Stanisław P. Software designer
Temat: Szkolenia dla supportu?
Hej, zastanawiałem się ostatnio nad szkoleniami dla ludzi którzy pracują jako admini on-call. Czy ktoś słyszał o czymś takim? Chodzi mi głównie o umiejętność debugowania problemu w dużym systemie czyli zaczynając od podstaw: co naprawde pokazuje top, jak używać strace, do tego co można wydostać z uruchomionego procesu przez jego mape w /proc. Kilka osób musiałoby zaczynać prawie od podstaw (developerzy) więc przydałby się dosyć szeroki zakres programowy...Główny cel - nauczyć tych ludzi jak przeanalizować system nie psując niczego co już na nim działa i jakie są związki pomiędzy różnymi zasobami systemowymi.
Takie rzeczy kojarzą mi się z forensics... ale bez fizycznego dostępu do systemu. Potraficie mnie nakierować na jakiś przykład, bądź też odpowiednie słowa do googlania?Stanisław P. edytował(a) ten post dnia 18.01.12 o godzinie 13:19