Temat: Blender -> Papervision -> Augmented Reality. Ratunku ! :)

hej, witam i od razu proszę o jakieś koło ratunkowe:)

Próbuję w Blenderze stworzyć bardzo prosty model, który potem jako collada (.dae) będę mógł załączyć do projektu Augmented Reality.
No i w sumie tak naprawdę, to poległem chyba na Blenderze, bo nie mam z nim zbyt dużego doświadczenia. A chodzi o baaardzo prosty model: fortepian sprowadzony w sumie do kilku podstawowych elementów geometrycznych, bez zaawansowanego modelowania, na każdej powierzchni kolorowa tekstura...no i wszystko cacy, lepię sobie bryłę, nakładam tekstury (tysiąc tutoriali chyba przerobiłem z tego), a potem chyba eksport do collada się wali....

Krótko mówiąc:

Jak ma wyglądać finalny wyeksportowany plik .dae, by dołączyć plik .dae do FLARToolKit razem z teksturami? W projekcie Augemnted Reality w strukturze plików muszę mieć model składający się z .dae + folder z obrazkami-teksturami + zdaje się że jakiś plik textures.txt... Dae się eksportuje z Blendera, ale co z resztą? Ręcznie mam powstawiać, zakładając że wyeksportowany .dae będzie wiedział co robić ?

się rozpisałem:)
Ale jakby ktoś chciał mi doradzić, byłbym bardzo wdzięczny !

konto usunięte

Temat: Blender -> Papervision -> Augmented Reality. Ratunku ! :)

Przed eksportem do DAE upewnij się, że dałeś triangulate na siatce swojego modelu. Nie wiem jak wyglądają opcje eksportu w Blenderze, ale musisz też zachować względne ścieżki i UV tekstur. DAE to zwykły plik XML, także po eksporcie możesz sobie podejrzeć czy wszystko jest git.

Odnośnie textures.txt to raczej nie, bo te wszystkie dane są w .dae.
Joanna I.

Joanna I. graficzka

Temat: Blender -> Papervision -> Augmented Reality. Ratunku ! :)

Szukałam w sieci zupełnie czego innego, i przypadkiem natrafiłam na takie coś:
http://flashenabledblog.com/2008/07/02/tutorials-expor...
Może okaże się pomocne?

Następna dyskusja:

Nowy Engine do AR (Augmente...




Wyślij zaproszenie do