konto usunięte

Temat: [AS2] Lupa

Chcąc zrobić lupę wczytuję na scenę dwa takie same obrazki różnej wielkości. Obrazki wczytują się prawidłowo, nie wiem natomiast jakim sposobem mogę zrobić obiekt podążający za kursorem, tak aby zakrywał mały obrazek odkrywając tym samym duży dzięki czemu mógłbym uzyskać efekt lupy.

Oto kod:

//Wczytanie obrazków na scenę
var klip_mc:MovieClip = this.createEmptyMovieClip("image_mc", 1000);
klip_mc.loadMovie("duze.jpg");

var klip_mc2:MovieClip = this.createEmptyMovieClip("image_mc2", 1010);
klip_mc2.loadMovie("male.jpg");

//Położenie mc z dużym obrazkiem
klip_mc._y = -150;
klip_mc._x = -115;

//Przeźroczystość
this._alpha = 90;


Przeźroczystość dałem tylko po to aby mieć chwilową możliwość podglądu prawidłowego umiejscowienia obrazków względem siebie.

konto usunięte

Temat: [AS2] Lupa

Łukasz  :
Chcąc zrobić lupę wczytuję na scenę dwa takie same obrazki różnej wielkości. Obrazki wczytują się prawidłowo, nie wiem natomiast jakim sposobem mogę zrobić obiekt podążający za kursorem, tak aby zakrywał mały obrazek odkrywając tym samym duży dzięki czemu mógłbym uzyskać efekt lupy.

Oto kod:

//Wczytanie obrazków na scenę
var klip_mc:MovieClip = this.createEmptyMovieClip("image_mc", 1000);
klip_mc.loadMovie("duze.jpg");

var klip_mc2:MovieClip = this.createEmptyMovieClip("image_mc2", 1010);
klip_mc2.loadMovie("male.jpg");

//Położenie mc z dużym obrazkiem
klip_mc._y = -150;
klip_mc._x = -115;

//Przeźroczystość
this._alpha = 90;


Przeźroczystość dałem tylko po to aby mieć chwilową możliwość podglądu prawidłowego umiejscowienia obrazków względem siebie.


hej

zrob mc ktory bedzie mial dragowanie : mc.startDrag(false) i niech on sie dragujne po mniejszym obrazku a niech bedzie maska dla wiekszego klipu : mc.setMask(duzy_klip) - w AS2 chyba set mask :)Sylwester Gąsiewski edytował(a) ten post dnia 07.01.10 o godzinie 22:46
Marcin W.

Marcin W.
TI/IT/VM/HT/PC/XP/AD
/SE/XL/XE/AS/TB/CP/J
S/JV

Temat: [AS2] Lupa

Łukasz, lepiej wgraj jeden - ten większej rozdzielczości, poczytaj o BitmapData.draw() - będziesz mógł "wpuścić" jego kopię do dowolnego movieclipa. Możesz także użyć metody scroll, która w połączeniu z maską jest szybsza niż ruszanie całym klipem.

Następna dyskusja:

[Flash CS3, AS2] problem z ...




Wyślij zaproszenie do