konto usunięte

Temat: Jak podnieść wskaźnik CTR powyżej 10%

Pytanie do bardziej doświadczonych.

Czy jest jakiś sprytny sposób na prowadzenie kampanii, aby podnieść CTR powyżej 10%?

Próbowałem różnych rzeczy, przeczytałem wiele artykułów, testuje różne kampanie na różnych ustawieniach, nie robię kampanii na wszystko, testuje różne wersje reklamy, różne słowa kluczowe, podpatruje konkurencję i ciągle moim sufitem jest max 10% CTR (uśredniam do CTR kampanii, wersji reklamy itp).

pozdrawiam
Robert

konto usunięte

Temat: Jak podnieść wskaźnik CTR powyżej 10%

Nie ma "tajemnych" sztuczek na CTR > 10%.

Przy dobrze zrobionej kampanii taki CTR uzyskuje się bez problemu (z problemami można się spotkać w popularnych branżach) - jak ją zrobić, żeby była dobra to jest już długi temat. Kilka książek już o tym napisano :).

W skrócie - żeby uzyskać wysoki CTR należy maksymalnie dopasować ze sobą słowo kluczowe z tekstem reklamowym. Często wymusza to tworzenie osobnych grup reklam dla poszczególnych słów kluczowych - nie warto umieszczać w jednej grupie słów kluczowych niepowiązanych tematycznie. Nie ma w takiej sytuacji możliwości stworzenia tak relewantnego tekstu, żeby charakteryzował wszystkie frazy.

Oprócz tej techniki istnieje wiele innych, które mogą pomóc zoptymalizować kampanię pod kątem CTRu, ale jak wspomniałem wcześniej, jest to temat na długą dyskusję.

Całość tych działań ma na celu skierowanie kampanii na konkretnego docelowego (zainteresowanego produktem, usługą) odbiorcę. Duże znaczenie ma też dopasowanie słów kluczowych - zwróć na to uwagę.

Edit:
Zapraszam w czerwcu na Akademię Ekonomiczną w Katowicach, na
Warsztaty SEM organizowane przez Twojego kolegę po fachu :) - tam temat będzie omawiany.

pozdrawiam,
KrzysiekKrzysztof Cichocki edytował(a) ten post dnia 12.03.10 o godzinie 11:26
Marcin K.

Marcin K. www.SkiSpa.pl -
ręczny serwis
narciarski, Warszawa
- Ursynów

Temat: Jak podnieść wskaźnik CTR powyżej 10%

Odpowiedź od mniej doświadczonego...

Nie zapominałbym też o czynniku zewnętrznym: jak nasycona jest nisza, w której działamy. A raczej jak rozhuśtana jest internetowa promocja w obrębie naszego ryneczku :)

Ja - będąc laikiem i bez niczyjego wsparcia - sam osiągam średni CTR 11%. Taki CTR jest dobrym osiągnięciem, jak sprzedajesz auta albo książki, ale łatwy do uzyskania, jak prowadzisz hodowlę dajmy na to patyczaków, pozdrawiam.

konto usunięte

Temat: Jak podnieść wskaźnik CTR powyżej 10%

Ja - będąc laikiem i bez niczyjego wsparcia - sam osiągam średni CTR 11%. Taki CTR jest dobrym osiągnięciem, jak sprzedajesz auta albo książki, ale łatwy do uzyskania, jak prowadzisz hodowlę dajmy na to patyczaków, pozdrawiam.


nie zgodzę się, że 11% CTR to dobry wynik ale oczywiście uwaga o nasyceniu słuszna.

jak zrobiłem pierwszą kampanię to miałem 1%!!! i uważałem, że fajnie bo reklamy się wyświetlają. Teraz mam 10% i uważam, że mógłbym mieć więcej i płacić mniej. Ale nie mogę przeskoczyć 10%.
Tomasz B.

Tomasz B. Marketing,
E-commerce, Search
Engine Marketing,
Performan...

Temat: Jak podnieść wskaźnik CTR powyżej 10%

Robert, daj w stopce link do Bull'a w no follow ;) po co całą moc tracić:)

konto usunięte

Temat: Jak podnieść wskaźnik CTR powyżej 10%

Tomasz Bacański:
Robert, daj w stopce link do Bull'a w no follow ;) po co całą moc tracić:)

Możesz mnie oświecić?
Bartosz Szczęśniak

Bartosz Szczęśniak e-commerce /
e-marketing

Temat: Jak podnieść wskaźnik CTR powyżej 10%

Tomasz Bacański:
Robert, daj w stopce link do Bull'a w no follow ;) po co całą moc tracić:)
a jaką moc traci?

Temat: Jak podnieść wskaźnik CTR powyżej 10%

CTR AdWordsowy wysoki niekoniecznie musi oznaczać wysoką sprzedaż w sklepie.
Często wysoki CTR = głęboki dół :)

Przecież nie chodzi o to by każdy klikał w reklamę, ale tylko potencjalny
klient. Zatem czasem lepiej mieć niższy CTR, a większą lub taką samą sprzedaż.

Ale to zdanie amatora :)
Paweł Rebelak

Paweł Rebelak Obcasy.pl - twórca

Temat: Jak podnieść wskaźnik CTR powyżej 10%

1. dobry tekst reklamowy + 2. mniej oblegane frazy (ale lepiej dopasowane do profilu. Nawet z długiego ogona) + 3. reklama nad wynikami naturalnymi a nie z boku.

(to trzecie jest częściowo implikacją drugiego)

konto usunięte

Temat: Jak podnieść wskaźnik CTR powyżej 10%

Paweł Rebelak:
1. dobry tekst reklamowy + 2. mniej oblegane frazy (ale lepiej dopasowane do profilu. Nawet z długiego ogona) + 3. reklama nad wynikami naturalnymi a nie z boku.

(to trzecie jest częściowo implikacją drugiego)


dzięki za radę ale chyba nie odkryłeś tym ameryki :-))

konto usunięte

Temat: Jak podnieść wskaźnik CTR powyżej 10%

Tomasz Białko:
CTR AdWordsowy wysoki niekoniecznie musi oznaczać wysoką sprzedaż w sklepie.
Często wysoki CTR = głęboki dół :)

Przecież nie chodzi o to by każdy klikał w reklamę, ale tylko potencjalny
klient. Zatem czasem lepiej mieć niższy CTR, a większą lub taką samą sprzedaż.

Ale to zdanie amatora :)

Zgodzę się z tym ale ... jeśli chodzi o sklep internetowy, który żyje tylko z tego co przyjdzie mu z netu.
Śmiem jednak bardziej akceptować teorię, że im większy CTR tym prawdopodobnie wskaźnik konwersji wyższy.
Łukasz Plutecki

Łukasz Plutecki Agencja Interaktywna
NetArch,
www.plutecki.net

Temat: Jak podnieść wskaźnik CTR powyżej 10%

Robert Gniezdzia:

Zgodzę się z tym ale ... jeśli chodzi o sklep internetowy, który żyje tylko z tego co przyjdzie mu z netu.
Śmiem jednak bardziej akceptować teorię, że im większy CTR tym prawdopodobnie wskaźnik konwersji wyższy.

W przypadku sklepu, który pozwala na dość precyzyjne określenie ROI proponuje posługiwać się właśnie tym wskaźnikiem.
Optymalizacja CTR czy CPC może prowadzić do realizacji mylnych celów.

Troche jakbym przyszedl do salonu samochodu po VAN'a dla 7 osób, a wrócił z coupe bo miał najlepszy stosunek spalanie/przyspieszenie ;)

konto usunięte

Temat: Jak podnieść wskaźnik CTR powyżej 10%

Panowie, odbiegacie trochę od tematu - Robert zadał konkretne pytanie: "jak podnieść CTR?".

Ale jak już wnikamy ;) Wskaźnik CTR nie jest dobry to określania realizacji celów sprzedażowych (konwersyjnych) - od tego są inne parametry.

Natomiast chciałem zwrócić uwagę, że wysoki CTR jest wskazówką, że nasze reklamy się sprawdzają - czyli przyciągają uwagę i prowokują do wejścia na witrynę. W dużym stopniu to ona (witryna), jest kluczowym elementem procesu zakupowego. Możemy mieć CTR nawet 100%, a przy złej witrynie (nieadekwatna oferta, niekonkurencyjna polityka cenowa, brak pokrycia promocji z reklamy itd.), i tak nie uzyskamy sprzedaży. Podsumowując: CTR i sprzedaż to są dwie zupełnie inne bajki - tylko, żeby mieć sprzedaż, trzeba przyprowadzić w pierwszej kolejności potencjalnego klienta na witrynę, więc warto zadbać, żeby CTR był wysoki.
Wojciech Łazarski

Wojciech Łazarski właściciel, eTower

Temat: Jak podnieść wskaźnik CTR powyżej 10%

Witam
chciałbym zabrac głos w dyskusji. Z mojego doświadczenia wynika, iż im bardziej zawężamy TG kierując bardziej precyzyjne frazy kluczowe i powiązane z nimi teksty reklamowe, tym CTR jest wyższy. Działa bowiem prosta zasada: im klient dokładniej wie czego szuka rzbudowując frazę w zapytaniu, tym chętniej klika na tekst odpowiadający tej potrzebie. Minusem jednak takich działań jest ogromne ograniczenie ilości takich dokładnych zapytań. Jeśli budżet jest bardzo mały i chcemy uzyskiwać wysokie CTR-y, to tylko rozbudowane frazy pozwolą go uzyskać, a to również przeniesie się na wysoki wskaźnik konwersji.
Wniosek: przy skromnych budżetach definiuj dokładnie wąskie grupy docelowe i dostosowuj do tych grup zapytania i teskty, a CTRy będa wysokie grubo powyżej 10%.
Paweł Rebelak

Paweł Rebelak Obcasy.pl - twórca

Temat: Jak podnieść wskaźnik CTR powyżej 10%

Robert Gniezdzia:
Paweł Rebelak:
1. dobry tekst reklamowy + 2. mniej oblegane frazy (ale lepiej dopasowane do profilu. Nawet z długiego ogona) + 3. reklama nad wynikami naturalnymi a nie z boku.

(to trzecie jest częściowo implikacją drugiego)


dzięki za radę ale chyba nie odkryłeś tym ameryki :-))

Więc zrób tak :)

Następna dyskusja:

Jak oceniacie najnowszy mod...




Wyślij zaproszenie do