Marcin
K.
otwarty na
propozycje pracy
zdalnej
Temat: prywatność w jednym wielkim G
Witam,Jak pewnie większość z Was, dostałem dziś ciekawego maila:
"Witamy!
Pragniemy poinformować Państwa o planowanym wprowadzeniu reklam dopasowanych do zainteresowań użytkowników. Będzie ono wymagało sprawdzenia polityki prywatności w Państwa witrynie i wprowadzenia niezbędnych zmian. Na stronie Ustawienia konta pojawi się ponadto kilka nowych opcji.
Reklamy dopasowane do zainteresowań użytkownika umożliwiają reklamodawcom wyświetlanie reklam w oparciu o wcześniejsze interakcje użytkownika, takie jak odwiedziny witryn reklamodawcy, a także dotarcie do określonego typu użytkowników (np. do miłośników sportu). W celu określenia kategorii zainteresowań rozpoznajemy typy stron internetowych odwiedzanych przez użytkowników w sieci partnerskiej Google. Przykładowo jeśli użytkownicy odwiedzają różne strony sportowe, dodamy ich do kategorii „miłośnicy sportu”.
(...)
Zespół Google AdSense"
Pogrubienia moje.
Nie podoba mi się ustalanie preferencji użytkowników na podstawie ich wcześniejszych działań. Nie chcę szukać w witrynie ostrzeżeń o naruszeniu mojej prywatności przez jedno wielkie G, a jeśli ich nie zauważę, to jedno wielkie G w majestacie prawa będzie naruszać moją prywatność i zbierać informacje o przeglądanych przeze mnie stronach.
Denerwuje mnie to szczególnie wobec trwających od ponad tygodnia problemach z sortowaniem danych w google analitics. Mam wrażenie, że korporacji nie interesuje już zapewnienie należytej jakości darmowych, bądź co bądź, usług, a tylko i wyłączne maksymalizacja zysku, nawet kosztem naruszania prywatności internautów.
Chyba dojrzewam powoli do wycofania się z usługowego prowadzenia kampanii Adwords. Don't be evil...