Piotr Danielewicz

Piotr Danielewicz front-end developer,
Media 4 U

Temat: rotationY+startDrag - bug

Tylko Wy możecie mi pomóc ;)

W as3 pod fp10 jest problem gdy się zrobi rotationY i potem chce się działać na startDrag()
Zwyczajnie nie chce działać wtedy przeciąganie.

Są dwa rozwiązania: użyć mouseMove, ale wtedy trzeba dopisywać kilka dodatkowych linijek i też kontrola nad przeciąganym obiektem jest średnia.

Ale podobno jest jeszcze inna możliwość by wyczyścić wszelkie transformacje poprzez Matrix...nie jestem z tym obeznany, więc chciałbym Was poprosić o pomoc. Jak w as3 wyzerować wszystkie parametry transform.matrix ?
To rozwiązanie byłoby dla mnie najlepsze bo nie muszę mieć przekształconego MC by przeciągać coś na scenie.

Dzięki za podpowiedzi
Joanna I.

Joanna I. graficzka

Temat: rotationY+startDrag - bug

Kiedyś na 100% coś takiego robiłam, ale już nie pamiętam co to było to nie odnajdę pliku. Ale trzeba było zrobić takie coś:

mc.transform.matrix = new Matrix();


To zdaje się usuwało wszelakie przekształcenia w 3D.
Ja miałam kłopot z blurem tekstu który obracałam o 180 i 360 stopni. Trzeba było usunąć transformację, żeby blur zniknął, bo ustawienie rotationY=0 nic nie dawało.

edit: należy pamiętać że to usuwa naprawdę WSZYSTKIE przekształcenia ;) to może czasem być upierdliwe ;)Joanna I. edytował(a) ten post dnia 26.08.10 o godzinie 22:36
Piotr Danielewicz

Piotr Danielewicz front-end developer,
Media 4 U

Temat: rotationY+startDrag - bug

OK, super już coś mam. Ale na przykład można zrobić tak: zapisać domyśle ustawienia matrixa, potem rotateY a potem kiedy będzie po wszystkim przywrócić stare zapisane wcześniej ustawienia :) Bo tak jak wspomniałem, będę przeciągał dopiero po tym jak klip-matka powróci na swoje pierwotne miejsce.

I teraz pytanie...jak? ;)

Dzięki
P
Jerzy Wierzchowski

Jerzy Wierzchowski Senior Software
Developer

Temat: rotationY+startDrag - bug

nie bawiłem się matrixem ( hehe ) ale wygląda to jak przekształcenie macierzowe podobne to tego z opne gl i domyślnie macierz ma postać macierzy jednostkowej(jesli mnie pamiec nie myli bo nie che mi się sprawdzać i zaraz ide spac;) :
http://home.agh.edu.pl/~alda/grafika/cwiczenie_4utf.pdf

A nie możesz przekształcanego klipu umieścić w innym mc i dopiero temu robić drag?
Joanna I.

Joanna I. graficzka

Temat: rotationY+startDrag - bug

Tu szukałeś? :)
http://www.adobe.com/livedocs/flash/9.0/ActionScriptLa...
Piotr Danielewicz

Piotr Danielewicz front-end developer,
Media 4 U

Temat: rotationY+startDrag - bug

Powiedzmy, że szukałem, ale wymyśliłem coś bardzo trywialnego:
ale działa ;)

var zzz:Matrix = aaa.bbb.transform.matrix
stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME, loop)
function loop(e:Event){
aaa.bbb.rotationY += 10
}

stage.addEventListener(MouseEvent.CLICK, reset)

function reset(e:MouseEvent){
stage.removeEventListener(Event.ENTER_FRAME, loop)
aaa.bbb.transform.matrix = zzz;
}
Piotr Danielewicz edytował(a) ten post dnia 27.08.10 o godzinie 10:35
Joanna I.

Joanna I. graficzka

Temat: rotationY+startDrag - bug

Piotr Danielewicz:
ale działa ;)
I to jest najważniejsze! :)

Następna dyskusja:

Bug w CS4?




Wyślij zaproszenie do