Michał
Strzelecki
radca prawny,
praworeklamy.pl
Temat: znak konkurenta jako słowa kluczowe - hulaj dusza piekła...
Trybunał Sprawiedliwości w dniu 22 września wydał wyrok w sprawie Interflora C-323/09 - ostatniej z cyklu postępowań poświęconych AdWords.Tezy znajdziecie pod tym linkiemlub na moim blogu.
W tezach, jak też w doniesieniach prasy tradycyjnej i internetowej, nie doszukałem się jednak najciekawszej wypowiedzi TS, z której wynika, że poza kilkoma "ale" używanie cudzego znaku jako słowa kluczowego przez konkurenta jest zasadniczo dozwolone i jest przejawem zdrowej konkurencji...
Kluczowy cytat:
91 Natomiast, gdy reklama wyświetlana w internecie na bazie słowa kluczowego odpowiadającego znakowi towarowemu cieszącemu się renomą proponuje – nie oferując zwykłej imitacji towarów lub usług właściciela tego znaku towarowego, nie powodując osłabienia lub przyćmienia i ponadto nie wywierając negatywnego wpływu na funkcje wspomnianego znaku towarowego – alternatywę w stosunku do towarów lub usług właściciela znaku towarowego cieszącego się renomą, należy stwierdzić, że takie używanie jest co do zasady elementem zdrowej i uczciwej konkurencji w sektorze rozpatrywanych towarów lub usług i następuje zatem z „uzasadnionej przyczyny” w rozumieniu art. 5 ust. 2 dyrektywy 89/104 i art. 9 ust. 1 lit. c) rozporządzenia nr 40/94.
Ciekawie, prawda?