Marcin Woźniak

Marcin Woźniak Certified Scrum
Master® (CSM),
Certified LeSS
Basics, IT ...

Temat: Optymalizator konwersji

Jakie są wasze doświadczenia z tym narzędziem? Spotkałem się z opinią, że owszem - optymalizuje - ale z korzyścią dla Google, nie dla reklamodawcy...Marcin Woźniak edytował(a) ten post dnia 21.10.08 o godzinie 15:09

konto usunięte

Temat: Optymalizator konwersji

"Ale masz chyba jakieś wsparcie?" :)
Marcin Woźniak

Marcin Woźniak Certified Scrum
Master® (CSM),
Certified LeSS
Basics, IT ...

Temat: Optymalizator konwersji

Marcin Wyszyński:
"Ale masz chyba jakieś wsparcie?" :)
Rozwiń temat :)

konto usunięte

Temat: Optymalizator konwersji

Marcin Woźniak:
Marcin Wyszyński:
"Ale masz chyba jakieś wsparcie?" :)
Rozwiń temat :)

W sensie, skąd ta opinia?
Marcin Woźniak

Marcin Woźniak Certified Scrum
Master® (CSM),
Certified LeSS
Basics, IT ...

Temat: Optymalizator konwersji

Marcin Wyszyński:
W sensie, skąd ta opinia?
Opinia Bartka Krzemienia z Ataxo :)

konto usunięte

Temat: Optymalizator konwersji

Marcin Woźniak:
Marcin Wyszyński:
W sensie, skąd ta opinia?
Opinia Bartka Krzemienia z Ataxo :)

A to Ci dopiero niespodzianka :)

A zupełnie na serio - dla przyzwoitego działania Conversion Optimizer sugerowałbym stosować go do kampanii, która ma już długą historię i sporo konwersji. Potem poczekałbym z wyciąganiem wniosków kilka dni, bo mechanizm w tym czasie się będzie powoli kalibrować. Każda zmiana bidu wytrąca system z równowagi i znów trzeba czekać kilka dni. Więc to mechanizm dla cierpliwych długodystansowców.Marcin Wyszyński edytował(a) ten post dnia 21.10.08 o godzinie 18:19
Marcin Woźniak

Marcin Woźniak Certified Scrum
Master® (CSM),
Certified LeSS
Basics, IT ...

Temat: Optymalizator konwersji

Marcin Wyszyński:
Opinia Bartka Krzemienia z Ataxo :)

No comment :)
o, chyba Panowie się już znają :P
Rafał Ganowski

Rafał Ganowski Kampanie PPC

Temat: Optymalizator konwersji

Marcin Wyszyński:
A zupełnie na serio - dla przyzwoitego działania Conversion Optimizer sugerowałbym stosować go do kampanii, która ma już długą historię i sporo konwersji. Potem poczekałbym z wyciąganiem wniosków kilka dni, bo mechanizm w tym czasie się będzie powoli kalibrować. Każda zmiana bidu wytrąca system z równowagi i znów trzeba czekać kilka dni. Więc to mechanizm dla cierpliwych długodystansowców.

Marcinie, mam pytanie, czy wadą wrodzoną optimizera jest to, że czasami potrafi załamać kampanię, mam tutaj na myśli spadek pozycji wyświetlanych reklam, jesteśmy pierwsi, aż tu nagle z dnia na dzień spadamy na 7-8 pozycję? Nie wiedzieć czemu. Dziwne zachowanie kampanii biorąc pod uwagę inne kampanie pracujące w cpc, w których utratę pozycji wyświetlanych reklam można zaobserwować w bardziej rozległym czasie.

W ciągu 6 miesięcy taka sytuacja miała miejsce dwukrotnie, ostatnio otrzymałem sugestię od konsultanta Google, żeby przejść jednak na cpc bez optimizera. Ilość odnotowanych konwersji była jednak większa przy użyciu optimizera.Rafał Ganowski edytował(a) ten post dnia 21.10.08 o godzinie 21:33
Marcin Woźniak

Marcin Woźniak Certified Scrum
Master® (CSM),
Certified LeSS
Basics, IT ...

Temat: Optymalizator konwersji

Marcin Woźniak:
Marcin Wyszyński:
W sensie, skąd ta opinia?
Opinia Bartka Krzemienia z Ataxo :)

Bartek miał jednak na myśli optymalizator budżetu:
http://www.goldenline.pl/forum/adwords/165727/s/1#2559654
:)
Marcin Woźniak

Marcin Woźniak Certified Scrum
Master® (CSM),
Certified LeSS
Basics, IT ...

Temat: Optymalizator konwersji

Rafał Ganowski:
Marcinie, mam pytanie, czy wadą wrodzoną optimizera jest to, że czasami potrafi załamać kampanię, mam tutaj na myśli spadek pozycji wyświetlanych reklam, jesteśmy pierwsi, aż tu nagle z dnia na dzień spadamy na 7-8 pozycję? Nie wiedzieć czemu. Dziwne zachowanie kampanii biorąc pod uwagę inne kampanie pracujące w cpc, w których utratę pozycji wyświetlanych reklam można zaobserwować w bardziej rozległym czasie.

Zobaczymy jakie będą objawy jego działania w moim przypadku...

konto usunięte

Temat: Optymalizator konwersji

Marcin Woźniak:
Marcin Woźniak:
Marcin Wyszyński:
W sensie, skąd ta opinia?
Opinia Bartka Krzemienia z Ataxo :)

Bartek miał jednak na myśli optymalizator budżetu:
http://www.goldenline.pl/forum/adwords/165727/s/1#2559654
:)

Dziękuję za sprostowanie :).

pozdrówko,
bartek.

konto usunięte

Temat: Optymalizator konwersji

Marcin Woźniak:
Marcin Woźniak:
Marcin Wyszyński:
W sensie, skąd ta opinia?
Opinia Bartka Krzemienia z Ataxo :)

Bartek miał jednak na myśli optymalizator budżetu:
http://www.goldenline.pl/forum/adwords/165727/s/1#2559654
:)

Za optymalizatorem budżetu i optymalizatorem konwersji stoi ten sam mechanizm.

Odnośnie komentarza Bartka - optymalizator budżetu nie przekroczy 30-dniowego budżetu tak czy inaczej. Skupia się na maksymalizacji liczby kliknięć w ramach danego budżetu, więc nie będzie aż tak pedantycznie rozsmarowywać danej kwoty po całym 30-dniowym okresie skoro nadarza się okazja uzyskania tanich kliknięć.

Sugerowałbym pamiętać o tym, że i optymalizator budżetu, i optymalizator konwersji to roboty. Człowiek *zawsze* będzie górą w tej konfrontacji jeśli "wie co robi". W przypadku optymalizatora budżetu - wie, "z czym się je" AdWords. W przypadku optymalizatora konwersji - jeśli potrafi ogarnąć wielkość i złożoność konta itd. I nadal chce i może stosować daleko posunięty micromanagement (sezonowość i day parsing np).

Rafale - takie "wydarzenia" rozpatrywałbym jednostkowo - bardziej będą prawdopodobne jeśli balansujesz na granicy sensownej kwoty za kliknięcie w przeliczeniu na konwersję. Bo jak zapewne wiesz w chwili obecnej nadal płacisz za kliknięcie nawet stosując optymalizator konwersji. Tak czy inaczej - nie wiem, kto z Google Ci radził przejść na maksymalne CPC i dlaczego - to mogą być kwestie zupełnie jednostkowe i bez konkretnych danych wolałbym się wstrzymać od odpowiedzi.
Rafał Ganowski

Rafał Ganowski Kampanie PPC

Temat: Optymalizator konwersji

Marcin Wyszyński:
Rafale - takie "wydarzenia" rozpatrywałbym jednostkowo - bardziej będą prawdopodobne jeśli balansujesz na granicy sensownej kwoty za kliknięcie w przeliczeniu na konwersję. Bo jak zapewne wiesz w chwili obecnej nadal płacisz za kliknięcie nawet stosując optymalizator konwersji. Tak czy inaczej - nie wiem, kto z Google Ci radził przejść na maksymalne CPC i dlaczego - to mogą być kwestie zupełnie jednostkowe i bez konkretnych danych wolałbym się wstrzymać od odpowiedzi.

W pierwszym załamaniu kampanii otrzymałem taką informację, że prawdopodobnie stawka za kliknięcie rzeczywiście jest dla systemu za mała, w drugim przypadku dostałem odpowiedź, że "być może" winę za kolejne załamanie ponosi zniesienie stawki minimalnej. Pytam Ciebie jako specjalistę od technicznej strony adwords, być może Ty mi to wyjaśnisz, bo konkretnej odpowiedzi nie otrzymałem oprócz sugestii przejścia na maksymalne CPC, a jednak wolałbym wiedzieć jak mam rozumieć ostatnie zachowanie kampanii. Jeżeli masz czas i ochotę to mogę podesłać więcej informacji w tym temacie ;)Rafał Ganowski edytował(a) ten post dnia 22.10.08 o godzinie 09:19
Marcin Woźniak

Marcin Woźniak Certified Scrum
Master® (CSM),
Certified LeSS
Basics, IT ...

Temat: Optymalizator konwersji

Po dwóch dniach pracy optymalizatora konwersji: spadek współczynnika konwersji o 0,14%, wzrost kosztu konwersji o blisko 50% :(
Rafał Ganowski

Rafał Ganowski Kampanie PPC

Temat: Optymalizator konwersji

Marcin Woźniak:
Po dwóch dniach pracy optymalizatora konwersji: spadek współczynnika konwersji o 0,14%, wzrost kosztu konwersji o blisko 50% :(

Daj mu jeszcze kilka dni, powinien się ustabilizować.

Następna dyskusja:

Skrypt konwersji - problem ...




Wyślij zaproszenie do