Mariusz Włodarski

Mariusz Włodarski Grafik/Animator

Temat: Fla jako integralna część gry ?

Witam,

mam takie oto pytanko:

- pewien klient zamawia sobie grę następnie dostaje to co chciał potem płaci za to a na koniec pyta się kiedy dostanie pliki fla do tejże gry bo przecież za to zapłacił ( w umowie jest tylko mowa o grze a nie o plikach źródłowych )

więc jak myślicie jak rozwiązać tą kwestię ?

i w razie gdyby te fla sprzedać jak to czy mechanizm do gry przekracza wartość wykonanej na nim gry ?

p.s - gdy malarz namaluje dla kogoś obraz to chyba nie oddaje swoich farb i pędzli jako integralnej części obrazu ;-)Mariusz Włodarski edytował(a) ten post dnia 15.07.08 o godzinie 12:10

Temat: Fla jako integralna część gry ?

W życiu nie widziałem zlecenia, w którym nie przekazywałoby się źródeł.

konto usunięte

Temat: Fla jako integralna część gry ?

Jeśli rzeczywiście w umowie nie ma klauzuli, że do wypełnienia umowy niezbędne jest przekazanie kodu źródłowego, to w sumie jesteś czysty. Klient może próbować się z Tobą sądzić, ale raczej marne szanse.

Pytanie jeszcze czy ten klient kiedykolwiek do Ciebie wróci, bo prawdopodobnie po takim "masz Pan co chciałeś i nic więcej" to raczej nie.

Jeśli znajdziesz drugiego klienta na to samo (engine, cokolwiek) no to rzeczywiście może takie podejście opłaci się. Ja jednak jestem za tym, żeby na pewne rzeczy przymykać oko i trzymać jak najlepsze relacje. Nie zawsze przecież chodzi tylko o kasę, ale to już Twój osobisty wybór. Pewnie jest jeszcze 40 aspektów o których nie wspomniałeś w opisie dotychczasowej współpracy z tym klientem, dlatego chyba nikt nie udzieli Ci 100% odpowiedzi co powinieneś zrobić. Wybierz sam, skupiając się na tym co dla Ciebie najważniejsze.
Mariusz Włodarski

Mariusz Włodarski Grafik/Animator

Temat: Fla jako integralna część gry ?

Dzięki za odpowiedzi na posta.

Akurat w tym przypadku współpraca układa się bardzo cacy, więc nie ma problemu z plikami źródłowymi, albo z tym kto płaci za piwo ;-P

Może miewaliście jakieś inne ciekawe przypadki w umowach które nauczą czegoś ciekawego?

konto usunięte

Temat: Fla jako integralna część gry ?

Kuba N.:
W życiu nie widziałem zlecenia, w którym nie przekazywałoby się źródeł.

A mi z drugiej strony nigdy nie zdarzyło się źródeł przekazać.. Klient płaci za grę, a nie za technologię jej wykonania. Źródła = cena x4.

Jeżeli nie podpisałeś takiej umowy nic mu nie dawaj. Oddanie źródeł to najgorsze co możesz zrobić. Mam gierkę, którą sprzedałem już 8 razy (przerabiasz grafę, dodajesz logo, podpinasz do bazy i inkasujesz ;))Andrzej Korolczuk edytował(a) ten post dnia 15.07.08 o godzinie 14:29
Jakub Korupczyński

Jakub Korupczyński Software Developer

Temat: Fla jako integralna część gry ?

Oddając źródło dajesz możliwość tej firmie na sprzedawanie po przeróbkach Twojego produktu i jeszcze pewnie się doczepią jak zobaczą że Ty też to sprzedajesz.

Jeśli ktoś chce źródła to ok, da się zrobić, bo np może chcieć móc sam wprowadzać jakieś modyfikacje na swoje potrzeby, ale wypadałoby w umowie określić w takim razie warunki na jakich można z tego korzystać, czyli np jakaś licencja na daną firmę i tylko na nią.
Piotr Mederak

Piotr Mederak Development Team
Leader

Temat: Fla jako integralna część gry ?

wystarczy przeciez cala gre napisac na licencji GPL albo podobnej a tylko View do tego dorobic w pakiecie domena.klienta.jakas.gra i wtedy nie ma problemu z ponownym sprzedawaniem engine'u silnika, ktory rozprowadzac bedziesz na licencji jaka Ci sie podoba - zmieniac beda mogli wszystko, ale nie beda mieli prawa doczepic sie do tego, ze i Ty z niego ponownie korzystasz...

Następna dyskusja:

Praca jako grafik




Wyślij zaproszenie do