Jakub Werelich

Jakub Werelich Media Click, Head of
SEO

Temat: popularnosc frazy

Czesc,
z czego wynikaja roznice w danych podawanych z narzedzi Google https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal i http://www.google.com/insights/search/# ? Dla przykladu: w tym pierwszym wpisalem fraze 'slownik angielski', po czym zrobilem sortowanie danych (typ dopasowania danych: dokladne + ogolna miesieczna liczba wyszukiwan). Wyszlo mi, ze najczesciej wyszukiwana fraza jest [słownik polsko angielski] 301,000, nastepnie [slownik angielski] 100,000. Gdy sprawdzam popularnosc fraz narzedziem drugim sytuacja jest odwrotna. Skad taka rozbieznosc informacji?
Paulina Wiktorska (Niżankowska)

Paulina Wiktorska
(Niżankowska)
Certyfikowany
Specjalista Google
Adwords i Google
Analytics

Temat: popularnosc frazy

Myślę, że prościej będzie jak zapoznasz się z tym artykułem: http://magiczne.seoisem.pl/korzystanie-z-google-insigh...

Ogólnie rzecz biorąc w obu tych narzędziach dane są podawane w różnej skali. Google Insight.... posługuje się skalą od 0-100. Dzień, miesiąc w którym zanotowano największą ilość zapytań oznaczany jest liczbą 100, a reszta obliczana jest już relatywnie do danego okresu czasu jak ujął to autor artykułu. Natomiast narzędzie pierwsze podaje przybliżoną ilość wyszukań na słowa kluczowe obrazując ostatni miesiąc w jakim udało się dane zgromadzić.

Pozdrawiam.
Jakub Werelich

Jakub Werelich Media Click, Head of
SEO

Temat: popularnosc frazy

Dzieki Paulina, niestety to nie jest odpowiedz na moje pytanie ;P
Wiem, ze sa rozne skale... ale mimo tego, jesli Insight pokazuje, ze czesciej wyszukiwany jest 'slownik angielski' niz 'slownik polsko angielski' to dlaczego KeywordToolExternal pokazuje na odwrot? Czas nie gra roli.
Paulina Wiktorska (Niżankowska)

Paulina Wiktorska
(Niżankowska)
Certyfikowany
Specjalista Google
Adwords i Google
Analytics

Temat: popularnosc frazy

Wydaje mi się, że czas ma kluczowe znaczenie. Preferencje użytkowników się zmieniają. Poza tym po odpowiednim ustawieniu narzędzi u mnie w obu przypadkach jest taki sam efekt. W pierwszym narzędziu wyniki podawane masz z czerwca. Ustawiłeś dopasowanie dokładne i przefiltrowałeś wynik przez ogólna miesięczna liczba wyszukiwań. W drugim narzędziu również ustaw opcje. Wyszukiwanie na Poland. Do tego ustaw daty na czerwiec 2009 - wynik jaki Ci się ukaże w Top Search to "słownik polsko angielski" - 100. Wydaje mi się, że to te same wyniki :)
Jakub Werelich

Jakub Werelich Media Click, Head of
SEO

Temat: popularnosc frazy

Napisalem, ze czas nie gra roli, dlatego ze miedzy popularnosciami fraz zostaja takie same, niezmienne proporcje - przewaga jednej nad druga, trend tutaj nie ma nic do gadania. Co do ustawien to oczywiscie porownuje te same okresy :-))



Wyślij zaproszenie do