Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: Czy jest możliwe ograniczenie wyświetlania tylko u góry?

Witam,

Właśnie sprawdziłem statystyki CTR dla wyświetlania u góry i z boku. Wyświetlanie u góry daje mi średnio 10-15x lepszy CTR. Czy można jakoś ograniczyć wyświetlanie reklam tylko do bloku u góry?

Bo z tym bocznym panelem CTR reklamy leci mi na pysk :(Ireneusz Adamczyk edytował(a) ten post dnia 05.09.12 o godzinie 13:34
Marcin Wsół

Marcin Wsół Specjalista Google
Ads, MarcinWsol.pl

Temat: Czy jest możliwe ograniczenie wyświetlania tylko u góry?

Witam,
Kiedyś była opcja 'preferencje pozycji' , gdzie można było określić na jakiej pozycji chcielibyśmy się najczęściej wyświetlać. Obecnie opcja nie jest aktywna.

Generalnie nie można ograniczyć wyświetlania reklamy tylko u góry. Można co najwyżej zastosować automatyczne reguły, w których stawki CPC są podnoszone, gdy średnia pozycja reklamy jest gorsza niż np. 3
(oczywiście przy założeniu, że w górnym boksie reklam zawsze wyświetlają się 3 reklamy)
Janusz Krupiński

Janusz Krupiński GEO- & E-marketing,
Pro-advert.pl

Temat: Czy jest możliwe ograniczenie wyświetlania tylko u góry?

Tylko, że średnia pozycja 3 oznacza, że w <50% przypadków (w praktyce 10-30%) możemy być na pozycji 4 czyli z boku. Co do "preferencji pozycji" to testowałem kiedyś to narzędzie - gwarancji TOP3 nie było, natomiast CPC wzrastał dużo bardziej niż przy ręcznej manipulacji, więc żadna strata, że to wyłączyli.

Odpowiadając na pytanie autora: jedyny sposób to mocne biddowanie - podwyższanie stawki zawsze, gdy średnia pozycja na frazę spada poniżej 2 oraz wysokie QSy dla fraz.
Marcin Wsół

Marcin Wsół Specjalista Google
Ads, MarcinWsol.pl

Temat: Czy jest możliwe ograniczenie wyświetlania tylko u góry?

Janusz Krupiński:
Tylko, że średnia pozycja 3 oznacza, że w <50% przypadków
> (w praktyce 10-30%) możemy być na pozycji 4 czyli z boku. Co do
"preferencji pozycji" to testowałem kiedyś to narzędzie - gwarancji TOP3 nie było, natomiast CPC wzrastał dużo bardziej niż przy ręcznej manipulacji, więc żadna strata, że to wyłączyli.

Odpowiadając na pytanie autora: jedyny sposób to mocne biddowanie - podwyższanie stawki zawsze, gdy średnia pozycja na frazę spada poniżej 2 oraz wysokie QSy dla fraz.

Zgodzę się z Tobą, dlatego osobiście radziłbym sprawdzić czy konkurowanie na niższym pozycjach nie będzie efektywniejsze pod kątem konwersji. Albo dobrać nowe frazy.
Marcin Cichoń

Marcin Cichoń Dyrektor
Zarządzający /
Digital Hill (Grupa
Unity)

Temat: Czy jest możliwe ograniczenie wyświetlania tylko u góry?

Ireneusz Adamczyk:
Witam,

Właśnie sprawdziłem statystyki CTR dla wyświetlania u góry i z boku. Wyświetlanie u góry daje mi średnio 10-15x lepszy CTR. Czy można jakoś ograniczyć wyświetlanie reklam tylko do bloku u góry?

Z innych Twoich wypowiedzi na GL wnioskuję wnioskuję, że masz sklep internetowy. Sprawdź wiec oprócz CTR także konwersję, bo to ona będzie kluczowa. Inna sprawa, że zwykle im wyższy CTR tym większa konwersja ;-)

A co do pytania... Jakoś automatycznie się nie da. Trzeba walczyć o pozycję z innymi reklamodawcami ogólnie przyjętymi sposobami, by być wysoko w rankingu reklamy. Czyli wysoki QS i kwota PPC.Marcin C. edytował(a) ten post dnia 09.09.12 o godzinie 12:40
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: Czy jest możliwe ograniczenie wyświetlania tylko u góry?

Marcin C.:

Z innych Twoich wypowiedzi na GL wnioskuję wnioskuję, że masz sklep internetowy. Sprawdź wiec oprócz CTR także konwersję, bo to ona będzie kluczowa. Inna sprawa, że zwykle im wyższy CTR tym większa konwersja ;-)

Właśnie testuję różne podejścia. Wychodzi mi, że wysoki CTR może prowadzić też do dużego procentu odrzuceń w GA. Więc składam te dwa elementy i odrzucam słowa, które mają niby wysoki CTR, ale generują wysoki wskaźnik odrzuceń. I ta selekcja pozwoliła mi na pozostawienie słów, które mają minimum 7 wskaźnik jakości. I wyświetlam się teraz tylko na top3 bez ponoszenia dodatkowych kosztów - a czasem mogłem jeszcze zmniejszyć stawkę max. CPC.

Zobaczymy, jak się to przełoży na konwersję. :)
Janusz Krupiński

Janusz Krupiński GEO- & E-marketing,
Pro-advert.pl

Temat: Czy jest możliwe ograniczenie wyświetlania tylko u góry?

Ireneusz Adamczyk:
Więc składam te dwa elementy i odrzucam słowa, które mają niby wysoki CTR, ale generują wysoki wskaźnik odrzuceń.

Może w tekście reklamy jest co innego niż na stronie docelowej. Albo treść reklamy jest dużo bardziej atrakcyjna (stąd wysoki CTR) od treści na stronie docelowej (wysoki AR). Oczywiście jest też opcja, że poszedłeś za szeroko z doborem fraz, ale wtedy rzadko kiedy uzyskuje się wysokie CTRy.
Jakby ten test Ci się nie powiódł to polecam potestować same strony docelowe.
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: Czy jest możliwe ograniczenie wyświetlania tylko u góry?

O tym też myślę.

Mam tylko trochę inną koncepcję. Ponieważ jest to sklep z suplementami diety, ludzie jak szukają czegoś na swoje schorzenia, niekoniecznie mają na myśli zakup suplementów. Okroiłem już wyświetlania słowami wykluczającymi, jednak to tylko minimalnie pomogło.

Zastanawiam się więc, czy w treści reklamy jakoś nie sugerować, że to jest sklep. Podejrzewam, że 95% klikających na link w google nie kojarzy, że to jest reklama - mimo, że jest to wyróżniony blok. Dlatego klikają, bo myślą, że to jest coś innego niż sklep.
Marcin Cichoń

Marcin Cichoń Dyrektor
Zarządzający /
Digital Hill (Grupa
Unity)

Temat: Czy jest możliwe ograniczenie wyświetlania tylko u góry?

Jak najbardziej powinieneś sugerować, że jest to sklep. Wtedy klienci będą wiedzieć o co chodzi i czego można się spodziewać po kliknięciu w reklamę. Tym bardziej, że przecież nie tylko sklepy reklamują się w AdWords.

Zwykle stosuję się po prostu jakieś call-to-action w stylu: Kup w e-sklepie, Kup teraz w e-sklepie, Złóż zamówienie w e-sklepie, Zapisz się do newslettera, Zamów teraz itp. itd.
Dominik Myślak

Dominik Myślak Kampanie Google
AdWords,
Pozycjonowanie stron
www - Certy...

Temat: Czy jest możliwe ograniczenie wyświetlania tylko u góry?

Ireneuszu masz możliwość ograniczenia wyświetlania reklam jeśli ich średnia pozycja jest niższa niż np. 3. Padło już hasło automatyzacja, ale tylko w odniesieniu do stawek CPC.

Możesz również wstrzymywać bądź uruchamiać automatycznie reklamy w zależności od ustawionych parametrów - trzeba potestować działanie takiej automatyzacji w Twoim przypadku.


Obrazek


Dodatkowo sam temat suplementów do niedawna był zero jedynkowy, czyli reklamujesz suplementy? Niestety nie w adwords. W tej chwili są wyszczególnione zasady/produkty, które można reklamować za pośrednictwem adwords z Twojej branży.
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: Czy jest możliwe ograniczenie wyświetlania tylko u góry?

Dominik Myślak:
Ireneuszu masz możliwość ograniczenia wyświetlania reklam jeśli ich średnia pozycja jest niższa niż np. 3. Padło już hasło automatyzacja, ale tylko w odniesieniu do stawek CPC.

Możesz również wstrzymywać bądź uruchamiać automatycznie reklamy w zależności od ustawionych parametrów - trzeba potestować działanie takiej automatyzacji w Twoim przypadku.

O tym nie wiedziałem - dziękuję :)
Dodatkowo sam temat suplementów do niedawna był zero jedynkowy, czyli reklamujesz suplementy? Niestety nie w adwords. W tej chwili są wyszczególnione zasady/produkty, które można reklamować za pośrednictwem adwords z Twojej branży.

Nie można reklamować leków. Suplementy tak. To jest trochę pokręcone, ale skutek jest taki, że można.
Dominik Myślak

Dominik Myślak Kampanie Google
AdWords,
Pozycjonowanie stron
www - Certy...

Temat: Czy jest możliwe ograniczenie wyświetlania tylko u góry?

Suplementy diety były uznawane w dużej mierze za sterydy stąd moja wypowiedz 0/1

W tej chwili jest to rozgraniczone, ale nadal są pewne obostrzenia, które eliminują wiele produktów.

Jesteś na dobrej drodze do skutecznej kampanii adwords (po Twoich wypowiedziach i działaniach). Nie wspominałeś o konwersji (ktoś zwrócił na to uwagę powyżej).

Jeśli masz kody konwersji na zakupie produktu - podziękowanie za zakup, oraz podziękowanie za rejestrację to jeszcze więcej możesz wyciągnąć wniosków jeśli chodzi o dobór słów kluczowych, bądź zwracanie uwagi na te z większą konwersją.

Powodzenia...
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: Czy jest możliwe ograniczenie wyświetlania tylko u góry?

Konwersja średnia wszystkich kampanii to 0.52%. Jak przeanalizowałem dwa okresy, to w jednym było 1.18%, a w drugim 0.39%. W tym drugim ograniczyłem liczbę słów - wyłączyłem, bo generowały dużo odrzuceń i dodałem słowa wykluczające. Muszę się temu przyjrzeć, bo różnica w konwersji jest spora.

To są tylko te, które GA wskazuje jako wygenerowane z CPC. Po produktach widzę, że są jeszcze konwersje z wejścia direct - ale nie mam 100% pewności, więc ich nie doliczam.

Teraz testuję inne strony wejściowe. Kolejnym etapem będzie dodanie w treści elementu wskazującego na sklep. Rozluźnię też kryteria dla słów - żeby wrócić do warunków z pierwszego okresu. Zobaczymy ;)
Dominik Myślak

Dominik Myślak Kampanie Google
AdWords,
Pozycjonowanie stron
www - Certy...

Temat: Czy jest możliwe ograniczenie wyświetlania tylko u góry?

Czy masz zbudowaną strukturę kampanii? Posegregowane słowa kluczowe do grup reklam?
Czy w grupach reklam masz po 2-3 teksty, żeby je sprawdzić pod względem skuteczności?
Czy w każdym tekście w obrębie gr. reklam jest główne słowo kluczowe z gr. reklam?
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: Czy jest możliwe ograniczenie wyświetlania tylko u góry?

Mam - ale chyba to jednak bajzel. Jak teraz o tym myślę przeglądając realne zapytania, to widzę, że powinienem to podzielić na jeszcze mniejsze, bardziej zawężone grupy reklam.

Dzięki za te pytania - musiałem się nad tym ponownie pochylić :)
Ewa Skrzypek (Lotko)

Ewa Skrzypek (Lotko) SEM * AdWords *
linki sponsorowane *
Strategia SEM,
Strat...

Temat: Czy jest możliwe ograniczenie wyświetlania tylko u góry?

Ireneusz Adamczyk:
Witam,

Właśnie sprawdziłem statystyki CTR dla wyświetlania u góry i z boku. Wyświetlanie u góry daje mi średnio 10-15x lepszy CTR. Czy można jakoś ograniczyć wyświetlanie reklam tylko do bloku u góry?

Bo z tym bocznym panelem CTR reklamy leci mi na pysk :(


Irku, jest to właściwie prawidłowa reakcja użytkowników, w szczególności jeśli linków sponsorowanych/konkurentów jest mniej niż 7 (wtedy 3 linki na górze i 3 na dole strony).
Pytanie, czy jedynym wyznacznikiem Twoich kampanii jest CTR, czy może jest jakiś maksymalny koszt konwersji, który akceptujesz?

Niemniej jednak, jakiś czas temu poza "szacunkową stawką za pierwszą stronę" pojawiła się również szacunkowa stawka za wyświetlanie u góry strony (pozycje 1-3).
Ewa Skrzypek (Lotko)

Ewa Skrzypek (Lotko) SEM * AdWords *
linki sponsorowane *
Strategia SEM,
Strat...

Temat: Czy jest możliwe ograniczenie wyświetlania tylko u góry?

Super, jeśli masz mierzenie konwersji zrób stawkę eksperymentalną (np. 20% wyższe CPC) i sprawdź czy rzeczywiście wysokie pozycje się opłacają bardziej.
Ewa Skrzypek (Lotko)

Ewa Skrzypek (Lotko) SEM * AdWords *
linki sponsorowane *
Strategia SEM,
Strat...

Temat: Czy jest możliwe ograniczenie wyświetlania tylko u góry?

Marcin C.:
Ireneusz Adamczyk:

Z innych Twoich wypowiedzi na GL wnioskuję wnioskuję, że masz sklep internetowy. Sprawdź wiec oprócz CTR także konwersję, bo to ona będzie kluczowa. Inna sprawa, że zwykle im wyższy CTR tym większa konwersja ;-)

Ojj, nie zawsze :-)
Marcin Cichoń

Marcin Cichoń Dyrektor
Zarządzający /
Digital Hill (Grupa
Unity)

Temat: Czy jest możliwe ograniczenie wyświetlania tylko u góry?

"Zwykle" nie równa się "zawsze" ;-)

Następna dyskusja:

Tylko Google Adwords czy co...




Wyślij zaproszenie do