konto usunięte

Temat: składanie figur - sprawdzenie ułożenia

Witam raz jeszcze

Kolejny problem wyrósł na drodze :P
poniekąd kontynuując poprzedni wątek...

Jeśli użytkownik ma do ułożenia coś w rodzaju puzzli, pojawia się problem ze sprawdzeniem poprawności wykonania zadania.
Chyba najskuteczniejszym sposobem byłoby sprawdzenie "solidności" złożonej figury - tj. jeśli puzzle są właściwie złożone, ze wszystkimi ząbkami/wypustkami na swoim miejscu, to otrzymujemy jeden solidny prostokąt.

Czy istnieją sposoby na takie sprawdzenie poprawności?
Ewentualnie jakieś inne możliwości...

Dziękuję za poświęcony czas :)
Pozdrawiam,
Błażej

konto usunięte

Temat: składanie figur - sprawdzenie ułożenia

Błażej Poltrok:
Witam raz jeszcze

Kolejny problem wyrósł na drodze :P
poniekąd kontynuując poprzedni wątek...

Jeśli użytkownik ma do ułożenia coś w rodzaju puzzli, pojawia się problem ze sprawdzeniem poprawności wykonania zadania.
Chyba najskuteczniejszym sposobem byłoby sprawdzenie "solidności" złożonej figury - tj. jeśli puzzle są właściwie złożone, ze wszystkimi ząbkami/wypustkami na swoim miejscu, to otrzymujemy jeden solidny prostokąt.

Czy istnieją sposoby na takie sprawdzenie poprawności?
Ewentualnie jakieś inne możliwości...

Dziękuję za poświęcony czas :)
Pozdrawiam,
Błażej


Cześć, ponumeruj każdy puzel i sprawdzanie polega na przeleceniu pętlą indeksu każdego, od 0 do n i jak cyfry się zgadzają to ok

konto usunięte

Temat: składanie figur - sprawdzenie ułożenia

Sylwester Gąsiewski:

Cześć, ponumeruj każdy puzel i sprawdzanie polega na przeleceniu pętlą indeksu każdego, od 0 do n i jak cyfry się zgadzają to ok

Problem w tym, ze tu nie chodzi o zwykłe pyzzle.
Jeśli mamy np. 6 kwadratów, to można je złożyć w solidny prostokąt, a same kwadraty mogą być w różnych miejscach - nie mogą być przypisane do konkretnego miejsca...

konto usunięte

Temat: składanie figur - sprawdzenie ułożenia

Jeszcze w tym nudnym, nużącym temacie... ;]

Czy jest możliwość sprawdzenie, czy jeden leżący na niższej warstwie MovieClip jest widoczny spod drugiego, leżącego wyżej?
To by pomogło, ale nie mogę się doszukać sposobu na to.
Lub jakaś metoda określająca aktualnie zajmowany przez MovieClip obszar / pole powierzchni...
Agnieszka K.

Agnieszka K. Inżynier
oprogramowania

Temat: składanie figur - sprawdzenie ułożenia

MovieClip leżący na niższej warstwie nigdy nie będzie mógł być widoczny spod tego leżącego na wyższej.
Aby to było możliwe należy umieścić te MovieClipy w jednej warstwie i sprawdzać/przestawiać odpowiednio ich ChildIndex, czyli informację o "głębokości" = położeniu na scenie w osi z:
Tutaj więcej o tym: http://help.adobe.com/en_US/AS3LCR/Flash_10.0/flash/di...

Edit: Z kolei sprawdzania czy jakiś obiekt "dotyka" drugiego możesz dokonać używając metody hitTestObject lub hitTestPoint. Ewentualnie jeśli używasz drag and drop to możesz sprawdzać target, na który upuściłeś obiekt. (Nie wiem dokładnie co chcesz osiągnąć, dlatego pomysły takie dość ogólnikowe).Agnieszka P. edytował(a) ten post dnia 06.06.10 o godzinie 14:37

konto usunięte

Temat: składanie figur - sprawdzenie ułożenia

Ten problem wciąż nie daje mi spokoju.

W moim pomyśle z widocznością obiektu chodziło o np. taką sytuację: jeśli jeden obiekt jest maską drugiego, to ile % tego drugiego jest aktualnie widoczne na scenie? Czy da się to sprawdzić? A jeśli tak, to zapewne można też sprawdzić, czy jakiś obiekt "zasłania" inny (bez znaczenia położenie na warstwach).

Taka funkcjonalność rozwiązała by problem perfekcyjnie.

Jeśli chodzi o sam projekt, to jest to coś takiego, jak gra płaskimi kawałkami, które mają różne kształty, ale dają się ustawić tak, by powstał zwarty prostokąt. Ale nie jeden, ale kilka, np. 3x4, 4x3, 2x6, itd.
Jak sprawdzić, czy ustawiono rzeczywiście prostokąt? Samo sprawdzenie wymiarów "kontenera" zawierającego kawałki nie daje rady, bo można je obracać i upuszczać jeden na drugi.Błażej Poltrok edytował(a) ten post dnia 15.06.10 o godzinie 02:19

Temat: składanie figur - sprawdzenie ułożenia

Jeśli wciąż aktualne to może takie coś...
powiedzmy że masz kawałków puzli wszytki to MC z jakimś tam puktem(nie wiem jak sie on nazywa, ale chodzi o ten co według niego się porusza..)

Ok masz 6 mc z puzzlami do tego tworzysz 6 mc przezroczystych/pustych o takiej samej szerokości jak dany puzzel. Ustawiasz je w zbity prostokąt. Następnie każdemu normalnemu puzzlowi przypisujesz ten niewidzialny po jego upuszczeniu porównujesz pozycje tych 2óch puzzli i dopuszczasz np po 5 px pomyłki..

Nawet może nie trzeba robić niewidzialnych MC a tylko dopasować z później zczytać współrzędne i zdeklarować w tablicy ;]Kamil qwe edytował(a) ten post dnia 24.06.10 o godzinie 20:45

Następna dyskusja:

składanie fugur płaskich?




Wyślij zaproszenie do