Temat: Mierzenie konwersji

Witam,
mam problem, gdyż standardowy kod konwersji nie zadziałał prawidłowo i nie mogę zmierzyć ilości zapytań/zamówień z witryny. Czy jest jakiś alternatywny sposób który pozwoli na podstawie danych statystycznych zmierzyć skuteczność kampanii?

Pozdrawiam,
Tomek.
Marcin Wsół

Marcin Wsół Specjalista Google
Ads, MarcinWsol.pl

Temat: Mierzenie konwersji

Cześć,
Możesz podpiąć śledzenie zdarzeń pod przycisk ZAMÓW/WYŚLIJ. Co prawda nie jest to do końca miarodajne, bo nie zawsze kliknięcie oznacza zamówienie (mogą wystąpić błędy w formularzu, ale zdarzenie się zliczy), ale zawsze to jakaś podstawa do analizy.

Temat: Mierzenie konwersji

Marcin W.:
Cześć,
Możesz podpiąć śledzenie zdarzeń pod przycisk ZAMÓW/WYŚLIJ. Co prawda nie jest to do końca miarodajne, bo nie zawsze kliknięcie oznacza zamówienie (mogą wystąpić błędy w formularzu, ale zdarzenie się zliczy), ale zawsze to jakaś podstawa do analizy.

Dziękuje za odpowiedź! A czy można to zliczać wstecznie - jeśli konwersja była nieprawidłowo podpięta?
Marcin Wsół

Marcin Wsół Specjalista Google
Ads, MarcinWsol.pl

Temat: Mierzenie konwersji

Niestety wstecz nie da rady. Jeśli konwersja nie powodowała wywołanie nowego adresu URL, który byłby widoczny w raporcie treści, to nie wyciągniesz żadnych danych wstecz.
Sławomir Kowalski

Sławomir Kowalski Certyfikowany
Partner Google

Temat: Mierzenie konwersji

Możesz spróbować w Analytics. Tam również można mierzyć konwersje.
Krzysztof Marzec

Krzysztof Marzec Certyfikowany Trener
AdWords. SEO/SEM
Expert

Temat: Mierzenie konwersji

Jeśli Twój sklep/strona posiada unikalne adresy url przy krokach zamówienia to w Analytics masz dane wstecz. Generalnie kampania AdWords sklepu koniecznie powinna mieć zapięte Analytics z modułem e-commerce ;)
Marcin Wsół

Marcin Wsół Specjalista Google
Ads, MarcinWsol.pl

Temat: Mierzenie konwersji

Krzysztof M.:
Jeśli Twój sklep/strona posiada unikalne adresy url przy krokach zamówienia to w Analytics masz dane wstecz. Generalnie kampania AdWords sklepu koniecznie powinna mieć zapięte Analytics z modułem e-commerce ;)

Zgadza się, ale tych danych nie wykorzystasz w ścieżkach wielokanałowych :), więc pozostaje tylko sprawdzenie liczby konwersji z raportu zawartości witryny.
Krzysztof Marzec

Krzysztof Marzec Certyfikowany Trener
AdWords. SEO/SEM
Expert

Temat: Mierzenie konwersji

Marcin W.:
Zgadza się, ale tych danych nie wykorzystasz w ścieżkach wielokanałowych :), więc pozostaje tylko sprawdzenie liczby konwersji z raportu zawartości witryny.

Zawsze powtarzam, co za sens prowadzenie sklepu/strony i kampanii bez zapiętego śledzenia wszystkich sensownych opcji ;) No ale jak się nie ma co się lubi to się lubi raporty jakiekolwiek wstecz.

Następna dyskusja:

Optymalizator konwersji




Wyślij zaproszenie do