Tomasz Serafin

Tomasz Serafin Kierownik marketingu

Temat: Mocno rozbudowane kampanie

Osobiście zajmuje się kampaniami AdWords dla naszego sklepu (Szkla.com).
Zastanawiam się nad tym czy przypadkiem nie zatomizowałem nazbyt mojego konta.

Mam zatem pytanie do specjalistów - na ile kampanii w koncie rozbilibyście (szacunkowo) akcje (linki sponsorowane bez Sieci reklamowej, remarketingu, etc.) dla naszego sklepu?

Kilka istotnych informacji:
Asortyment: około 160 produktów
Kategorie: 26

konto usunięte

Temat: Mocno rozbudowane kampanie

Ja osobiście buduję konto na zasadzie:
Kampania ogólna - podzielona na grupy reklam, gdzie są na przykład "szkła kontaktowe" etc.
Kampania pod kategorie
Kampania produktowa
Ten model mi się sprawdza nawet przy większych (pod względem liczby produktów i kategorii) sklepach. Chociaż w pewnych przypadkach warto jednak robić kampanie dla konkretnej kategorii, tzn. jeśli ktoś sprzedaje meble (łóżka, stoły, krzesła, szafy), to warto zrobić kampanię KRZESŁA i dla tej kampanii zrobić grupy reklam Krzesła ratanowe, Krzesła biurowe, Krzesła do jadalni itd.
W Twoim przypadku (chociaż nie znam dobrze branży, nie korzystam ze szkieł) chyba jednak ten pierwszy model będzie dobry.Adam Jankowiak edytował(a) ten post dnia 29.07.12 o godzinie 07:27
Marcin Cichoń

Marcin Cichoń Dyrektor
Zarządzający /
Digital Hill (Grupa
Unity)

Temat: Mocno rozbudowane kampanie

Tomek, to wszystko zależy od indywidualnego podejścia i wielkości sklepu. Raczej nikt Ci nie poda konkretnej liczby dla szkla.com, bo to wymaga znajomości branży i e-sklepu.

Z ciekawości sprawdziłem jak to u mnie wygląda dla jednego ze sklepów. Dziesięć kategorii głównych z podkategoriami. Ilości produktów nie znam.

Ok. 90 kampanii AdWords wg schematu:
- branding
- branding na sklepy stacjonarne
- konkurencja
- remarketing
- kategorie
- marki
- akcje specjalne (promocje, dzień darmowej dostawy etc.)
Tomasz Serafin

Tomasz Serafin Kierownik marketingu

Temat: Mocno rozbudowane kampanie

@Marcin - dziękuję za pomoc.
Czyli jednak mnie tak bardzo nie poniosło - zaprojektowałem niewiele większą kampanię.
Marcin Stańdo

Marcin Stańdo Sempai - Agencja
SEO/SEM

Temat: Mocno rozbudowane kampanie

Marcin - grupa "Konkurencja" to słowa związane z marką sklepów konkurencyjnych? Wykazuje to jakieś rozsądne ROI?
Dominik Myślak

Dominik Myślak Kampanie Google
AdWords,
Pozycjonowanie stron
www - Certy...

Temat: Mocno rozbudowane kampanie

Tomasz swojego czasu ja przygotowywałem te kampanie - dawno temu przed bumem szkieł...

Z porad, które dali koledzy wydaje mi się, że najrozsądniejszym podziałem byłby zasugerowany przez Adama plus ewentualne dodatki jak konkurencja.

Z nazwami konkurencji uważaj. Możesz zastosować jako słowo kluczowe, ale w tekście już nie za bardzo - zasady adwords jasno o tym mówią.

Dodatkowo dochodzi nieuczciwa konkurencja i zawziętość konkurencji w kwestii bronienia własnej marki.

Na pewno masz spore budżety na te kampanie, więc na pewno jesteś w stanie zrobić dodatkowo remarketing bo u Was sprawdzi się doskonale.
Marcin Cichoń

Marcin Cichoń Dyrektor
Zarządzający /
Digital Hill (Grupa
Unity)

Temat: Mocno rozbudowane kampanie

Marcin Stańdo:
Marcin - grupa "Konkurencja" to słowa związane z marką sklepów konkurencyjnych? Wykazuje to jakieś rozsądne ROI?

Z marką sklepów też.

Raczej trzymam to w ramach eksperymentu ;-) Kosztuje grosze ujęciu miesięcznym, bardzo wysoki CTR.
Marcin Stańdo

Marcin Stańdo Sempai - Agencja
SEO/SEM

Temat: Mocno rozbudowane kampanie

bardzo wysoki CTR.

Sam jeszcze nie testowałem chociaż kusi... wydaje mi się że Bounce olbrzymi?
Marcin Cichoń

Marcin Cichoń Dyrektor
Zarządzający /
Digital Hill (Grupa
Unity)

Temat: Mocno rozbudowane kampanie

bounce z tej kampanii prawie dwa razy większy niż ogólny dla całego sklepu
Marcin Stańdo

Marcin Stańdo Sempai - Agencja
SEO/SEM

Temat: Mocno rozbudowane kampanie

W każdym razie wychodzi na to, że to dobry sposób na wysoki WJ dla konta? ;)
Paulina Wiktorska (Niżankowska)

Paulina Wiktorska
(Niżankowska)
Certyfikowany
Specjalista Google
Adwords i Google
Analytics

Temat: Mocno rozbudowane kampanie

Dorzucę i swoje 3 gorsze...

Według mnie nie ma znaczenia czy na koncie są 3 kampanie czy 100. Głównym elementem jest jak najlepsze dopasowanie fraz do treści reklamy i LP. Więc jeśli w grupie reklam masz 3 frazy i są idealnie dopasowane do zapytania i strony docelowej to moim zdaniem lepiej w takim kierunku rozbudowywać kampanię.

Co do waszej strategii to faktycznie lepiej targetować po kategoriach, choć myślę, że z raporty słów kluczowych weryfikują tą strategię i przynoszą nowe pomysły na działania.
Tomasz Serafin

Tomasz Serafin Kierownik marketingu

Temat: Mocno rozbudowane kampanie

@Paulina Wiktorska - z całym szacunkiem, ale wg mnie na pewnym etapie złożoności kampanii siłą rzeczy dostrzega się różnicę pomiędzy 3 a 100 kampanii. Przecież na poziomie kampanii ustala się wiele bardzo istotnych założeń... nie wspominając już o segmentacji i klarowności.

Co do drugiej części Twojej wypowiedzi. Temat jest o wiele bardziej złożony i ograniczanie się do samych kategorii byłoby zbyt skromne... abstrahując już zupełnie od możliwości jakieś niesie za sobą korzystanie z Sieci reklamowej Google (ale o tych chyba dobrze wiesz sądząc po napisanych przez Ciebie artykułach na które udało mi się w Sieci natrafić :) ).

@Dominik Myślak - Nad tymi kampaniami pracowałem na początku. W chwili obecnej jednak mają one już zupełnie inny wygląd. Nie ma się co dziwić. Tworzyłeś je bardzo dawno temu. Poprawnie skonfigurowany remarketing jest bardzo ciężki do wdrożenia. Bardzo dużo zmiennych. Spędziłem już godziny nad strategią wyłącznie dla tego kanału.

konto usunięte

Temat: Mocno rozbudowane kampanie

U mnie budowa wygląda następująco:
- każda kategoria oddzielna kampania
- każdy brand oddzielna kampania
Możliwości zarządzania na tle kampanii są zdecydowanie większe niż na grupie.
Sieć wyszukiwania i sieć reklamowa jest również rozbita, tak jak zaleca Google.
@Tomaszu , zastanawiam się tylko czy warto reklamować się na słowo szkła, jeżeli i tak jesteście na 1 miejscu w wynikach organicznych
Paulina Wiktorska (Niżankowska)

Paulina Wiktorska
(Niżankowska)
Certyfikowany
Specjalista Google
Adwords i Google
Analytics

Temat: Mocno rozbudowane kampanie

@Tomaszu - z całym szacunkiem, ale pracując w tym temacie od kilku lat w ogóle takiego pytania zadawać nie powinieneś.

Podstawa w Adwords to optymalizacja: strony, kampanii, grup, fraz, itd. Jeśli jest taka konieczność to rozbijania kampanii na jak najmniejsze, tak by jak najlepiej móc wpasować się w zapytania użytkowników.

Faktycznie, źle sprecyzowałam swoją wcześniejszą wypowiedź. Ma znaczenie ile jest kampanii na koncie czy 3 czy 100, bo o to właśnie chodzi, żeby optymalizować i w razie potrzeby rozbudowywać konto, jego historię.

Temat jak sam zauważyłeś jest nieco bardziej złożony - niemniej jednak wszystko opiera się na promowanej witrynie i jej strukturze, która zwykle jest wzorcem do stworzenia pierwszej kampanii.

konto usunięte

Temat: Mocno rozbudowane kampanie

Jak zwykle mam wrażenie, że część osób zamiast odpowiadać stricte na pytania to próbuje z siebie robić ekspertów, pisząc o wszystkim wokół tematu. Ale może to moje, jak zwykle, wrażenie...

Temat: Mocno rozbudowane kampanie

Bo Glut to miejsce autopromocji a nie pomocy :)
Sławomir Piwowarczyk

Sławomir Piwowarczyk (aka ebinx) SEO,
SEM, UX, IM,
e-commerce

Temat: Mocno rozbudowane kampanie

1 Dziel i rządź.
2 Dla podniesienia CTR w kampaniach na wyniki wyszukiwania (jeśli się da, to) użyj 'keyword insertion'.
3 Remarketuj
Dominik Myślak

Dominik Myślak Kampanie Google
AdWords,
Pozycjonowanie stron
www - Certy...

Temat: Mocno rozbudowane kampanie

Sławomir Piwowarczyk:
[...]
2 Dla podniesienia CTR w kampaniach na wyniki wyszukiwania (jeśli się da, to) użyj 'keyword insertion'.
[...]

masz jakieś potwierdzenie, że kit pomaga?? Jak dla mnie to narzędzie dla leniuchów, którzy nie chcą się narobić przy przygotowaniu odpowiedniej struktury kampanii.
Rafał K.

Rafał K. Kontakt dla
headhunterów:
rafal.kaniecki@gmail
.com

Temat: Mocno rozbudowane kampanie

A ja Tomasz dam Ci jedną, doskonałą radę.

O takie rzeczy nie warto tutaj pytać :)
Janusz Krupiński

Janusz Krupiński GEO- & E-marketing,
Pro-advert.pl

Temat: Mocno rozbudowane kampanie

Dominik Myślak:

masz jakieś potwierdzenie, że kit pomaga?? Jak dla mnie to narzędzie dla leniuchów, którzy nie chcą się narobić przy przygotowaniu odpowiedniej struktury kampanii.

Testowałem kiedyś na kilkudziesięciu grupach reklam zestaw 2 reklamy z KIT + 2 bez KIT - te z KIT w 80-85% miały lepszy CTR. W grupach było po 50-100 fraz, ale dosyć jednorodnych - dotyczyły jednego rodzaju kursu.
Zapewne nie działa to tak zawsze i wszędzie, szczególnie przy mocno sfragmentaryzowanych kampaniach, gdzie masz po 1-3 frazy w grupie, ale też raczej nie powinno przeszkadzać - chyba, że masz pomysł na tytuł, który mocno przykuje uwagę, ale z kolei zmieścić się z takim w 25 znakach to też sztuka.
No i oczywiście inna bajka jak to wpływa na konwersje.



Wyślij zaproszenie do