Temat: Agile Testing w Twojej firmie
W zasadzie w mojej obecnej firmie nie wydzielamy w żaden specjalny sposób testowania. Uważamy, że dobre przetestowanie wykonywanej funkcjonalności należy do całego zespołu, łącznie z Product Ownerem.
Podczas planowania (a nawet częściowo podczas PBR!) określane są testy akceptacyjne do każdego User Story. Wymagania niefunkcjonalne zwykle same w sobie są testami :)
Później pisząc kod nasze CI określa pokrycie kodu testami automatycznymi (zarówno jednostkowe jak i integracyjne).
Na koniec jest Demo, podczas którego obowiązkowo wykonujemy testy akceptacyjne. Product Owner dostaje gotowy działający fragment, który może dalej testować. Ewentualne poprawki zgłasza na następnym spotkaniu PBR - gdzie zwykle dodajemy je do Backlogu w formie nowych US.
Wydaje mi się, że oddzielanie fazy testowania do niczego dobrego nie prowadzi, a same testy eksploracyjne są trochę bez sensu...
Za to staramy się zaszczepić UCD - czyli testujemy jak najbardziej User Experience. Ponieważ większość obecnie interfejsów powstaje w oparciu o WEB - to zwłaszcza dla innowacyjnych projektów, UCD jest bardzo potrzebne. Tego nie da się zrobić tylko na papierze, a więc trzeba mieć w dużej mierze gotowy serwis.