Jakub Zieliński

Jakub Zieliński www.GodsToys.pl

Temat: Reklama z literówkami itd.

Witam,
prowadzę kampanię i ostatnio postanowiłem tworzyć ją z różnymi wariantami literówek, zwrotów. Często prawie nie wyszukiwanych, ale chciałbym stworzyć mnóstwo kombinacji itd. licząc, że "zacznę zbierać" ruch.

Zastanawiam się, czy powinienem w takim razie stosować dopasowanie ścisłe? Ewentualnie czy coś takiego w ogóle się robi? Pokraczne słowa kluczowe mają niski wynik jakości, co tym samym wpływa na cenę kliknięć...

Z semcampu pamiętam natomiast, że niskie wyniki jakości wpływają na cenę kliknięć i nie wiem czy taka kampania wpływa negatywnie na "historię konta"? czy tylko kampanii?

2. Drugie pytanie, jeżeli tworze kampanie nr 1 i 2 na te same słowa kluczwe, w obrębie jednego konta, to czy "licytuje się sam ze sobą"? czy adwords wyłapuje że to te samo konto i nie przebija?

3. Dlaczego konkurencja może twórzyć dłuższy tytuł reklamy?
Ja wpisuje:
Max długość: Tytuł Kampanii

Konkurencja natomiast wpisuje:
Tytuł Kampanii 24 zł| Link firmowy.pl ?

Kilka/Kilkanaście znaków więcej...

Z góry dziękuję za odpowiedzi.Jakub Zieliński edytował(a) ten post dnia 27.05.11 o godzinie 20:00
Janusz Krupiński

Janusz Krupiński GEO- & E-marketing,
Pro-advert.pl

Temat: Reklama z literówkami itd.

Jakub Zieliński:
Witam,
prowadzę kampanię i ostatnio postanowiłem tworzyć ją z różnymi wariantami literówek, zwrotów. Często prawie nie wyszukiwanych, ale chciałbym stworzyć mnóstwo kombinacji itd. licząc, że "zacznę zbierać" ruch.

Zastanawiam się, czy powinienem w takim razie stosować dopasowanie ścisłe? Ewentualnie czy coś takiego w ogóle się robi? Pokraczne słowa kluczowe mają niski wynik jakości, co tym samym wpływa na cenę kliknięć...

Z semcampu pamiętam natomiast, że niskie wyniki jakości wpływają na cenę kliknięć i nie wiem czy taka kampania wpływa negatywnie na "historię konta"? czy tylko kampanii?
Z mojego doświadczenia wynika, że niskie wyniki jakości wpływają na cenę kliknięcia przy dużej konkurencji. Słowa z literówkami są często dużo mniej konkurencyjne niż słowa bez nich, więc nie powinno to mieć specjalnego znaczenia. Nie sugeruj się też minimalną stawką za pierwszą stronę - mam n reklam, które wyświetlają się na pierwszych pozycjach pomimo stawki dużo niższej niż szacowana za pierwszą stronę (na frazy o niskiej lub zerowej konkurencji).

2. Drugie pytanie, jeżeli tworze kampanie nr 1 i 2 na te same słowa kluczwe, w obrębie jednego konta, to czy "licytuje się sam ze sobą"? czy adwords wyłapuje że to te samo konto i nie przebija?
W takim wypadku wyświetla Ci tylko jedną reklamę - zazwyczaj tą z grupy z wyższym CTR.

3. Dlaczego konkurencja może twórzyć dłuższy tytuł reklamy?
Ja wpisuje:
Max długość: Tytuł Kampanii

Konkurencja natomiast wpisuje:
Tytuł Kampanii 24 zł| Link firmowy.pl ?

Kilka/Kilkanaście znaków więcej...
Zauważyłem to ostatnio - Google zaczął to dodawać sam, bo pojawiło się przy moich reklamach bez jakiejkolwiek ich zmiany. Nie znam jeszcze zasady kiedy to się pojawia.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Pozdr
JK
Dominik Myślak

Dominik Myślak Kampanie Google
AdWords,
Pozycjonowanie stron
www - Certy...

Temat: Reklama z literówkami itd.

Jakub Zieliński:
Witam,
prowadzę kampanię i ostatnio postanowiłem tworzyć ją z różnymi wariantami literówek, zwrotów. Często prawie nie wyszukiwanych, ale chciałbym stworzyć mnóstwo kombinacji itd. licząc, że "zacznę zbierać" ruch.

Zastanawiam się, czy powinienem w takim razie stosować dopasowanie ścisłe? Ewentualnie czy coś takiego w ogóle się robi? Pokraczne słowa kluczowe mają niski wynik jakości, co tym samym wpływa na cenę kliknięć...

Powiedz czy tylko i wyłącznie Ci chodzi o uniknięcie drogich słów w odpowiedniej formie?? Jeśli tak to ma to sens i polecam zastosować co najmniej dopasowanie do wyrażenia.

Jeśli chcesz jedynie obserwować ilość wyświetleń i kliknięć to równie dobrze mógłbyś zastosować hasła poprawnie napisane, ale w dopasowaniu przybliżonym zmodyfikowanym i ono powodowało wywoływanie reklam również na błędy literowe.

Później z raportu wyszukiwanych słów zobaczyć jaką skuteczność mają hasła z literówkami.

Z semcampu pamiętam natomiast, że niskie wyniki jakości wpływają na cenę kliknięć i nie wiem czy taka kampania wpływa negatywnie na "historię konta"? czy tylko kampanii?
Dzięki lepszemu wynikowi jakości możesz przeznaczać mniejsze środki na kliknięcie by uzyskiwać lepsze pozycje...

2. Drugie pytanie, jeżeli tworze kampanie nr 1 i 2 na te same słowa kluczwe, w obrębie jednego konta, to czy "licytuje się sam ze sobą"? czy adwords wyłapuje że to te samo konto i nie przebija?

W obrębie nie tworzy się tych samych słów kluczowych bo będą ze sobą rywalizowały - będzie pokazywana tylko jedna reklama - ta lepsza.
3. Dlaczego konkurencja może twórzyć dłuższy tytuł reklamy?
Ja wpisuje:
Max długość: Tytuł Kampanii

Konkurencja natomiast wpisuje:
Tytuł Kampanii 24 zł| Link firmowy.pl ?

Kilka/Kilkanaście znaków więcej...

jak wyżej

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Jakub Zieliński

Jakub Zieliński www.GodsToys.pl

Temat: Reklama z literówkami itd.

Janusz Krupiński:
Z mojego doświadczenia wynika, że niskie wyniki jakości wpływają na cenę kliknięcia przy dużej konkurencji. Słowa z literówkami są często dużo mniej konkurencyjne niż słowa bez nich, więc nie powinno to mieć specjalnego znaczenia. Nie sugeruj się też minimalną stawką za pierwszą stronę - mam n reklam, które wyświetlają się na pierwszych pozycjach pomimo stawki dużo niższej niż szacowana za pierwszą stronę (na frazy o niskiej lub zerowej konkurencji).

Na semcamp wydaje mi się, że mówiono, że zbyt niskie stawki mogą psuć wynik jakości a tym samym podnosić koszt kliknięcia... Tam doradzano, dwie strategię... pierwsza chyba polegała na bodajże tworzeniu dobrych dopasowanych reklam itd. a druga na wrzuceniu wyższych stawek by szybciej pojawił się wynik. Ale dzięki za informację. :)

2. Drugie pytanie, jeżeli tworze kampanie nr 1 i 2 na te same słowa kluczwe, w obrębie jednego konta, to czy "licytuje się sam ze sobą"? czy adwords wyłapuje że to te samo konto i nie przebija?
W takim wypadku wyświetla Ci tylko jedną reklamę - zazwyczaj tą z grupy z wyższym CTR.

Hmm, w takim razie musże jedną kampanię wyłączyć... szkoda trochę :|

Zauważyłem to ostatnio - Google zaczął to dodawać sam, bo pojawiło się przy moich reklamach bez jakiejkolwiek ich zmiany. Nie znam jeszcze zasady kiedy to się pojawia.
Trochę niefajnie. A czy nie jest to spowodowane używaniem "słów kluczowych" w tytułach? na jakimś blogu czytałem, że się wrzuca taki "skrypt" i wtedy można wpisac dłuższe "tytuły". Odszukam i dam znać :)

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Pozdr
JK


Edit: Ok. Widzę, że czasem moje reklamy też się tak wydłużają... no nic.Jakub Zieliński edytował(a) ten post dnia 30.05.11 o godzinie 15:07
Dominik Myślak

Dominik Myślak Kampanie Google
AdWords,
Pozycjonowanie stron
www - Certy...

Temat: Reklama z literówkami itd.

To jest tzw. KIT, ale ty napisałeś jakby o zupełnie czymś innym w poście...

Czasem przez KIT system zaciąga więcej niż wymagana ilość znaków.

Jest również inna funkcjonalność, że nagłówek i pierwszy wiersz opisu są w jednej linii... Bardzo łatwo uzyskać taki efekt.

Poczytaj również o rozszerzeniach linków witryny - mają bardzo dużą skuteczność.
Janusz Krupiński

Janusz Krupiński GEO- & E-marketing,
Pro-advert.pl

Temat: Reklama z literówkami itd.

Jakub Zieliński:

Na semcamp wydaje mi się, że mówiono, że zbyt niskie stawki mogą psuć wynik jakości a tym samym podnosić koszt kliknięcia... Tam doradzano, dwie strategię... pierwsza chyba polegała na bodajże tworzeniu dobrych dopasowanych reklam itd. a druga na wrzuceniu wyższych stawek by szybciej pojawił się wynik. Ale dzięki za informację. :)

Ja Ci mówię o swoim przykładzie - przy niskiej konkurencyjności frazy niski wynik jakości nie ma znaczenia, przy wysokiej owszem ma. Jasne, można dywagować jak to wpływa na ogólny wynik jakości kampanii i podniesieniu z tego tytułu stawek w innych grupach reklam tylko nikt tego nigdy precyzyjnie nie wymierzył, a na imprezach typu semcamp się o tym pitoli, żeby ludzie myśleli "o Boże jakie to trudne" i zlecali kampanie pitolącym. To samo z wrzucaniem wyższych stawek na start. Z tego zestawu sensowną strategią jest tylko tworzenie ściśle dopasowanych reklam (do niewielkiej ilości zbieżnych ze sobą fraz kluczowych czyli rozbijania kampanii na max. ilość grup reklam) tylko mało komu chce się to robić, bo roboty jest od groma.
Piotr S.

Piotr S. Specjalista ds. SEM

Temat: Reklama z literówkami itd.

Jakub Zieliński:
>
3. Dlaczego konkurencja może twórzyć dłuższy tytuł reklamy?
Ja wpisuje:
Max długość: Tytuł Kampanii

Konkurencja natomiast wpisuje:
Tytuł Kampanii 24 zł| Link firmowy.pl ?

Kilka/Kilkanaście znaków więcej...

Z góry dziękuję za odpowiedzi.


Nazwa domeny pojawia się gdy liczba znaków składająca się z nagłówka, ew. dodatkowego tekstu wynikającego z pierwszej linii opisu i adresu url (samej domeny) nie przekroczy 68 znaków. Wtedy możesz się cieszyć dodanym url'em w swojej reklamie ;)

Swego czasu o tym pisałem, zerknij na SmartYou.pl
Janusz Krupiński

Janusz Krupiński GEO- & E-marketing,
Pro-advert.pl

Temat: Reklama z literówkami itd.

Piotr S.:

Nazwa domeny pojawia się gdy liczba znaków składająca się z nagłówka, ew. dodatkowego tekstu wynikającego z pierwszej linii opisu i adresu url (samej domeny) nie przekroczy 68 znaków. Wtedy możesz się cieszyć dodanym url'em w swojej reklamie ;)

Czyli Google daje kopa w dupę http://bardzodlugimipokretnymadresomdomen.pl :)
Swoją drogą i tak nikt by ich pewnie nie zapamiętał, więc żadna strata...
Dominik Myślak

Dominik Myślak Kampanie Google
AdWords,
Pozycjonowanie stron
www - Certy...

Temat: Reklama z literówkami itd.

Google zawsze dawało w .... długim adresom - adres wyświetlany to tylko 35 znaków



Wyślij zaproszenie do