konto usunięte

Temat: Flash 3D

Witam.

Kolejny wątek. Mam zamiar podszkolić się w 3D ;] . Pytanie dotyczy tego, który silnik (Away3D, Papervision3D, Sandy3D) jest bardziej wydajny oraz który jest łatwiejszy w implementacji. Ogólnie mam zamiar wykorzystywać 3D do stron www, ale nie tylko.

konto usunięte

Temat: Flash 3D

Sugerowałbym poświęcić kilka dłuższych chwil Unity3D - możliwościami bije na łeb flasha. Ale jak już koniecznie musi być flash to jak dla mnie away3d daje w miarę zadawalające efekty - implementacja jest całkiem przyjemna, no i silnik jest wciąż rozwijany w przeciwieństwie do dwóch pozostałych wymienionych.

konto usunięte

Temat: Flash 3D

Unity 3D kiedyś chciałem stosować, ale o ile nic się nie zmieniło to jest płatne. Do tego c# i osobny player na stronach wwwWojciech Dasiukiewicz edytował(a) ten post dnia 23.07.10 o godzinie 16:21
Piotr Mederak

Piotr Mederak Development Team
Leader

Temat: Flash 3D

ilu programistow tyle 'najlepszych' silnikow.

mi osobiscie odpowiada Away - jest nieco szybszy niz PV3D i moim skromnym zdaniem nieco bardziej logicznie poukladany - tj latwiej sie go nauczyc

konto usunięte

Temat: Flash 3D

Piotr Mederak:
ilu programistow tyle 'najlepszych' silnikow.

mi osobiscie odpowiada Away - jest nieco szybszy niz PV3D

Mój kolega pokazywał mi parę własnych projektów w PV3D ( przykładowych bez kolorów itp.) - zamulało nieziemsko przy animacjach .

konto usunięte

Temat: Flash 3D

Zamulało bo cudów nie będzie - np. away3d jest wydajniejszy ale to niestety nie oznacza że będzie śmigał aż miło..
Piotr Mederak

Piotr Mederak Development Team
Leader

Temat: Flash 3D

tak jak Jakub wspomial wyzej - szalu nie bedzie. napisalem, ze away jest 'nieco szybszy' a nie, ze nieporownywalnie szybszy.

to sa pamietaj prosze silniki, ktore nie korzystaja z DirectX czy OpenGL - wszystkie obliczenia ida przez procesor. poza tym to nadal jest tylko flash...

konto usunięte

Temat: Flash 3D

Pomimo że całe życie używałem Papervision3D poleciłbym teraz Away'a.. Papervision praktycznie nie jest już rozwijane. Chłopaki zajęli się tłuczeniem kasy na szkoleniach, a programować nie ma komu :> Pv3d nawet nie jest chyba nawet zoptymalizowane pod fp10, dalej zasuwają na Graphics.beginBitmapFill:

http://code.google.com/p/papervision3d/source/browse/t...

A szkoda, bo z niedoszłym PapervisionX byli o krok przed Awayem
Piotr Rachtan

Piotr Rachtan Lead Flash Platform
Developer /
Shockwave Developer

Temat: Flash 3D

pv3d ma trunka na fp10 i drawGraphicsData, niestety trzeba chyba ściągać przez svn'a.

Natomiast w kwestii rozwoju, to z tego co się orientuje to raczej ludzie przeszli do Unity niż "przerzucili się na prowadzenie szkoleń" :)

---
To może i ja dorzucę pytanko, czym objawia się fakty iż away jest "nieco szybszy"?Piotr Rachtan edytował(a) ten post dnia 29.07.10 o godzinie 20:59

Temat: Flash 3D

Pewnie coś niecoś się zmieni w najbliższej przyszłości:

http://www.bytearray.org/?p=1836
Piotr Danielewicz

Piotr Danielewicz front-end developer,
Media 4 U

Temat: Flash 3D

Tu też można o tym poczytać:
http://freshsnap.net/Adobe_Is_Moving_Flash_To_3D/

Następna dyskusja:

flash serwis - potrzebuje




Wyślij zaproszenie do