konto usunięte

Temat: Maskowanie Sprite

Witam

W tworzeniu stron WWW warto używać tzw Sprite, czyli wrzucamy wszystkie obrazki do jednego obrazka, dzięki czemu mamy jedno żądanie do serwera, zamiast wielu, i używamy tylko poszczególnych rejonów obrazka do wyświetlenia elementu. Jak zrobić coś takiego we flashu? A konkretniej w AS3?

Ja na razie po prostu dodaje maskę do obrazka. Ale czy jest jakiś szybszy/lepszy sposób? Jakaś wbudowana funkcja?
Paweł Pason

Paweł Pason FlashDab/Szczecin

Temat: Maskowanie Sprite

Z tego co zrozumiałem chodzi chyba o klasy Bitmap i BitmapData, i wycinanie fragmentów.

Poczytaj o tych zagadnieniach, napewno dopasujesz.

Pozdrawiam
Piotr Mederak

Piotr Mederak Development Team
Leader

Temat: Maskowanie Sprite

Zapomniales o jednym - odciazasz w ten sposob serwer, ale obciazasz pamiec RAM uzytkownika, bowiem orginalna bitmapa (nie pociata) z pewnoscia bedzie duza, pewnie bedzie z kanalem alpha i bedzie musiala siedziec ciagle w pamieci na potrzeby wycinania interesujacych nas elementow.

jesli chcesz w ten sposob robic, pobierz ta bitmape i odrazu potnij ja na kawalki po czym usun szybko z pamieci ten duzy moloch, zeby nie spowalnial niepotrzebnie serwisu.

a jesli pytasz o to jak konkretnie to zrobic to zainteresuj sie BitmapData, a konkretnie draw i parametrem matrix. Do tego przyda Ci sie znajomosc wlasciwosci bodaj DisplayObjecta - scrollRect.

Temat: Maskowanie Sprite

@Tomasz - ogólnie lepiej olać to podejście przy pracy z flashem. Łączem raczej nie musisz się już aż tak przejmować (nie namawiam tu oczywiście do nadmiernej rozrzutności ;) ) jak kiedyś to było w zwyczaju.
Natomiast zarządzanie pamięcią we flashu - może stać się cierniem w każdym projekcie, jeżeli robi się to nie uważnie. Tak jak pisał @Piotr - taka bitmapa może być prawdziwym molochem.
Dodając do tego problemy jakie mogą wystąpić z zaokrąglaniem pixeli - naprawdę lepiej darować sobie to podejście.

A jeżeli już naprawdę chcesz tego używać tego sposobu to poszukaj informacji o BitmapData.dispose() oraz poczytaj o radzeniu sobie z memory leaks w as3.

konto usunięte

Temat: Maskowanie Sprite

Dzięki za pomoc. Poczytam o tym wszystkim. W sumie nie chodzi mi o to, żeby to optymalizować w ten sposób, tylko, że materiały do gry dostaję w ten sposób.Np gra ma 600x600px i dostaję zestaw ikonek 30x30 w takim sprite 300x30px. Chodzi o to, że te grafiki w takiej formie są wykorzystywane w grach na komórki itp, a celem jest stworzenie wersji Flash jak najmniej robiąc (czyli ustawienia gry w XMLu, scenariusz itp). Poczytam, poszperam i wybiorę rozwiązanie najlepsze w tej sytuacji :)
Raz jeszcze dziękuję.

Następna dyskusja:

Google Maps API -- maskowan...




Wyślij zaproszenie do