Andrzej
Z.
Pracownik ds.
obsługi
logistyczno-administ
racyjnej, Gelpo...
Temat: Spór z kupującym
Dzień dobryzamieszczam tu fragment sporu (moje podsumowanie) kupującym:
1. 23 listopada 2018 kupił Pan telefon Iphone X Space Grey 64GB 10.2018 za 2700 zł) Telefon był sprawny technicznie oprócz funkcji Face ID ( Został pan poinformowany, że jest zainteresowanie i nie musi go pan kupować. Na zdjęciach, jakie były zamieszczone w ogłoszeniu bez trudu można było zobaczyć, że kolor ramki jest srebrny. Jeżeli miał pan jakieś wątpliwości trzeba było pytać i prosić o dodatkowe informacje czy dodatkowe zdjęcia. Po zakupie, skoro ten telefon tak pana rozczarował najprostszym rozwiązaniem było poprosić mnie o zwrot pieniędzy i odesłać telefon. Zamiast tego chciał pan 200 zł na co przecież nie musiałem się zgadzać i podtrzymuję zdanie, że telefon był sprawny i nie posiadał takiej wady, która uniemożliwiałaby jego użytkowanie a jego cena była adekwatna do jakości.
2. 13 listopada 2018 napisał pan, że telefon nie ma gwarancji i jest „zgrzebany”. Odpisałem w dyskusji, że nie pisałem w aukcji o gwarancji, bo telefon jej nie miał. Telefony na gwarancji można było kupić w tym czasie za ok. 1000 zł więcej i mógł pan sobie taki nabyć.
3. 15 listopada 2018 napisał pan, że prowadzi działalność w zakresie kupna telefonów i nie kupuje telefonów nierzetelnie opisanych. Chce pan zwrotu za ten, jak pan to ujął nic nie warty telefon.
4. 9 grudnia 2018 napisał pan o pojawieniu się kolejnych wad: nie działającym głośniku i ekspertyza, że telefon był zalany (co nie przeszkodziło panu jednak wystawić tego telefonu na portalach aukcyjnych Allegro i OLX) Czy od 23.10 do 9.12 nie dało się zauważyć nie działającego głośnika? Jednocześnie o godz. 10:20 tego dnia wystawia pan ten telefon na portalu OLX do sprzedaży jako sprawny (nie licząc modułu Face ID)
5. 4 stycznia 2018 poinformował pan o kosztach wymiany ramki i naprawie głośnika. (Zalania telefonu jednak nie było?)
6. Po ponad 3 m-cach zastraszania mnie sądem i po wizycie na komisariacie zaproponowałem opcję przyjęcia zwrotu, ale pan oznajmił, że telefon jest już sprzedany a”my musimy się dogadać”. Na pana zarzut, że propozycja ta padła bo wiedziałem, że telefon jest sprzedany odpowiadam, że widziałem pana różne ogłoszenia na Allegro i OLX ale świadomości, że sprzedaje pan telefon kupiony ode mnie nie miałem (ten wystawiony miał potłuczoną szybkę a w opisie pisał pan, że to pana prywatny telefon z umową na Orange, z wymienionym w ramach gwarancji głośnikiem) Wcześniej wystawiał pan ten telefon dołączając zdjęcia z mojej aukcji i wtedy łatwo można było go zidentyfikować. Jeśli to faktycznie był to ten telefon (dopatrzyłem się, że nr IMEI jest ten sam) to właśnie pan świadomie wprowadził w błąd kupującego.
7. Nie byłem świadomy, że kupuje pan telefony do szybkiej odsprzedaży w celu zarobkowym. I że nie kupuje pan mojego telefonu do użytku, tylko traktuje pan go jako inwestycję. Wiem, że telefon był wart swojej ceny 2700 zł. Przykro mi, że pan nie zarobił na tym telefonie ale nie może mieć pan do mnie pretensji o swoje nietrafione inwestycje a domaganie się ode mnie coraz większych kwot ma znamiona wyłudzenia pieniędzy (Art. 286 KK)
Zaznaczam, że zdjęcia na aukcji były "duże" na części z nich telefon był w czarnym etui ale an części był "goły"
Inną pretensją kupującego był fakt, że zamieściłem w opisie aukcji informację Estimated Purchase Date - data wskazywała, że telefon był zakupiony kilka miesięcy temu. Kupujący miał pretensję, że tel. nie jest na gwarancji ale ja informacji o gwarancji nigdzie nie zamieściłem. Podczas kontaktu przed zakupem kupujący poprosił o nr IMEI i wynegocjował zniżkę 200 zł oraz został poinformowany o niedziałającym Face ID
Zostałem wezwany przez policję w celu wyjaśnienia sprawy.
Zaznaczam, że ten telefon kupiłem wcześniej na OLX
Kupujący:
13 listopada 2018 17:19
Witam jeszcze raz, dwa tygodnie temu udało mi się oddać telefon do autoryzowanego serwisu na naprawe gwaracyjną face id który był uszkodzony i nie było nic o tym napisane (gdybym to nie ja to kupił miałby pan problemy,ponieważ nic nie było napisane na allegro tylko na OLX) . W dniu dzisiejszym dostałem odmowe naprawy gwarancyjnej , ponieważ telefon jest ich zdaniem " zgrzebany" przez nieautoryzowane naprawy. Telefon stracił gwarancje więc teraz albo pan przyjmie zwrot telefonu i odda całą wartość telefonu albo spotkamy się na drodze sądowej gdzie prawo stoi po mojej stronie. Licze na pomoc allegro,ponieważ dlatego kupuje przez państwa strone towary. Pozdrawiam
Strata była przez niezetelny opis sprzedawanego przedmiotu. Więc jest to Pana wina. Widze że nadal Pan nie jest skłonny dogadać się polubownie więc w takim razie spotkamy się w sądzie gdzie będzie Pan musial przyjechać.
05 stycznia 2019 00:09
Ja nie będę trzymał ponad 3 tys zamrożone przez ponad 3 tysiące ponieważ takie telefony tanieją i nie mam zamiaru więcej stracić bo pan nie potrafi się dogadać. Chciałem wcześniej zwrot którego nie uzyskałem więc teraz proszę się nie wyglupiac ponieważ nikt mądry by nie trzymał takiego telefonu tak dlugo
05 stycznia 2019 00:11
3 miesiace*
05 stycznia 2019 00:14
Czekam na Pana decyzję co robimy. Ponieważ ja jestem w plecy 950zl a pan ma na głowie policję"
Pytanie: czy powinienem się godzić z żądaniami kupującego: początkowo 200 zł zaraz po otrzymaniu telefonu a później 900 zł?
Dziękuję za opinie
Andrzej