Magdalena P.

Magdalena P. tłumacz
jęz.niemieckiego

Temat: Prośba o poradę

Zakupiłam na allegro towar, z którego nie jestem zadowolona. Opis towaru, według mnie, nie do końca odpowiada wrażeniu, jaki sprawia on w rzeczywistości. Poprosiłam o zwrot, jednak sprzedawca odmówił, tłumacząc się informacją na jego stronie, iż nie uznaje zwrotów. Osoba ta prowadzi na allegro sprzedaż w znacznych ilościach, ale jak się okazało bez zarejestrowanej działalności gospodarczej, stąd przy towarze, mimo, że był on nowy, brakowało paragonu. Sprzedaca twierdzi, że może prowadzic taką sprzedaż na allegro bez rejestrowania działalności. Twierdzi też, że ma prawo odmówic przyjęcia zwrotu. Serwis allegro z kolei pisze, że nie ingeruje w kupno-sprzedaż między danymi osobami.
Czy ktoś się może orientuje, jak rozwiązac ten spór?
W góry dziękuję za wszelkie rady!
MagdaMagdalena P. edytował(a) ten post dnia 11.07.09 o godzinie 19:59

konto usunięte

Temat: Prośba o poradę

Właściwie , w takiej sytuacji informacja że poinformujesz policję o podejrzanych praktykach sprzedawcy , działa jak zimny prysznic :))), i towar zostanie zwrócony...

konto usunięte

Temat: Prośba o poradę

ten sprzedawca ma obowiązek prawny zwrócić Ci pieniądze. Ponadto nielegalnie prowadzi działalność gospodarcza i łamie regulamin allegro.

Twoją sytuacje to tylko polepsza a nie pogarsza. Jedyna zmiana jest taka, że pozywasz jego osobiście a nie jego firmę.
Dawid Szczukiewicz

Dawid Szczukiewicz Kluczem do sukcesu
jest działanie.

Temat: Prośba o poradę

Tak jak wyżej.
Masz pełne prawo zwrócić produkt, jeśli Ci on z jakiś powodów nie odpowiada.
Konsument dokonując zakupów przez internet ma prawo w ciągu 10 dni zwrócić nabyty produkt bez podania przyczyny, czyli odstąpić od umowy. Liczy się to od dnia jego otrzymania, jeśli produktem jest usługa, to od zawarcia umowy.

Jest coś jeszcze ale warto to sprawdzić, gdyż jeśli przedsiębiorca nie poinformuje klienta o 10 dniowym terminie odstąpienia od umowy to termin ten wydłuża się nawet od 3 miesięcy.

10 dniowy termin odstąpienia od umowy, nie odnosi się do wszystkich zakupów w internecie. Tak jest, w przypadku gdy produkt został nabyty w drodze licytacji.

Czyli jeśli nabyty był produkt przez KUP TERAZ to mamy 10 dni, jeśli brało się udział w licytacji to nie przysługuje nam prawo od odstąpienia od umowy.

Jeśli prowadzi sprzedaż w sposób ciągły :), to musi mieć działalność i nie ma tu jakichkolwiek zwolnień od tej reguły...
Musi wystawić paragon lub przynajmniej rachunek jeśli nie wystawia paragonów. Na prośbę konsumenta, sprzedawca ma też obowiązek zamiast paragonu wystawić FV.

Co można zrobić:
W każdym większym mieście jest Rzecznik Konsumentów, wpisać w google i dodać swoje miasto. Udzieli on za darmo porad w tego sytuacjach.

Nielegalną sprzedażą, na pewno chętnie zajmie się Urząd Skarbowy ;),
a i przysługa będzie dla tych sprzedających co robią to legalnie.

Najprościej jednak i najszybciej, napisać krótko do sprzedającego.
"Jeśli do jutro moja sytuacja nie zostanie rozwiązana w sposób pozytywny, sprawę to zgłaszam do Rzecznika Praw Konsumenta, oraz zgłaszam do US prowadzenie sprzedaży w sposób nielegalny (brak paragonu, rachunku)." Na końcu podać swój nr telefony, i maila.
To często rozwiązuje sytuację jeśli nie, cóż... zależy od konsumenta, może zrobić to co napisał lub sobie podarować...
Kuba K.

Kuba K. Grupa Allegro,
Ekspert ds.
Bezpieczeństwa

Temat: Prośba o poradę

Dawid Szczukiewicz:
Konsument dokonując zakupów przez internet ma prawo w ciągu 10 dni zwrócić nabyty produkt bez podania przyczyny, czyli odstąpić od umowy. Liczy się to od dnia jego otrzymania, jeśli produktem jest usługa, to od zawarcia umowy.

Jest coś jeszcze ale warto to sprawdzić, gdyż jeśli przedsiębiorca nie poinformuje klienta o 10 dniowym terminie odstąpienia od umowy to termin ten wydłuża się nawet od 3 miesięcy.

Ten zapis dotyczy wyłącznie, gdy:

- zakupu dokonano za pomocą opcji Kup Teraz,
- Sprzedawca jest firmą.

Z tego co wyczytałem, Sprzedający nie jest firmą, a więc ten zapis nie obowiązuje niestety.

W tym wypadku przydatniejsze będzie zapoznanie się z możliwościami wynikającymi z rękojmi.

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Prośba o poradę

"Rzecznicy konsumentów

Zgodnie z obowiązującym prawem, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podejmuje działania w przypadku naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Natomiast w sprawach indywidualnych bezpłatną pomoc prawną konsumenci mogą uzyskać m. in. u miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów. Do ich kompetencji należy:

* zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
* składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
* występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
* współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
* wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.

Rzecznik konsumentów w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.(...)"

Powodzenia :)Wojciech J. edytował(a) ten post dnia 07.05.10 o godzinie 21:42
Mariusz F.

Mariusz F. mój profesjonalny
opis

Temat: Prośba o poradę

Adam Drzewicki:
ten sprzedawca ma obowiązek prawny zwrócić Ci pieniądze.
mógłbyś wyjaśnić na jakiej podstawie - oczywiście prawnej :)
Ponadto nielegalnie prowadzi działalność gospodarcza
tak jak ktoś napisał wyżej, donos na policję, przy czym trzeba uważać abyś się przypadkiem nie zapędziła i nie zaczęła go szantażować
i łamie
regulamin allegro.

Twoją sytuacje to tylko polepsza a nie pogarsza. Jedyna zmiana jest taka, że pozywasz jego osobiście a nie jego firmę.
podsumowując:
allegro - ma Cię ... w poważaniu
policja - ...jak masz czas i nieudany zakup jest tego wart...
urząd skarbowy - ... w końcu masz jego adres ;)
Mariusz F.

Mariusz F. mój profesjonalny
opis

Temat: Prośba o poradę

Wojciech J.:
"Rzecznicy konsumentów

Zgodnie z obowiązującym prawem, Urząd Ochrony Konkurencji i wykroczenia.(...)"

Powodzenia :)
oczywiście wszystko się zgadza pod WARUNKIEM że występuje KONSUMENT (ten który bierze paragon podczas zakupów) PRZEDSIĘBIORCA (taki z min. kasą fiskalną który jest upowązniony/zobligowany do jego wydania)
Jak chcesz z siebie zrobić wariata, pędź do Rzecznika Praw Konsum... tylko weź paragon albo fakturę.
Chęć pomocy, a znajomość tematu to jednak dwie różne rzeczy ;)
Jak jesteś hard-corem to tylko US ;)

EDIT
Ktoś odgrzał starego kotleta ;)Mariusz F. edytował(a) ten post dnia 07.05.10 o godzinie 22:25



Wyślij zaproszenie do