Architekt, Programista..)

Inny Analityk weryfikuje moje dokumenty od strony formalnej - zakres, układ, wychwycenie błędów stylistycznych i innych... - Nie jest w stanie zweryfikować jakości merytorycznej analizowanego biznesu (jeśli nie współpracuje razem ze mną w projekcie).

najlepszym weryfikatorem jest Klient - to on wie czy Analityk mówi jego 'językiem' ;) co prowadzi do zrozumienia biznesu Klienta, jego potrzeb i wymagań...


Zgadzam się w zupełności. Dla mnie wyznacznikiem dobrej specyfikacji jest to, że architekt ani programista nie ma pytań w stylu: yyy, ale o co chodzi? CO autor miał na myśli.

A to czy specyfikacja została sporządzona właściwie świadczy sama Aplikacja.Jeśli odpowiada oczekiwaniom Klienta, zawiera wszystko co przedstawił Klienta i zostało uwzględnione w specyfikacji to oznacza, że Analityk wykonał dobrą robotę.

konto usunięte

Temat: Ocena pracy analityka IT

A to czy specyfikacja została sporządzona właściwie świadczy sama Aplikacja.Jeśli odpowiada oczekiwaniom Klienta, zawiera wszystko co przedstawił Klienta i zostało uwzględnione w specyfikacji to oznacza, że Analityk wykonał dobrą robotę.

Śmiem twierdzić, że Klienta - Odbiorcę systemu, specyfikacja nie do końca obchodzi. Interesuje go efekt końcowy, czyli to, czy system, który powstał, spełnia jego oczekiwania. Jeżeli aplikacja jest świetna, to są możliwe co najmniej dwie sytuacje:
a. Analityk wykonał świetną robotę i reszta wykonała świetną robotę
b. Analityk wykonał marną robotę, ale reszta zamortyzowała jego błędy i pomimo błędów analityka wyszło z tego coś, z czego Klient jest zadowolony.

Badanie zadowolenia Klienta po wykonaniu całości prac, nie tylko analizy, daje pogląd właśnie o zadowoleniu z _całości_ prac, a nie z działań podejmowanych przez analityka. Jakość całości z jakością analizy są z pewnością w wysokim stopniu pozytywnie skorelowane, więc jeżeli całość zadowoliła Klienta, to z dużym prawdopodobieństwiem analityk wykonał swoją pracę dobrze.
Czyli ujmując to prościej: w takim przypadku nie warto szukać dziury w całym.
Kolejny wniosek z tego jest taki, że trudno wykonać ocenę analityka w oderwaniu od oceny całego przedsięwzięcia.
Paweł S.

Paweł S. inzynieria
e-commerce,
kierownik projektów,
analityk syst...

Temat: Ocena pracy analityka IT

Kolejny wniosek z tego jest taki, że trudno wykonać ocenę analityka w oderwaniu od oceny całego przedsięwzięcia.

I to właśnie miałem na myśli pisząc, że =W każdym razie świetnie zaprojektowana aplikacja nie zawsze jest sukcesem po wdrożeniu- no i pytanie czy to świadczy o analityku źle czy nie=

Akurat tu miałem na myśli przypadek kiedy analityk wymyślił funkcjonalnie prawidłowe rozwiązania, ale wybrana platforma, na której zostały one zaimplementowane nie dala rady wydajnościowo..

Za cały projekt odpowiada PM i jeśli nie dopilnuje kwestii testów, skalowalności sprzętu czy środowiska softwareowego, to szczęśliwy finał prac odsuwa się w czasie.

Nawet jeśli użytkownik kluczowy ze strony klienta/biznesu zatwierdza analitykowi projekt, to np. broszką PMa jest zrobić szerszą prezentację i mieć bardziej ugruntowaną akceptację.

A konkretnie na przykładzie- był sobie zatwierdzony projekt aplikacji e-commerceowej dla pewnego dystrybutora, który powstał w oparciu o wymagania dwóch głównych handlowców.

Ale dopiero prezentacja tego projektu w wersji przerobionej na klikane makiety z udziałem partnerów handlowych tego dystrybutora- dla których w 50 % była ta aplikacja, pozwoliło wprowadzić istotne poprawki przed fazą wdrożenia.
Agnieszka K.

Agnieszka K. Analityk biznesowy i
systemowy :)

Temat: Ocena pracy analityka IT

Śmiem twierdzić, że Klienta - Odbiorcę systemu, specyfikacja nie do końca obchodzi. Interesuje go efekt końcowy, czyli to, czy system, który powstał, spełnia jego oczekiwania.

Uważam że powinna obchodzić, a nawet obchodzi. Specyfikacja jest również pewnego rodzaju umową w zakresie prac nad systemem. Czarno na białym Klient wie, które jego oczekiwania będą spełnione, a które nie (bo np. są poza zakresem umowy handlowej).
Joanna U.

Joanna U. Inżynier
oprogramowania,
Analityk
systemowy/biznesowy

Temat: Ocena pracy analityka IT

Agnieszka Z.:
Śmiem twierdzić, że Klienta - Odbiorcę systemu, specyfikacja nie do końca obchodzi. Interesuje go efekt końcowy, czyli to, czy system, który powstał, spełnia jego oczekiwania.

Uważam że powinna obchodzić, a nawet obchodzi. Specyfikacja jest również pewnego rodzaju umową w zakresie prac nad systemem. Czarno na białym Klient wie, które jego oczekiwania będą spełnione, a które nie (bo np. są poza zakresem umowy handlowej).

Popieram.
Oczekiwania klienta bardzo często ewoluują wraz postępem prac, nie mówiąc już o niedoskonałości ludzkiej pamięci, która zawieść może zarówno klienta, jak i wykonawcę. Zdarza się też fluktuacja kadry pracowniczej po obu stronach projektu...
Dlatego - aby zminimalizować przykre efekty rozczarowania :) sięgamy do specyfikacji, która na każdym poziomie realizacji projektu jest punktem odniesienia dla obu stron :)

konto usunięte

Temat: Ocena pracy analityka IT

Paweł Szymczyk:

Akurat tu miałem na myśli przypadek kiedy analityk wymyślił funkcjonalnie prawidłowe rozwiązania, ale wybrana platforma, na której zostały one zaimplementowane nie dala rady wydajnościowo..

Być moze nie zrozumialam stwierdzenia :"Analityk wymyslił funkcjonalnie prawidłowe rozwiązania". Do tej pory myślałam, że Analityk nie jest od wymyślania rozwiązań a jedynie od zbierania i zarządzania wymaganiami. Jesli Analityk zacznie wymyslac rozwiazania dla funkcjonalnosci moze sie minąć z najprostszym rozwiązaniem. Wymyslanie przez Analityka rozwiazania i wpisanie to w specyfikację narzuca Architektowi gotowego rozwiazania, a Architekt mysli ze Klient dokladnie rząda takiego a nie innego rozwiazania.

Zdarzaja sie przypadki, kiedy Klient chce konkretnego rozwiazania bo to wynika z polityki firmy, ale sa to bardzo rzadkie przypadki.

To takie moje wtrącenie off topic.
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: Ocena pracy analityka IT

Tomasz B.:
Śmiem twierdzić, że Klienta - Odbiorcę systemu, specyfikacja nie do końca obchodzi. Interesuje go efekt końcowy, czyli to, czy system, który powstał, spełnia jego oczekiwania. Jeżeli aplikacja jest świetna, to są możliwe co najmniej dwie sytuacje:
a. Analityk wykonał świetną robotę i reszta wykonała świetną robotę
b. Analityk wykonał marną robotę, ale reszta zamortyzowała jego błędy i pomimo błędów analityka wyszło z tego coś, z czego Klient jest zadowolony.

a jak z czasem i kosztami? Przecież praca analityka to nic innego jak "chcieć by udało się tanio i za pierwszym razem". W zasadzie prędzej czy później (jak mamy czas i pieniądze) oprogramowanie będzie dobre... ale czy to dobra droga?

Po trzecie chciał bym zauważyć, że tak na prawdę oprogramowanie służy realizacji celów firmy (sponsor projektu!) a nie pracowników, w szczególności związków zawodowych.... znam świetne aplikacje napisane pod dyktando użytkowników (czytaj pracowników) tylko poza tym że "są fajne" w niczym nie pomagają - to po protu knoty ... jeszcze gorzej, usłyszałem kiedyś od pracownika klienta podczas wywiadów "ten program ma być taki, żeby wszyscy tu jeszcze mieli co robić pzrez kilka lat".... bez komentarza....
Badanie zadowolenia Klienta po wykonaniu całości prac, nie tylko analizy, daje pogląd właśnie o zadowoleniu z _całości_ prac, a nie z działań podejmowanych przez analityka.

kogo pytamy? prezesa firmy (płatnika) czy użytkownika?
Kolejny wniosek z tego jest taki, że trudno wykonać ocenę analityka w oderwaniu od oceny całego przedsięwzięcia.

nie, łatwo ocenić: jeśli zespół programistyczny napisze działający kod na podstawie dokumentacji analityka i program zostanie odebrany od razu to jest to zasługa analityka i koderów.

jeśłi koderzy tworzą kolajne prototypy na bazie uwag odbiorcy to jest to porażka analityka i bardzo kosztowny "error driven development"....
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: Ocena pracy analityka IT

Paweł Szymczyk:
I to właśnie miałem na myśli pisząc, że =W każdym razie świetnie zaprojektowana aplikacja nie zawsze jest sukcesem po wdrożeniu- no i pytanie czy to świadczy o analityku źle czy nie=

a jak sądzicie dlaczego nazwa Analityk Biznesowy ma w sobie słowo Biznesowy?

Akurat tu miałem na myśli przypadek kiedy analityk wymyślił funkcjonalnie prawidłowe rozwiązania, ale wybrana platforma, na której zostały one zaimplementowane nie dala rady wydajnościowo..

dał ciała projektant implementacji a nie analityk, brakuje mi tu jasnego podziału odpowiedzialności, słowo wytrych "analityk"....

Za cały projekt odpowiada PM i jeśli nie dopilnuje kwestii testów, skalowalności sprzętu czy środowiska softwareowego, to szczęśliwy finał prac odsuwa się w czasie.

w jakiej metodyce PM jest projektantem?

Nawet jeśli użytkownik kluczowy ze strony klienta/biznesu zatwierdza analitykowi projekt, to np. broszką PMa jest zrobić szerszą prezentację i mieć bardziej ugruntowaną akceptację.

po pierwsze od kiedy to klient zatwierdza analitykowi projekt? Klient może co najwyżej "potwierdzić" założenia. To tak jak byśmy powiedzieli nie zamawiający tłumaczenie na chiński zatwierdza jego wynik..
A konkretnie na przykładzie- był sobie zatwierdzony projekt aplikacji e-commerceowej dla pewnego dystrybutora, który powstał w oparciu o wymagania dwóch głównych handlowców.

uuuuuuuuu to już pachnie kłopotami... nigdy bym tego nie zrobił... nigdy .... nigdy nie pytał bym o zdanie handlowców projektując firmie systemm wspierający sprzedaż. :) ... pytał bym ich czy udokumentowany model sprzedaży jest prawidłowy ale nie o to czy np. model dziedziny jest OK.

Ale dopiero prezentacja tego projektu w wersji przerobionej na klikane makiety z udziałem partnerów handlowych tego dystrybutora- dla których w 50 % była ta aplikacja, pozwoliło wprowadzić istotne poprawki przed fazą wdrożenia.

i nie dziwi mnie to, a czy ktoś wcześniej modelował proces w którym ci partnerzy biorą udział?
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: Ocena pracy analityka IT

Agnieszka Z.:
Śmiem twierdzić, że Klienta - Odbiorcę systemu, specyfikacja nie do końca obchodzi. Interesuje go efekt końcowy, czyli to, czy system, który powstał, spełnia jego oczekiwania.

Uważam że powinna obchodzić, a nawet obchodzi. Specyfikacja jest również pewnego rodzaju umową w zakresie prac nad systemem. Czarno na białym Klient wie, które jego oczekiwania będą spełnione, a które nie (bo np. są poza zakresem umowy handlowej).

o jakiej specyfikacji (specyfikacji czego) mowa?
Agnieszka K.

Agnieszka K. Analityk biznesowy i
systemowy :)

Temat: Ocena pracy analityka IT

wymagań oczywiście, budowa pewnego rodzaju SIWZ w dokumencie analizy biznesowej

Następna dyskusja:

Ścieżka kariery Analityka IT




Wyślij zaproszenie do