konto usunięte
Sławomir
Ossowski
Think01, head of
strategy
Temat: Pole figury/obiektu.
jeśli ma być dokładnie to ja bym poodejmował odpowiednie całki prostych w przedziałach, a jeśli nie koniecznie tak dokładnie to rzuciłbym na to siatkę pikselową i przetestował dla każdego punktu siatki czy należy do obszaru dodając odpowiednie pola kwadratów ( całka numeryczna )konto usunięte
Temat: Pole figury/obiektu.
Coś wykopałem:Pole:
public static function area (pointArray:Array):Number {
var theArea:Number = 0;
var prevPoint:Point;
var currentPoint:Point;
var nextPoint:Point;
var l1:int = pointArray.length;
for (var i:int = 0; i < l1; i++) {
if (i == 0) {
prevPoint = new Point(pointArray[l1-1].x, pointArray[l1-1].y);
} else {
prevPoint = new Point(pointArray[i-1].x, pointArray[i-1].y);
}
if (i == pointArray.length-1) {
nextPoint = new Point(pointArray[0].x, pointArray[0].y);
} else {
nextPoint = new Point(pointArray[i+1].x, pointArray[i+1].y);
}
currentPoint = new Point(pointArray[i].x, pointArray[i].y);
theArea += currentPoint.x * (nextPoint.y - prevPoint.y);
}
return theArea * .5;
}
Dobrym pomyslem jest przeklepać na Vector jesli wersja FP pozwala.
Obwód, zależy czy uzględniajac przecięcia (obwód "zewnetrznych scianek" Twojego polygonu), czy nie.
a. Jesli nie to suma odl miedzy pkt (ale to zbyt oczywiste bo na to byś sam wpadł)
b. jeśli tak to uzyłbym http://www.motorphysics.de/
Uzyłbym kodu z przykładu 41 (http://www.motorphysics.de/motor-testbed-geometry.html), wylicza "zewnetrzny obwód"
P.Paweł Stanisławczuk edytował(a) ten post dnia 21.04.11 o godzinie 10:52
konto usunięte
konto usunięte
Temat: Pole figury/obiektu.
Chociaz jak teraz na to patrze to przyklad 41 nic Ci zbytnio nie daje.Jesli bedziesz jeszcze potrzebował pomocy odpowiedz na pytanie: 'a' czy 'b'.Paweł Stanisławczuk edytował(a) ten post dnia 21.04.11 o godzinie 13:33
konto usunięte
Temat: Pole figury/obiektu.
Jeżeli potrafisz wyliczyć punkty przecięcia się, to potrafisz też pewnie podzielić to na trójkąty, ocenić które wchodzą w skład obiektu i wyliczyć sumę ich pól. Tak przynajmniej ja podszedłbym do problemu (raczej z biegu niż po przemyśleniach) :-)konto usunięte
Temat: Pole figury/obiektu.
Ja bym spróbował podejść do problemu jak geodeta. Tutaj więcej o obliczeniu pola powierzchni działek ze współrzędnych: http://home.agh.edu.pl/~rkrzyzek/zagadnienia/zagadnien...Kuba Regucki IT Team Leader
Temat: Pole figury/obiektu.
http://paulbourke.net/geometry/polyarea/prosty wzór
jednak wykluczone są przecięcia...
Podobne tematy
-
Adobe Flash » Niszczenie obiektu - zrodla -
-
Adobe Flash » Obrót obiektu o 360 stopni - efekt -
-
Adobe Flash » .width i .height obiektu zachowują się absurdalnie [AS3] -
-
Adobe Flash » [AS3] skalowanie podczas przesuwania obiektu -
-
Adobe Flash » obliczanie ruchu dla każdego obiektu osobno -
-
Adobe Flash » Problem z rotacją obiektu poruszającego się za myszką -
-
Adobe Flash » Dynamiczne pole tekstowe -
-
Adobe Flash » pomoc texcie wpisany w pole IMPUT przez użutkownika -
Następna dyskusja: