Tomasz Zaborowski

Tomasz Zaborowski badania i analizy
rynku

Temat: Jaką taktykę wybrać

Andrzej Jakubczyk:
Nie zmieniam zdania, po prostu można obrać 2 drogi :
1. zbudować zniechęcający opis i wrzucić do kampanii wiele interesujących słów kluczowych - im więcej tym lepiej (wcześniej zbadać ich częstotliwość wyszukań wspomnianym przeze mnie poprzednio narzędziem w adwords) czy aby nie jest zerowa (wtedy nawet jak fraza będzie w pierwszej 10tce będą liche wejścia - o ile będą). To narzędzie jednak działą jest tylko orientacyjne i do końca nie wiadomo ile wejść będziemy mieli, ale jesteśmy w stanie określić, które frazy są lepsze od innych (mają więcej wyszukań). Ja jednak to tego narzędzia podchodzę sceptycznie, bo już nieraz zrobiło mnie w konia.
2. Zbudować kampanię (także kierując się wspomnianym narzędziem) w pełni prawidłową - przy użyciu fraz na tyle ogólnych, że dających sporo wejść, ale na tyle precyzyjnych, że przyciągających sporo interesujących nas odwiedzin.
Tak czy siak - robienie kampanii nastawionej na dużą liczbę wejść na frazy ogólne to wydatek bardzo duży.
Sposób nr 1 służy raczej rozpoznaniu jeśli chcesz się rzucić na głęboką wodę i pozycjonować na frazy ogólne, ew. wyłapać takie, które mają sporo wejść ale bardziej szczegółowe.
Sposób nr 2 jest kosztowny, ale na podstawie analizy statystyk na stronie i tego jak długo ludzie spędzają tam czasu wchodząc przez poszczególne frazy z wyszukiwarki, jaki jest współczynnik
odrzuceń konkretnych fraz można wyciągnąć wartościowe wnioski jakie frazy będą w miarę proste do pozycjonowania a jednocześnie dadzą sporą liczbę wyszukań.
Jeśli interesują Cię frazy ogólne - to polecam jednak zlecić pozycjonowanie jakiejś porządnej firmie SEO, a taka firma prawdopodobnie CI powie, że o wiele bardziej opłaci się pozycjonować na zasadzie długiego ogona, na kilkadziesiąt różnych fraz, ale to tylko takie moje przypuszczenia ;)
Ogólnie frazy ogólne tego typu będą trudne i drogie, choć pewnie tańsze niż "pogoda".

Tak mam zamiar, pozycjonować stronę (za jakiś czas rzecz jasna), idę Twoim tropem (zresztą podobny do mojego, który już opisałem, 6 postów niżej). Bedzie jazda
Żeby rozreklamować taki portal osobiście polecał bym nie tylko
skupianie się na adwords.

Nie będę skupiał się tylko na Adwords, (to jest mi potrzebne na etapie ”poznania rynku” i pod pozycjonowanie ). Adwords później będzie wykorzystywany już pod kontretne cele biznesowe),nie związane z budowaniem zasięgu.
Ten długi ogon jeszcze.
W moim przypadku sięga on, jak sobie policzyłem (do 3 słów, choć mam wejścia i na 4 słowa), prawie 2000 fraz. Więc muszę sie rozeznać co do podstawowych kilkudziesięciu. Wiadomym jest że każda bardziej szczegółowa, to mniejsza liczba wyświetleń, ale mam takie wrażenie, że zwiększa się odwrotnie proporcjonalnie szansa na wejście (przy założeniu posiadania odpowiedniego zasobu tekstowego rzecz jasna).
Dzięki.

Temat: Jaką taktykę wybrać

no to się rozumiemy :)
powodzenia

Następna dyskusja:

Jak wybrać język?




Wyślij zaproszenie do