Wojciech Gardziński

Wojciech Gardziński Mieć rację godzinę
wcześniej niż inni:
przez godzinę być
...

Temat: Konsolidacja plików Excela, np. budżetów

Jak, w pół godziny, raz na zawsze, rozwiązać problem z pobieraniem danych z dowolnej ilości budżetów w Excelu / innych plików Excela i konsolidowaniem ich w tabeli przestawnej?

http://afin.net/webcasts/Demo_CreatePivotTableFromScat...

Film ok. 25 minut, 5,5 MB.Wojciech Gardziński edytował(a) ten post dnia 15.06.09 o godzinie 16:37

konto usunięte

Temat: Konsolidacja plików Excela, np. budżetów

Jeżely mogę coś doradzić, to to jest naprawdę ciężkostrawne bez dźwięku...
Wojciech Gardziński

Wojciech Gardziński Mieć rację godzinę
wcześniej niż inni:
przez godzinę być
...

Temat: Konsolidacja plików Excela, np. budżetów

No to niniejszym ogłaszam przetarg otwarty na nagranie dźwięku, po polsku i angielsku.

(Wiem, ale próbowałem. To nie takie proste: albo się pokazuje zabawki, albo coś, co ma sens, a wtedy trzeba coś wiedzieć. Na razie wybrałem 2-gą opcję. Czekam na realizatorów pierwszej i profesjonalnej drugiej!)

konto usunięte

Temat: Konsolidacja plików Excela, np. budżetów

Wiemwiem, sam nagrywałem kiedys filmy instruktażowe i dłuższe niż 5 minut to trudna sprawa. A tym bardziej że nagrywalem na uzytek wewnętrzny, więc i swoboda ekspresji większa.

No ale cóż, bez dźwięku albo chociaz napisów to ciężko to widze.
Wojciech Gardziński

Wojciech Gardziński Mieć rację godzinę
wcześniej niż inni:
przez godzinę być
...

Temat: Konsolidacja plików Excela, np. budżetów

Tak nawiasem, zobaczmy jak to robią inni:
http://www.e-kanban.pl/index.php?option=com_content&vi...

To chyba jedna z najbardziej sknoconych opcji w Excelu, obok funkcji BD.Suma. MS, co prawda, w E2007 (zauważcie) nie gubi już nazw pól przy konsolidacji, ale i tak koszmar, to ręczne dodawanie zakresów.. (Już widzę pytania na formach: "Jak usprawnić w VBA dodawanie obszarów do konsolidacji w tabeli przestawnej?"

A centrala jak już coś zrobi... (to samo, co powyżej, tylko bardziej tajemnie)
http://office.microsoft.com/en-us/excel/HA102265851033...

konto usunięte

Temat: Konsolidacja plików Excela, np. budżetów

fakt dźwięk by się przydał
a tak to podziwiam tych którzy trzymają dane w pliczkach. osobiście brakowało by mi cierpliwości do tego
Wojciech Gardziński

Wojciech Gardziński Mieć rację godzinę
wcześniej niż inni:
przez godzinę być
...

Temat: Konsolidacja plików Excela, np. budżetów

Ad. dźwięku: Przetarg ogłoszony.

A co do podziwiania...
A jak mieć budżety dla 100 komorek, jak nie w Excelku? Excel to ... uwaga, bo nikt tego głośno nie powie - narzędzie KOMUNIKACJI. najlepiej się w tym uzgadnia, poprawia, podkreśla, komentuje...
Co, kupimy jakiegoś pseudo-BiAja dla konsolidacji 100 tabelek?
Excelek, Excelek, Excelek... Wszędzie, nawet tam, gdzie te BiAje już są. Serio.
Więc, ad. podziwiania: Ja podziwiam świat informatyczny, że na to nie reaguje. Bo pisanie "programów do wspomagania budżetowania", to jakaś ironia...
A tu, klik. Tzn. ja nie mówię tu o nawet samym narzędziu, ale raczej o podejściu do tematu. Przecież tabelka to pojęcie INFORMATYCZNE, czyż nie? ;)Wojciech Gardziński edytował(a) ten post dnia 15.06.09 o godzinie 19:50

konto usunięte

Temat: Konsolidacja plików Excela, np. budżetów

zgodzę się że Excel jest świetnym medium komunikacji - Sam wysyła i odbieram w nim codziennie szereg informacji. niemniej jednak takie gadżety jak gromadzenie danych przeniosłem do bazy danych ze względy na to że nie muszę kombinować z tym jak skonsolidować n zakładek w x arkuszach, a później coś w tym policzyć

Excel jest ostatnim ogniwem przepływu informacji i służy głównie do wizualizacji lub analizy już przetworzonych danych i tu sprawdza się świetnie

Dzięki temu mam więcej czasu żeby pisać na GL :)
Wojciech Gardziński

Wojciech Gardziński Mieć rację godzinę
wcześniej niż inni:
przez godzinę być
...

Temat: Konsolidacja plików Excela, np. budżetów

Ha!
Pan wie, jak przenieść, to Pan sobie przeniósł. Pewnie i napisanie programiku konsolidującego też nie sprawiłoby Panu trudności..
Ale ci, co robią budżety, MUSZĄ mieć dane w skoroszytach, bo inaczej by ich nie uzgodnili (ad. wysyłania skoroszytów).

Alternatywą jest tzw. "program do budżetowania" czyli baza danych z klientami na końcówkach (po polsku: możliwość pracy w sieci) plus jakaś przeglądarka a'la tabela przestawna. I ludzie to, proszę mi wierzyć, kupują.



Wyślij zaproszenie do