Krzysztof Michalak Front-end / Drupal
Temat: [AIR, starling 1.2] problem z aplikacją
Witam,Macie doświadczenie z nietypowymi problemami na jakie można się natknąć tworząc aplikację z użyciem starlinga 1.2 w AIR na mobile? przypuszczam że problem dotyczy usuwania obrazków/przycisków ze sprite.
sytuacja dość nietypowa, usuwanie wszystkich childów ze sprite powoduje błąd.. (niestety tylko czasami, do odtworzenia błędu potrzebuję nieraz wielu prób ehh) usuwam próbując
container.removeChildren(0, -1) z dispose i bez
pętla po childach tego sprite i robiąc removeChildAt(0)
sprawdzam czy sprite z którego usuwam nie jest nullem
sprawdzam różne inne dziwne rzeczy bo brakuje mi już pomysłu...
błąd występuje niezależnie od czasu działania aplikacji raz po wielu minutach raz na samym początku.
wycieków pamięci nie zaobserwowałem
mem ok 10 mb, draw call /frame ok 17
na desktopie działa bez problemu
enableErrorChecking true/false i tak się sypie
obrazki i przyciski mają tekstury pobrane z atlasu.
tekstura w atlasie to PNG 2048x2048 waży ok 2.5 mb wczytana na starcie aplikacji(atlas też utworzony na starcie aplikacji)
profilowanie na desktopie nie pokazuje nic niepokojącego
profilowanie monocle również.
dla informacji napiszę co dzieje się w kolejnych liniach kodu:
usuwanie
nowe obrazki, przyciski (mała ilość łącznie 4) (wcześniej podmiana tekstur bez tworzenia nowych obrazków/przycisków - objaw ten sam)
skalowanie obrazków 2x
dodanie listenerów o przycisków (Event.TRIGGERED)
dodanie obrazków i przycisków do sprite
odtworzenie dźwięku. (lądowanie zewnętrznej mp3)
->> ekran pozostaje w stanie sprzed usuwania, dźwięk się odtwarza "w tle" ale urządzenie już zawieszone (potrzeba resetu)
przyciski i obrazki nie mają przypisanych referencji do innych obiektów.
kod siedzi w try catch, zrobiona globalna obsługa błędów
sypie na android 3.2, 4.03, air 3.4, air 3.5
testowane na kilku urządzeniach na wszystkich to samo.
help pls..
pozdro,
Krzysiek