Mariusz Korzeniecki

Mariusz Korzeniecki Psuję i naprawiam
internety.

Temat: Fraza a rózne reklamy

Załóżmy, że mam stworzoną kampanię dla sklepu internetowego (np. z galanterią skórzaną). Podzieliłem ją na dwie oddzielne grupy reklam (np. Buty i Torebki), które posiadają własne zestawy fraz oraz po kilka reklam z óżnymi linkami w obrębie sklepu. Wchodzę w grupę Obuwie, mam tam 3 reklamy do których podczepiony jest 1 zestaw fraz. Klikam na jedną z fraz (np. buty) i otrzymuję informację, ze reklama na tę frazę nie jest wyświetlana gdyż jedna z pozostałych reklam jest już na nią wyświetlana. I teraz nie do końca rozumiem ten komunikat. Pomoc Google mówi:

Dla danego słowa kluczowego możemy wyświetlać tylko jedną reklamę. Jeśli określonemu słowu odpowiada więcej reklam, wyświetlimy reklamę o najwyższym Wyniku Jakości.

To jest zrozumiałe, ale to ona w końcu się wyświetla na tę frazę czy nie?:) Bo skoro na 3 różne reklamy mam słowo "buty" i przy nim wyskakuje mi informacja, ze reklama nie jest wyświetlana (mimo statystyk obok które twierdzą inaczej) to o co tu chodzi? Jakiś błąd? A jeśli nie to co zrobić? Może to pytanie trochę śmieszne się wydaje bo niby powinno być wszystko ok, ale czasem te ich wyjaśnienia wprowadzają tylko więcej zamętu w głowie:)
Z góry dzięki za odpowiedź.Ten post został edytowany przez Autora dnia 02.09.14 o godzinie 09:17
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: Fraza a rózne reklamy

Komunikat dokładnie opisuje sytuację - zgodnie z cytatem pomocy Google: wyświetlana jest inna reklama (która ma w tym przypadku wyższy WJ).

Swoją drogą sam sobie strzelasz gola doprowadzając do wewnętrznej konkurencji. Nie znam szczegółów, lecz chyba trzeba przemyśleć strategię słów kluczowych.

Ostatnio czytałem analizę, w której jasno było wskazane (na podstawie wyników WJ i CTR), że należy robić jedną grupę reklam dla jednego słowa i do tego 2-3 reklamy. I taka pojedyncza grupa reklam powinna mieć armię słów wykluczających na poziomie grupy reklam. To zapewni brak konkurencyjności i wprowadzi przejrzystość do słów kluczowych.
Marek B.

Marek B. E-commerce,
marketing
internetowy,
sprzedaż internetowa
:)

Temat: Fraza a rózne reklamy

Mariusz: Gdy czytam cały ten opis to przede wszystkim zastanawiam się nad tym, czy ta kampania w ogóle zarabia. Co do zasady warto na tym koncie zrobić porządek i wstrzymać/usunąć powtarzające się frazy.

Ogólnie dla słowa buty w dopasowaniu przybliżonym za każdym razem inna reklama może być lepiej dopasowana i dlatego pewnie wszystkie się po trochę wyświetlają i równocześnie każda z nich w pewnym momencie jest niewyświetlana z powodu wyświetlania innej.

Nie spotkałem się z takim komunikatem, gdyż nawet wgrywając 15000 fraz kierujących do konkretnych produktów na początek korzystam w Excelu z funkcji "Usuń duplikaty".

Jeśli dałbyś mi dostęp do kampanii, mogę zajrzeć i coś podpowiedzieć.Ten post został edytowany przez Autora dnia 02.09.14 o godzinie 10:09
Marek B.

Marek B. E-commerce,
marketing
internetowy,
sprzedaż internetowa
:)

Temat: Fraza a rózne reklamy

Ireneusz A.:
Ostatnio czytałem analizę, w której jasno było wskazane (na podstawie wyników WJ i CTR), że należy robić jedną grupę reklam dla jednego słowa i do tego 2-3 reklamy. I taka pojedyncza grupa reklam powinna mieć armię słów wykluczających na poziomie grupy reklam. To zapewni brak konkurencyjności i wprowadzi przejrzystość do słów kluczowych.
Ireneusz - prawie się z tym zgodzę :) Musimy tylko przyjąć, że to jedno słowo to nie słowo "buty", ale np. "niebieskie trampki" uzupełnione o różne formy typu "trampki niebieskie", "trampki blue", "błękitne trampki" - wszystko co dobrze opisze produkt, do którego chcemy skierować reklamę.
Mariusz Korzeniecki

Mariusz Korzeniecki Psuję i naprawiam
internety.

Temat: Fraza a rózne reklamy

Nie wiem czy dobrze się zrozumieliśmy Marek. Tam nie ma zduplikowanych fraz. Problemem jest to, że dotyczą kilku reklam w obrębie jednej grupy. W drugiej grupie są zupełnie inne frazy i inne reklamy.
Dawno nie siedziałem w temacie i po prostu myślałem że reklamy po prostu będą wyświetlały się na przemian. Ale ok, rozumiem już jaki błąd popełniłem. Dzięki za odpowiedzi.
A kampania dopiero wystartowała wiec na spokojnie jeszcze popracuję nad nią.
Marek B.

Marek B. E-commerce,
marketing
internetowy,
sprzedaż internetowa
:)

Temat: Fraza a rózne reklamy

Mariusz K.:
Nie wiem czy dobrze się zrozumieliśmy Marek. Tam nie ma zduplikowanych fraz. Problemem jest to, że dotyczą kilku reklam w obrębie jednej grupy. W drugiej grupie są zupełnie inne frazy i inne reklamy.

Nie do końca Cię zrozumiałem, ale jak widzę odpowiedziałem na tyle ogólnie, że odpowiedź pasowała także do innego pytania...

Różne reklamy będą się wyświetlać z różną częstotliwością (o ile nie wybierzesz w ustawieniach równomiernego wyświetlania się reklam - odradzam jednak takie ustawienie na długo, można na czas testu). Google wyświetla reklamy najbardziej dopasowane a inne notują niewielkie ilości wyświetleń.

Wracając zaś do opisu kampanii:
Jeśli teraz dobrze rozumiem, to mamy sytuację, gdzie w jednej grupie reklam zawierającej X różnych słów masz reklamy z linkami do różnych podstron. Jeśli tak jest, to również z tego bym zrezygnował na rzecz ewentualnego przypisania różnych linków do różnych słów. W jednej grupie zostawiłbym natomiast reklamy wykorzystujące tylko jeden link - dopiero wtedy można będzie wybrać najskuteczniejszą z nich.

Następna dyskusja:

Reklamy Video.




Wyślij zaproszenie do