Piotr Połczyński

Piotr Połczyński Kampanie reklamowe w
Internecie.

Temat: Reach Local Poland

Janusz K.:(choć niestety w dużej mierze oddaje obraz "optymalizacji" kampanii przez duże agencje)

Święte słowa...
Andrzej Dąbrowski

Andrzej Dąbrowski www.AleRejsy.pl

Temat: Reach Local Poland

Zdecydowanie odradzam współpracę z Reach Local.
Przy łącznym koszcie 5500 zł netto nie miałem ŻADNYCH EFEKTÓW.
Ciągle tylko specjaliści w Indiach coś tam mi poprawiali a ja wtopiłem dużo (dla mnie kasy).
Miałem nadzieję że spotkałem profesjonalistów, a to zwykli naciągacze - szczególnie obsługująca mnie osoba (blondyna z okolic Zawiercia).
Kwoty brutto zamieniały się w netto, wystawiali na frazy całkowicie bez sensu, aby były wejścia lub telefony od oszołomów.
Robiąc sam miałem lepsze efekty.

Masz pytania - dzwoń 513 038 002
Andrzej Dąbrowski

Andrzej Dąbrowski www.AleRejsy.pl

Temat: Reach Local Poland

Aby ich kampania była efektywna dostali ode mnie dostępy do mojego konta. Chciałem aby to co robię sam i mi wychodzi zrobili specjaliści i zrobili to jeszcze lepiej. Okazali się naciągaczami.
Ewa Skrzypek (Lotko)

Ewa Skrzypek (Lotko) SEM * AdWords *
linki sponsorowane *
Strategia SEM,
Strat...

Temat: Reach Local Poland

Sylwek K.:
Swoją drogą zainteresował mnie skrypt który by podmienił nr telefonu na stronie gdy odwiedziny są z adwords.
Czy ktoś widział coś takiego? Szukam i szukam i nie mogę znaleźć.

AdWords (w sensie Google) prawdopodobnie niebawem będzie uruchamiać taką usługę w Polsce, teraz jest dostępna w UK i USA.
Myślę, że ten 1000 zł może wynikać z tego, że rozliczają się z klientami przedpłatowo i to częściowo budżet na kampanię.
@Mariusz, czy możesz przesłać całą ofertę, albo umowę/regulamin?
Jeśli się wpłaca 1000zł to raczej trzeba wiedzieć co w tej cenie jest.

4 tygodnie na przygotowanie kampanii to strasznie długo, zwykle nawet średnio-zaawansowana kampania to kwestia 1-3 dni roboczych, więc dla pewności "zaokrągliłabym" do tygodnia max. Wydaje mi się, że po prostu zakładają z bardzo dużą "nawiązką" termin, żeby się wyrobić przy dużej liczbie masowych zleceń.
Ewa Skrzypek (Lotko)

Ewa Skrzypek (Lotko) SEM * AdWords *
linki sponsorowane *
Strategia SEM,
Strat...

Temat: Reach Local Poland

Zgadzam się z Januszem odnośnie tego, że przy tworzeniu kampanii kluczowy jest wkład klienta.
Trochę miażdżące jest podejście, które Andrzeju prezentujesz, czyli "dlaczego mielibyśmy im przekazywać gotowe rozwiązania/naszą wiedzę", choć rozumiem Twoje obawy (firma powinna znać się na tym lepiej), to jednak trudno się nie zgodzić, że znacznie lepiej dla Was wszystkich byłoby, gdyby firma po przeanalizowaniu Waszych rezultatów mogła Wasze wyniki/know how wykorzystać dla dobra Waszej firmy (lepszych efektów sprzedażowych).

Nie bronię tej firmy, bo z tego co opisujesz wygląda, że firma popełnia wiele błędów, jednak nie można oczekiwać, że jakikolwiek specjalista osiągnie w bardzo krótkim czasie (?) rezultaty, które Wy wypracowywaliście przez lata - każda branża jest specyficzna i trzeba się jej trochę uczyć od nowa.

Jeśli chodzi o szkolenia w konkretnych miastach, być może chcieli je dopasować tylko po fizycznej lokalizacji uznając, że tak będzie ona skuteczniejsza?

konto usunięte

Temat: Reach Local Poland

AdWords (w sensie Google) prawdopodobnie niebawem będzie uruchamiać taką usługę w Polsce, teraz jest dostępna w UK i USA.
Myślę, że ten 1000 zł może wynikać z tego, że rozliczają się z klientami przedpłatowo i to częściowo budżet na kampanię.
@Mariusz, czy możesz przesłać całą ofertę, albo umowę/regulamin?
Jeśli się wpłaca 1000zł to raczej trzeba wiedzieć co w tej cenie jest.

Ewo,

Na szczęście nie dotarliśmy do etapu umowy. Oferty już nie mam, bo nie gromadzę nieprzydatnych mi rzeczy, ale z tego co pamiętam (i co pisałem wcześniej) 1000 zł tłumaczony był głównie kosztem założenia wirtualnego numeru i optymalizacją kampanii. 4 tygodnie na przygotowanie kampanii dla takiego klienta, jak ja to jakiś absurd (z resztą dla jakiegokolwiek klienta to absurd). W agencji, z której korzystam mam stałą, wynegocjowaną prowizję, kampanie mogę uruchamiać niemalże z dnia na dzień (jeśli nie z godziny na godzinę), a wyniki omawiamy na podstawie Analytics, a nie na podstawie narzędzia, które stworzyła sama agencja.

Dodatkowo dzwonił do mnie jakiś czas temu do mnie kolejny przedstawiciel firmy, twierdząc, że wszystkie moje wątpliwości powstały z powodu niekompetentnych pracowników, którzy ze mną rozmawiali. Na kolejną odmowę współpracy odpowiedział zapewnieniem o posiadaniu referencji od "centrali", czyli od jednego z importerów samochodów, z którymi współpracuję, ale gdy spytałem konkretnie o którego importera chodzi i poprosiłem o ich okazanie okazało się, że jednak dopiero "może je mieć". Strata czasu, a dla niektórych i pieniędzy.
Janusz Krupiński

Janusz Krupiński GEO- & E-marketing,
Pro-advert.pl

Temat: Reach Local Poland

Mariusz W.:

4 tygodnie na przygotowanie kampanii dla takiego klienta, jak ja to jakiś absurd (z resztą dla jakiegokolwiek klienta to absurd).

4 tygodnie na przygotowanie kampanii AdWords dla salonu samochodowego to faktycznie absurd. 4 tygodnie na przygotowanie kampanii AdWords dla sklepu internetowego z asortymentem <1500 produktów to normalka. Oczywiście mowa o kampanii, która ma szansę na siebie zarabiać, a nie o takiej, którą przygotowano Andrzejowi.

konto usunięte

Temat: Reach Local Poland

4 tygodnie na przygotowanie kampanii AdWords dla salonu samochodowego to faktycznie absurd. 4 tygodnie na przygotowanie kampanii AdWords dla sklepu internetowego z asortymentem <1500
> produktów to normalka. Oczywiście mowa o kampanii, która ma
szansę na siebie zarabiać, a nie o takiej, którą przygotowano Andrzejowi.

Ok, przy asortymencie 1500 produktów i przygotowywaniu opisów dla każdego produktu to faktycznie, tylko że zastanawiam się, czy tak rozbudowane kampanie w ogóle mają sens. Jeśli już to skupiałbym się na kategoriach/segmentach produktów, czy konkretnych akcjach handlowych, a w takim wypadku 4 tygodnie to znów absurd :)

Temat: Reach Local Poland

Nie wiem jakie macie kampanie ale ja mam ok 20 produktów w sklepie a słów kluczowych wraz z różnymi kombinacjami reklam jest ok tysiąca.
Janusz Krupiński

Janusz Krupiński GEO- & E-marketing,
Pro-advert.pl

Temat: Reach Local Poland

Mariusz W.:

Ok, przy asortymencie 1500 produktów i przygotowywaniu opisów dla każdego produktu to faktycznie, tylko że zastanawiam się, czy tak rozbudowane kampanie w ogóle mają sens. Jeśli już to skupiałbym się na kategoriach/segmentach produktów, czy konkretnych akcjach handlowych, a w takim wypadku 4 tygodnie to znów absurd :)

Każda branża ma swoją specyfikę, każda strategia ma swoje plusy i minusy. Ja robiłem już kampanie AdWords w paru branżach i mogę z nich wyciągnąć jeden wspólny wniosek: reklama, której tekst nie jest ścisłą odpowiedzią na słowo kluczowe wpisane do wyszukiwarki ma iluzoryczną szansę na konwersje i ROI mieszczące się w marży. Dlatego też, patrząc na reklamy pojawiające się w polskim Googlu, mam graniczące z pewnością przekonanie, że większość z nich nie zarabia na siebie, tylko mało kto umie/chce mu się to zweryfikować.
Piotr Połczyński

Piotr Połczyński Kampanie reklamowe w
Internecie.

Temat: Reach Local Poland

Janusz K.:
Mariusz W.:

Ok, przy asortymencie 1500 produktów i przygotowywaniu opisów dla każdego produktu to faktycznie, tylko że zastanawiam się, czy tak rozbudowane kampanie w ogóle mają sens. Jeśli już to skupiałbym się na kategoriach/segmentach produktów, czy konkretnych akcjach handlowych, a w takim wypadku 4 tygodnie to znów absurd :)

Każda branża ma swoją specyfikę, każda strategia ma swoje plusy i minusy. Ja robiłem już kampanie AdWords w paru branżach i mogę z nich wyciągnąć jeden wspólny wniosek: reklama, której tekst nie jest ścisłą odpowiedzią na słowo kluczowe wpisane do wyszukiwarki ma iluzoryczną szansę na konwersje i ROI mieszczące się w marży. Dlatego też, patrząc na reklamy pojawiające się w polskim Googlu, mam graniczące z pewnością przekonanie, że większość z nich nie zarabia na siebie, tylko mało kto umie/chce mu się to zweryfikować.


Pewnie dlatego, że treści reklam piszą ludzie z agencji, którzy nie mają zielonego pojęcia o branży / produkcie klienta. Widzę to po sobie. Jeżeli robię reklamę dla klienta i nie znam za dobrze jego branży, to wychodzi tak sobie. Jeżeli robię reklamę dla siebie to AdWords robi ROI > 1000%.
Janusz Krupiński

Janusz Krupiński GEO- & E-marketing,
Pro-advert.pl

Temat: Reach Local Poland

Piotr P.:

Pewnie dlatego, że treści reklam piszą ludzie z agencji, którzy nie mają zielonego pojęcia o branży / produkcie klienta. Widzę to po sobie. Jeżeli robię reklamę dla klienta i nie znam za dobrze jego branży, to wychodzi tak sobie. Jeżeli robię reklamę dla siebie to AdWords robi ROI > 1000%.

Znajomość branży jest pojęciem względnym: możesz znać, bo pracujesz, możesz znać jako konsument, możesz znać z TV/prasy albo w ogóle nie wiedzieć co to jest. Nawet w tym ostatnim przypadku odpowiednia ilość czasu poświęcona na naukę + dobry feedback od Klienta (np. wskazanie USP) powoduje, że masz szansę tworzyć skuteczne reklamy. Moim zdaniem, problemem agencji jest czas poświęcany na jednego klienta - jeśli agencja ma 200 klientów i 1-2 osoby ustawiające kampanię (jeszcze czasem nie do końca wyszkolone) to wygląda to jak wygląda. A wygląda tak, bo klienci w 98% kierują się przy wyborze usługi czym innym niż wzrost sprzedaży/ROI. Większość pewnie certyfikatem.
Piotr Połczyński

Piotr Połczyński Kampanie reklamowe w
Internecie.

Temat: Reach Local Poland

Janusz K.:
Piotr P.:

Pewnie dlatego, że treści reklam piszą ludzie z agencji, którzy nie mają zielonego pojęcia o branży / produkcie klienta. Widzę to po sobie. Jeżeli robię reklamę dla klienta i nie znam za dobrze jego branży, to wychodzi tak sobie. Jeżeli robię reklamę dla siebie to AdWords robi ROI > 1000%.

Znajomość branży jest pojęciem względnym: możesz znać, bo pracujesz, możesz znać jako konsument, możesz znać z TV/prasy albo w ogóle nie wiedzieć co to jest. Nawet w tym ostatnim przypadku odpowiednia ilość czasu poświęcona na naukę + dobry feedback od Klienta (np. wskazanie USP) powoduje, że masz szansę tworzyć skuteczne reklamy. Moim zdaniem, problemem agencji jest czas poświęcany na jednego klienta - jeśli agencja ma 200 klientów i 1-2 osoby ustawiające kampanię (jeszcze czasem nie do końca wyszkolone) to wygląda to jak wygląda. A wygląda tak, bo klienci w 98% kierują się przy wyborze usługi czym innym niż wzrost sprzedaży/ROI. Większość pewnie certyfikatem.

Zgadza się, feedback dużo daje, bardzo dużo. Jeżeli chodzi o znajmość branży (w kontekscie reklamowania jej) to nie uważam, by było to aż tak pojęcie względne. Wystarczy wiedzieć na co zwraca uwagę klient końcowy i to wyeksponować. Nie zagłębiając się w branżę klienta ciężko posiaść taką wiedzę.
Swoją drogą to, że większośc reklam jest zrobiona źle, to dobry znak. Łatwiej o zadowolonego klienta :)
Grzegorz Karolak

Grzegorz Karolak Kancelaria Enres

Temat: Reach Local Poland

Chciałem się podzielić swoją opinią na temat "osobistej" współpracy z firmą Reach Local.
Przeżyłem z nimi trzymiesięczną kampanię reklamową.
Wcześniej trochę współpracowałem z firmą od reklam Ad Words więc lekkie pojęcie posiadłem w tej kwestii.

Ogólnie oceniam całokształt jako dużą pomyłkę w zakresie prowadzenia firmy.
Budżet który przeznaczyłem nie był jakiś duży ale to ze względów bezpieczeństwa taki wybrałem i jak sie okazało słusznie.
Najpierw wypełniałem brief z danymi firmy itp. przyłożyłem się do tego bo wiadomo to wszystko w moim interesie.
Dodatkowo przekazałem dostęp do mojego Ad Worda aby mogli popatrzeć na wyniki rocznej pracy i z tego skorzystać.
Ustawienie kampanii miało potrwać około tygodnia.
Po tym czasie i podpisaniu umowy kontakt zanikł z Reach, jak się później okazało pracownik dzień po podpisaniu umowy przesłał pracować i nikt nie wpadł na to aby się ze mną skontaktować.
Kolejny pracownik.. i kolejne ustalenia i moje prośby aby uwzględnili to co im popisałem.

Po jakimś czasie dostałem "wzory" kampanii reklamowych... i wtedy dopiero mnie szlag trafił, totalna amatorka, nie zostało wzięte pod uwagę to co pisałem o danych z Ad worda nie wspomnę. Więc wylałem swoją gorycz do pracownika, który nękał później dział techniczny aby coś ludzkiego z tym zrobili i powiedzmy że im się to udało w stopniu umiarkowanym.

W międzyczasie udałem się na urlop i złożyłem im dyspozycję aby kampania została wstrzymana na tydzień, w określonych dniach oczywiście - co nie ma być żadnym problemem.
Kilka razy mnie zapewniali że wszystko załatwione, po czym się okazało że kampania owszem została zatrzymana ale dokładnie wtedy kiedy ja własnie wróciłem z urlopu :) potem były przeprosiny itd

Nie będę się rozpisywał nad kilkoma innymi rzeczami.

Na koniec kampanii zrobiłem analizę wyników z moimi wcześniejszymi danymi z Ad Worda i niestety były one gorsze (porównałem ilość telefonów, maili, zdarzeń)
Wtedy też dostałem kolejną informację, że pracownik odszedł i jest już kolejny, który pierwsze pytanie które mi zadał po zakończonej kampanii czy wystawić fakturę proformą czy zwykłą na "kontynuację" umowy zgodnie z warunkami :)

Umowa z Reach Local jest tak skonstruowana, że ma dwu miesięczny okres wypowiedzenia liczonym od "nowego " miesiąca więc jeśli umowy nie rozwiąże się zaraz po podpisaniu to można stać mimo woli dalszym kontrahentem - lekko nieuczciwa według mnie praktyka.
Ja na szczęście przeczytałem ze zrozumieniem umowę i ja od razu po podpisaniu rozwiązałem jak widać bardzo słusznie.

N I E P O L E C A M - Reach Local do współpracy.Ten post został edytowany przez Autora dnia 09.04.14 o godzinie 10:05

konto usunięte

Temat: Reach Local Poland

Widzę, że RLP wciąż nie próżnuje.
Janusz Krupiński

Janusz Krupiński GEO- & E-marketing,
Pro-advert.pl

Temat: Reach Local Poland

Ale ich marketing wciąż robi swoje :))
Czekam na pierwszą wypowiedź "dzięki, że mnie ostrzegliście". Mając na uwadze, że to forum umiera to pewnie się nie doczekam.

konto usunięte

Temat: Reach Local Poland

Panie Grzegorzu,

Ponieważ na forum wymienia Pan inną opinię niż podczas bezpośredniej rozmowy z naszą firmą, pozwolę sobie również publicznie odpowiedzieć.

Standardowo przed startem kampanii wypełniany jest brief zawierający informacje pozyskane od Klienta na temat jego biznesu i oczekiwań w stosunku do kampanii. Taka sytuacja miała miejsce i w przypadku Pana kampanii. Dodatkowo, jak Pan wspomniał, dostaliśmy dostęp do Pana konta AdWords.

Kampania, przygotowana na podstawie brief-a, wystartowała 17.12 a 19.12 została wstrzymana, gdyż nie spełniała wszystkich Pana oczekiwań. Po rozmowie z Pracownikiem przygotowującym kampanię, ustalona została nowa strategia, na podstawie której opracowaliśmy nową specyfikację, którą Pan zaakceptował (20.12). Kampania została wznowiona 27.12.

Zostaliśmy poproszeni o wstrzymanie kampanii na okres Pana urlopu, co dokładnie zostało wykonane. W międzyczasie, automatycznie, uruchomił się kolejny cykl kampanii, który zaczął działać. Jak najbardziej, był to nasz błąd. Ze względu na nasze niedopatrzenie, pokazując, że zależy nam na współpracy, oprócz przeprosin o których Pan pisze, zaproponowaliśmy rekompensatę w postaci kwoty, która została wykorzystana w okresie Pana urlopu tak, by nie był Pan stratny.

Pozwolę odnieść się jeszcze do kwestii umowy. Jest ona jasna i Klient wie, że jest dwumiesięczny okres wypowiedzenia od samego początku. Sposób liczenia okresu wypowiedzenia jest powszechny, więc nie rozumiem, gdzie jest w tym względzie nieuczciwa praktyka.

Warto dodać, skąd okres wypowiedzenia się bierze:
Kampanie uruchomione na naszym rozwiązaniu bazują na idei zwiększania ilości konwersji w trakcie trwania kampanii, co również przekłada się na zmniejszanie kosztu za konwersję. Budżet alokowany jest w głównej mierze w te słowa kluczowe, które przyprowadzają konwersje, a tym samym przekładają się na ilość klientów i zysk z inwestycji. Jednak, aby to miało miejsce, system musi zebrać odpowiednią ilość danych bazując na realnych zachowaniach użytkowników w sieci, którzy co dnia wpisują inne słowa kluczowe, którzy w różne dni, z różnym nasileniem, szukają najbardziej adekwatnej odpowiedzi na swoje potrzeby czy pytania.

Jesteśmy zaskoczeni Pana postem i negatywną opinią, ponieważ w bezpośrednich rozmowach wykazywał Pan zupełnie inną postawę. Działaliśmy po partnersku i nic nie wskazywało na jakikolwiek problem, a wręcz przeciwnie - wykazał Pan zadowolenie. Przykro nam bardzo.

Rozumiemy, że Pana zachowanie związane było z chęcią skrócenia okresu wypowiedzenia… Bardzo żałujemy, że zostało to załatwione przez Pana w ten sposób.

Jesteśmy firmą bardzo elastycznie nastawioną na współpracę z Klientem, zawsze dostosowującą się indywidualnie do potrzeb danego Kontrahenta. To właśnie Klient jest w tym wszystkim najważniejszy. Pokazujemy to co dnia zachowując najwyższą jakość naszych usług.Ten post został edytowany przez Autora dnia 16.06.14 o godzinie 17:49
Andrzej Wroniecki

Andrzej Wroniecki Aż wykreowani.pl

Temat: Reach Local Poland

Zastanawia mnie - po co wiązać się z jakąkolwiek firmą od adwords na umowę?! Kiedy 95% firm nie wymaga od was podpisywania niczego? Ten post został edytowany przez Autora dnia 23.06.14 o godzinie 08:31
Dominik Myślak

Dominik Myślak Kampanie Google
AdWords,
Pozycjonowanie stron
www - Certy...

Temat: Reach Local Poland

Po to się podpisuje umowy, ponieważ jest w nich określony zakres prac jak i wynagrodzenie dla Zleceniobiorcy. Jak sądzisz po co się podpisuje takie umowy?

Nie każdy rozlicza się ze Zleceniodawcą z góry, ponieważ Zleceniodawca wpłaca środki na swoje konto i prowizja płacona jest z pewnym opóźnieniem - umowa bezwzględnie potrzebna.

Ani Ty ani Zleceniodawca się nie znacie. Umowa zapewni chociaż psychiczne bezpieczeństwo, że Zleceniobiorca wykona swoją pracę poprawnie, a Zleceniodawca za tą pracę zapłaci.

Jak najbardziej, jeśli się już poznaliście to rozliczenie może wyglądać na zasadzie wystawienia proformy (która de facto może zawierać informacje zobowiązujące do prowadzenia takiej a takiej kampanii), a po wpłacie wystawienie faktury.
Grzegorz Karolak

Grzegorz Karolak Kancelaria Enres

Temat: Reach Local Poland

Panie Jarosławie M.

Faktycznie zaproponowali mi państwo rekompensatę pieniężną, która równie szybko znikła jak się pojawiła gdy oznajmiłem, ze jednak nie przedłużę umowy.
Jeśli oczywiście chcą państwo mi przesłać pieniądze to bardzo proszę.
Nigdy nie wspominałem, iż chcę skrócić okres wypowiedzenie - proszę mi sugerować takich rzeczy.
I rzecz najważniejsza, nigdy w rozmowach nie powiedziałem komukolwiek z Reach Local, że jestem zadowolony ze współpracy.
Wyniki i tylko wyniki kampanii nie przekonały mnie do przedłużenia umowy, pozostałe kwestie były dla mnie drugoplanowe.

Następna dyskusja:

Adwords Qualified Individua...




Wyślij zaproszenie do