Marcin Knitter Senior PHP Developer
Temat: AS3 Odwoływanie się do nie podpisanych obiektów.
Witam, wszystkich forumowiczów.Mam taki problem:
Importuje z Corela grafikę wektorową do Flasha (Eksport z Corela do *.AI, a następnie Import we Flashu), dzięki temu mam zachowane warstwy.
Grafika zawiera powiedzmy 60 obiektów składowych, które tworzą 20 bloków. Jeden blok to prostokąt z wypełnieniem, w którym znajdują się dwa pola tekstowe (na oddzielnych warstwach).
Moim zadaniem jest, klikając na dany blok, przeczytać zawartość pól tekstowych do zmiennej (pól txt wewnątrz prostokąta).
Niestety nie wiem jak odwołać się do klikniętego obiektu bo:
- importuje się jako obiekt graficzny (czy można go automatycznie przekonwertować na np. MC lub Button?)
Chodzi mi o możliwość pobierania wartości pól txt w locie (tylko z bloku klikniętego myszką).
Moje pytanie:
W jaki sposób mogę uzyskać dostęp do własności opisanych przeze mnie obiektów. Nie wiem czy w jakiś sposób mogę zaimportowaną grafikę i odpowiednie pola txt wrzucić do klipu mc (z automatu).
Czy istnieje obiektowy sposób na odwołanie się do niepodpisanych obiektów (coś w stylu root, this lub parent.parent child)?
Niestety dopiero zaczynam prawdziwą przygodę z programowanie OP, dlatego bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Marcin