konto usunięte
Temat: gra online multiplayer we flashu?
Wracając do tematu czy i jak da się to zrobić...Tak, da się...
Jedno z proponowanych rozwiązań to:
(rozwijając zdanie Kuby Reguckiego)
- po stronie flasha: Socket, bądź XMLSocket - AS2.0,
- po stronie serwera - Java i socket,
- na linii połączenia jakiś dedykowany protokół - najlepiej XML dla czytelności,
- przy budowie serwera Java - biblioteki NIO dla uzyskania dużej liczby klientów (a nie thread per user),
* jeśli potrzebny (a przy karciance zapewne tak, zwłaszcza jeśli chodzi o pieniądze) SSL - to tylko we własnej implementacji, jako że na socket do NIO nic nie znajdziecie, nie mówiąc już o flashu,
** implementacja SSL dla takiego rozwiązania - wymiana klucza po https, a potem własnoręczne szyfrowanie - we Flashu najszybciej/najbezpieczniej wychodzi Blowfish.
Dlaczego RTMP? Prawdopodobnie dlatego, że kolega przewiduje dużo userów, i nie chce bombardować serwera zapytaniami. Dodatkowo chce skrócić czas oczekiwania klienta do minimum.
Ile to kosztuje???
część JAVA: NIO + WSPÓŁBIEŻNOŚĆ + TRANSAKCYJNOŚĆ + BEZPIECZEŃSTWO = DUŻO
część FLASH: normalnie