Maciej Filipiak

Maciej Filipiak właściciel, VizMedia

Temat: konwersja - proszę o pomoc

Witam

Odmienny jest sposób zbierania informacji o konwersji przez google w GAnalitics i AdWords

W GA jest jeden kod dodawany do każdej podstrony
oraz URL który porównywany jest w przypadku wystąpienia zdarzenia.

W AW są dwa kody, jeden dodaje się do każdej podstrony, drugi tylko do strony wygenerowanej przez zdarzenie.

Mam wrazenie, że w GA kiedyś istniały obie metody - teraz nie mogę się doszukać tej z dwoma kodami.
Niestety mój sklep nie posiada unikatowego URL'a w chwili dokonania zakupu - natomiast generuje stronę z potwierdzeniem złożenia zamówienia, gdzie pasowała by mi metoda śledzenia konwersji taka jak w AdWords

Czy jest sposób, żeby używać metody z dwoma kodami do śledzenia konwersji zwykłych statystyk - nie AdWords ?
Bartosz Szczęśniak

Bartosz Szczęśniak e-commerce /
e-marketing

Temat: konwersja - proszę o pomoc

zostaw googielkowe w spokoju i napisz sobie własny skrypcik, ktory przy każdym zamowieniu bedzie pokazywał z jakiego url przyczłapał klient
kilka skryptów na rynku ma juz taka funkcjonalnosc (np IAI-system)

edit:
konwersję policzysz sobie "w pamieci" :)Bartosz Szczęśniak edytował(a) ten post dnia 17.10.08 o godzinie 14:59

konto usunięte

Temat: konwersja - proszę o pomoc

Maciej Filipiak:
Witam

Odmienny jest sposób zbierania informacji o konwersji przez google w GAnalitics i AdWords

W GA jest jeden kod dodawany do każdej podstrony
oraz URL który porównywany jest w przypadku wystąpienia zdarzenia.

W AW są dwa kody, jeden dodaje się do każdej podstrony, drugi tylko do strony wygenerowanej przez zdarzenie.

Mam wrazenie, że w GA kiedyś istniały obie metody - teraz nie mogę się doszukać tej z dwoma kodami.
Niestety mój sklep nie posiada unikatowego URL'a w chwili dokonania zakupu - natomiast generuje stronę z potwierdzeniem złożenia zamówienia, gdzie pasowała by mi metoda śledzenia konwersji taka jak w AdWords

Czy jest sposób, żeby używać metody z dwoma kodami do śledzenia konwersji zwykłych statystyk - nie AdWords ?


Śledzenie konwersji w AW to jeden kod.
Tak samo GA - tam po prostu ustalasz cel.
Nie wiem do końca, dlaczgo nie możesz używać śledzenia konwersji i do czego potrzebne Ci są dwa kody (śledzenie ruchu na stronie?). Jeśli tak to może użyj GA, ustaw cel a na stronie z potwierdzeniem zamówienia użyj funkcji pageview prowadzącej do tego celu (fikcyjnego URLa). Ma sens?
Maciej Filipiak

Maciej Filipiak właściciel, VizMedia

Temat: konwersja - proszę o pomoc

Niewykonalne :(

problem w "ustaw cel a na stronie"
cel ustawiam podając URL albo jego fragment pasujący do wzorca.
Niestety sklep jest do tego nie przystosowany - ingerowanie w kod również nie jest możliwe (ioncube) z URL nijak nie wynika, że cel został osiągnięty.
Panel administracyjny dostarcza jedynie miejsce na oba kody - jeden dla wszystkich stron (to ten kod z GA) i drugi przy realizacji zamówienia (to ten z AW)

w Google AdWords w funkcji "śledzenie konwersji" jest kod, który wyświetlasz w chwili gdy dokonasz zakupu. google zna ilość przekierowań, więc wyliczy sobie konwersje.

Chce podobny efekt uzyskać w GA.
Mogę sobie założyć dwa profile i ręcznie policzyć ilość zamówień do ilości wejść - ale to chyba nie jest elegancka metoda.

ps. własny skrypcik mam, ale klienci wymagają GA i propagują stereotyp, że to genialne narzędzie.

konto usunięte

Temat: konwersja - proszę o pomoc

Maciej Filipiak:
Niewykonalne :(

No to masz odpowiedź :)

konto usunięte

Temat: konwersja - proszę o pomoc

Tutaj chyba będzie sporo w ww. temacie. http://www.ittechnology.us/sledzenie-konwersji-adwords...
Daniel Brzeziński

Daniel Brzeziński Vice president and
COO at GetResponse

Temat: konwersja - proszę o pomoc

Maciej Filipiak:
Witam

Odmienny jest sposób zbierania informacji o konwersji przez google w GAnalitics i AdWords

W GA jest jeden kod dodawany do każdej podstrony
oraz URL który porównywany jest w przypadku wystąpienia zdarzenia.

W AW są dwa kody, jeden dodaje się do każdej podstrony, drugi tylko do strony wygenerowanej przez zdarzenie.

Mam wrazenie, że w GA kiedyś istniały obie metody - teraz nie mogę się doszukać tej z dwoma kodami.
Niestety mój sklep nie posiada unikatowego URL'a w chwili dokonania zakupu - natomiast generuje stronę z potwierdzeniem złożenia zamówienia, gdzie pasowała by mi metoda śledzenia konwersji taka jak w AdWords

Czy jest sposób, żeby używać metody z dwoma kodami do śledzenia konwersji zwykłych statystyk - nie AdWords ?

Proponuję abyś wstawił onclicka w link potwierdzający zakup. Będziesz śledził w Analyticsie każde jego wywołanie i w ten sposób otrzymasz liczbę konwersji.
Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: konwersja - proszę o pomoc

Jak wstawić skoro nie może ingerować w kod strony?

konto usunięte

Temat: konwersja - proszę o pomoc

Maciej Filipiak:
Panel administracyjny dostarcza jedynie miejsce na oba kody - jeden dla wszystkich stron (to ten kod z GA) i drugi przy realizacji zamówienia (to ten z AW)

Hmm... Nie napisałeś zbyt dokładnie o tych miejscach na kody, zakładam więc, że są to normalne textarea z miejscem na JavaScript. Jeśli tak, to być może to dla Ciebie zadziała:

1. W miejsce dla kodu GA daj GA.
2. W miejsce dla kodu AdWords daj swój własny skrypt JS, który zrobi coś takiego:
a) odczyta obecny URL strony, na której znajduje się użytkownik, i zapisze go jako string do zmiennej
b) doda to tej zmiennej drugi string, np o postaci '?kowersja=ok'
c) wykona przekierowanie window.location.href = nowy url już z parametrem
3. Wewnątrz GA ustaw sobie matchowanie celu dla tego właśnie wymyślonego przez Ciebie parametru.

Powyższy sposób może nie zadziałać jeśli np. dochodząc do strony potwierdzającej konwersję są po drodze przekazywane jakieś parametry poprzez metodę POST, które mogłyby się zgubić przy wykonaniu takiego redirecta - nie wiem, musisz spróbować.

Inny sposób, który mi przychodzi do głowy to spróbuj co jeszcze to miejsce na kod AdWords pozwala tam umieścić. Możesz np. dać iframe o wymiarach 1x1 piksel, który to iframe będzie wywoływał np URL http://twojadomena.pl/hurakonwersja =). I też możesz matchować przez Analytics, albo wywoływać nieistniejącą stronę i liczyć konwersje poprzez ilość erorrów w logach Apache :D.

Gdybyś potrzebował dalszej pomocy spokojnie możesz odezwać się na priv.

pozdrówko,
bartek.
Maciej Filipiak

Maciej Filipiak właściciel, VizMedia

Temat: konwersja - proszę o pomoc

Dzięki Bartku - uwielbiam takie sztuczki, wypróbuje obie, któraś napewno zadziała.
Zgubię napewno klientów, którzy zapłacą przez dotPay, tam jest inna strona powrotu (chyba)
Ale jeżeli AdWords chwyci iframe, albo faktycznie potwierdzenie jest PO obsłudze $_POST[] to powinno się udać.

dzięki.

Marcin: tak jest jak Bartek wyczaił - autor sklepu przewidział textboxa na kod konwersji. z tym że kiedyś GA podawało osobne kody na konwersje.



Wyślij zaproszenie do