Paweł Banaś

Paweł Banaś Senior Business
Analyst

Temat: Szacowanie budżetu kampani i prowizji dla firmy

Witam,
jestem na etapie pisania biznes planu i zastanawiam się, czy istnieje wiarygodna w miarę metoda oszacowania budżetu na kampanię oraz dla firmy przeprowadzającej taką kampanię. Chodzi o wskazanie jakiś wskaźników miary, które stanowiłyby szacunkowe odzwierciedlenie wydanych pieniędzy i efektywność kampani.

Czy ktoś spotkał się z przewidywaniem/szacowaniem kosztów kampani na potrzeby biznes planu (również w aspekcie długoterminowym)?

Z góry dziękuję za odpowiedzi
Dominik Myślak

Dominik Myślak Kampanie Google
AdWords,
Pozycjonowanie stron
www - Certy...

Temat: Szacowanie budżetu kampani i prowizji dla firmy

Paweł Banaś:
Witam,
jestem na etapie pisania biznes planu i zastanawiam się, czy istnieje wiarygodna w miarę metoda oszacowania budżetu na kampanię oraz dla firmy przeprowadzającej taką kampanię. Chodzi o wskazanie jakiś wskaźników miary, które stanowiłyby szacunkowe odzwierciedlenie wydanych pieniędzy i efektywność kampani.

Czy ktoś spotkał się z przewidywaniem/szacowaniem kosztów kampani na potrzeby biznes planu (również w aspekcie długoterminowym)?

Z góry dziękuję za odpowiedzi

wstępne oszacowanie można dokonać dzięki narzędziu propozycji słów kluczowych - podaje bardziej bądź mniej dokładnie stawki za kliknięcie dla poszczególnie wybranych słów kluczowych.

Najlepsza forma rozliczeniowa?

Prowizja od budżetu przeznaczonego na kampanię.

Budżet zakładamy jakiś miesięczny - automatycznie doliczona jest kwota za prowadzenie kampanii.

Aby podać, zasugerować najlepszy budżet miesięczny na przeprowadzenie kampanii musiałbyś podać wszystkie słowa kluczowe i wtedy można podać widełki.

Proszę pamiętać, że budżet miesięczny nie musi być tym idealnym. Może być mniejszy. Kampania również będzie działała, ale będzie się pojawiała z mniejszą częstotliwością.

Co do miary skuteczności. Wszystko zależy od branży, użytkowników i ich działań na stronie itp. Ciężko ocenić jakie mogą być rezultaty kampanii. Trzeba poczynić pewne założenia. Kampania wizerunkowa czy typowo sprzedażowa. W każdym z tych modeli będzie inny skutek, rezultat, efekt.

Polecam testową kampanię i troszkę więcej się rozjaśni w temacie doboru haseł, poprawek treści czy też cpc i pozycji na której mają się wyświetlać reklamy.

konto usunięte

Temat: Szacowanie budżetu kampani i prowizji dla firmy

Paweł Banaś:Chodzi o wskazanie jakiś wskaźników miary, które stanowiłyby szacunkowe odzwierciedlenie wydanych pieniędzy i efektywność kampani.

Żeby się nie przepisywać - link: http://magiczne.seoisem.pl/skuteczne-linki-sponsorowane/

pozdrówko,
bartek.

Temat: Szacowanie budżetu kampani i prowizji dla firmy

Paweł Banaś:
Witam,
jestem na etapie pisania biznes planu i zastanawiam się, czy istnieje wiarygodna w miarę metoda oszacowania budżetu na kampanię oraz dla firmy przeprowadzającej taką kampanię. Chodzi o wskazanie jakiś wskaźników miary, które stanowiłyby szacunkowe odzwierciedlenie wydanych pieniędzy i efektywność kampani.

Czy ktoś spotkał się z przewidywaniem/szacowaniem kosztów kampani na potrzeby biznes planu (również w aspekcie długoterminowym)?

Z góry dziękuję za odpowiedzi
Dokładnie tak, jak kolega napisał.

W mojej agencji mamy kupony Adwords i pieniądze z tych kuponów przewaznie przeznaczamy na testowanie słów kluczowych. Tak jest najwygodniej.
Kupony jeszcze mamy, więc zapraszam :)
Paweł Banaś

Paweł Banaś Senior Business
Analyst

Temat: Szacowanie budżetu kampani i prowizji dla firmy

Niezupełnie o to mi chodziło. Projekt dopiero powstaje i nie ma na czym przeprowadzać "próbnych kampani", natomiast biznes plan musi powstać i uwzględniać choćby szacunkowe (ale z określonym stopniem prawdopodobieństwa) założenia budżetowe odnośnie takiej kampani.

Ale dziękuję za inicjatywę :)Paweł Banaś edytował(a) ten post dnia 16.02.10 o godzinie 17:45



Wyślij zaproszenie do