konto usunięte

Temat: Stawka godzinowa dla pracownika supportu w firmie...

Witam,
jaka jest obecnie nieczarnorynkowa stawka godzinowa dla osoby podejmującej zlecenie na stanowisku supportu w polskiej firmie hostingowej?
Emil Wasilewski

Emil Wasilewski Microsoft Azure MVP

Temat: Stawka godzinowa dla pracownika supportu w firmie...

A jaki zakres obowiązków? Jakie technologie? Jakie miasto/miejscowość?
Przemek M.

Przemek M. Software Engineer,
TomTom

Temat: Stawka godzinowa dla pracownika supportu w firmie...

Z informacji jakie podałeś: 5 - 100zł
Maciej K.

Maciej K. DevOps Engineer

Temat: Stawka godzinowa dla pracownika supportu w firmie...

Zwłaszcza, że nie wiadomo czy to praca stacjonarna czy może praca zdalna oraz na jakiej podstawie następuje rozliczenie (faktura? umowa? jeśli umowa to jaka?) itp. itd.

konto usunięte

Temat: Stawka godzinowa dla pracownika supportu w firmie...

Umowa zlecenie, praca zdalna w firmie hostingowej. Obowiązki to odpowiadanie na zapytania supportowe, zarządzanie licencjami DA oraz cPanel, przekazywanie wybranych zapytań na drugą linię wsparcia(administrator).
Maciej K.

Maciej K. DevOps Engineer

Temat: Stawka godzinowa dla pracownika supportu w firmie...

Jeśli wszystkie poważniejsze problemy i tak rozwiązuje administrator (zarabiający od 20-25zł netto/h wzwyż) to pierwszą linię wyceniłbym na nie więcej niż 15-20zł netto/h.
Emil Wasilewski

Emil Wasilewski Microsoft Azure MVP

Temat: Stawka godzinowa dla pracownika supportu w firmie...

Maciej K.:
Jeśli wszystkie poważniejsze problemy i tak rozwiązuje administrator (zarabiający od 20-25zł netto/h wzwyż) to pierwszą linię wyceniłbym na nie więcej niż 15-20zł netto/h.

15-20zł - sporo jak na pierwszą linię... i to zdalnie.
Szybciej zakres byłby tutaj na poziomie 10-15zł netto/h
Maciej K.

Maciej K. DevOps Engineer

Temat: Stawka godzinowa dla pracownika supportu w firmie...

Emil W.:
Maciej K.:
Jeśli wszystkie poważniejsze problemy i tak rozwiązuje administrator (zarabiający od 20-25zł netto/h wzwyż) to pierwszą linię wyceniłbym na nie więcej niż 15-20zł netto/h.

15-20zł - sporo jak na pierwszą linię... i to zdalnie.
Szybciej zakres byłby tutaj na poziomie 10-15zł netto/h

Napisałem "nie więcej niż 15-20zł netto/h" co innymi słowy oznacza, że równie dobrze może być 3zł/h, jak i 12zł/h. Jest jeszcze sporo zmiennych, które mogą wpłynąć na wysokość wynagrodzenia, choćby wielkość miasta itp. Wbrew pozorom zdalnie nie musi oznaczać taniej, bo w takim przypadku pracodawca najczęściej nie musi zapewniać stanowiska pracy i wszystkiego co się z tym wiąże (biurko, komputer, prąd, sieć itp.), więc jeśli pracownik musi wykorzystać własne zasoby to dlaczego nie ma za to otrzymać wyższego wynagrodzenia? Można to dwojako interpretować i spotkałem się już z różnymi rozwiązaniami. Tak czy owak nie można do tego podchodzić na zasadzie - zdalnie=za darmo, bo robota jest wykonana tak samo jak by pracownik siedział w biurze pracodawcy.Ten post został edytowany przez Autora dnia 27.08.13 o godzinie 12:58

Temat: Stawka godzinowa dla pracownika supportu w firmie...

Emil W.:
Szybciej zakres byłby tutaj na poziomie 10-15zł netto/h

A może już lepiej pojechać na zbiór truskawek lub ogóreczków za granicę... Jak właściciel będzie hojny to nawet ciepłą wodę zapewni... a i zarobek napewno wyższy.

konto usunięte

Temat: Stawka godzinowa dla pracownika supportu w firmie...

Emil W.:
Szybciej zakres byłby tutaj na poziomie 10-15zł netto/h

Nie żartuj. Za 10 zł netto/h to lepiej w Biedronce na kasie stanąć albo na bramkach (też w Biedronce).
Michał P.

Michał P. Looking for a new
project.

Temat: Stawka godzinowa dla pracownika supportu w firmie...

Andy K.:
Emil W.:
Szybciej zakres byłby tutaj na poziomie 10-15zł netto/h

A może już lepiej pojechać na zbiór truskawek lub ogóreczków za granicę... Jak właściciel będzie hojny to nawet ciepłą wodę zapewni... a i zarobek napewno wyższy.

Można i zbierać owoce/ warzywa jeśli masz tam kontakt to dlaczego nie ? Jak kasy potrzebujesz na start to tak ludzie robią.

konto usunięte

Temat: Stawka godzinowa dla pracownika supportu w firmie...

Michał P.:
Andy K.:
Emil W.:
Szybciej zakres byłby tutaj na poziomie 10-15zł netto/h

A może już lepiej pojechać na zbiór truskawek lub ogóreczków za granicę... Jak właściciel będzie hojny to nawet ciepłą wodę zapewni... a i zarobek napewno wyższy.

Można i zbierać owoce/ warzywa jeśli masz tam kontakt to dlaczego nie ? Jak kasy potrzebujesz na start to tak ludzie robią.
Wiesz że ironia nie jest protokołem routowalnym?

konto usunięte

Temat: Stawka godzinowa dla pracownika supportu w firmie...

Nie chce się wtrącać ale kwoty podane przez Was są trochę śmieszne - sami psujemy sobie rynek.

rozumiem że to 1 linia wsparcia ale często jest tak że na 1 linii wsparcia się kończy i nie ma 2, 3 linii w firmie hostingowej.
A kwota wcale nie jest wyższa, jeśli nie ma pozostałych linii wsparcia.

Jeszcze trochę i zabierzemy pracę tym z Biedronki bo IT nie będzie miało gdzie pracować :) :) i za co jak tak nisko się cenimy.

Ale to tylko moje zdanie i nie musisz się z nim zgadzać :)
Maciej K.

Maciej K. DevOps Engineer

Temat: Stawka godzinowa dla pracownika supportu w firmie...

Wiele rzeczy jest śmiesznych. Niemniej jednak, jeśli ktoś sam nie wie na jaką kwotę wycenić swoją pracę, to znaczy, że zbyt dużego doświadczenia nie ma. A skoro nie ma to raczej nie jest pracownikiem samodzielnym i ktoś musi nad nim czuwać. Uważasz, że taki niesamodzielny pracownik niebędący specjalistą a jedynie kimś odpowiedzialnym za najprostsze czynności zasługuje na stawki 40-50zł+ netto za godzinę pracy? Gratuluję dobrego samopoczucia :) W większości przypadków taki 1st level support to nic innego jak gość "od kafelek" albo student przyuczony do postępowania zgodnie ze ściśle określonymi procedurami. Ktoś, kto musi się jeszcze wiele nauczyć, bo póki co umie jedynie w panelu typu cPanel zmienić hasło albo założyć klientowi skrzynkę pocztową. Oczywiście, jak ktoś jest kumaty to po pierwsze będzie potrafił więcej niż wymieniłem, po drugie nie zgodzi się na pracę za czapkę drobniaków a po trzecie przekona potencjalnego pracodawcę, że warto na niego wydać więcej niż na pracownika Biedronki.

konto usunięte

Temat: Stawka godzinowa dla pracownika supportu w firmie...

Przeczytałem swojego posta i nigdzie nie widziałem wpisu o kwotach 40-50+ :)

Ale nie ujednolicajmy że 1 linia to max 15 zł albo 3 zł. Bo jak sam napisałeś ważne jest doświadczenie i to na ile ktoś sam wycenia swoją pracę.
Jeśli jest doświadczony i w firmie jest tylko 1 linia wsparcia to nie widzę problemów by zarabiał wspomniane pieniądze. Co innego że pracodawca chce zawsze jak najniższym kosztem takiego pracownika.
I nie musi się zgodzić na takie wynagrodzenie.

Osobiście jeśli jest tylko 1 linia wsparcia w firmie, kwota 10 - 3 zł za godzinę to zdecydowanie za mało. I jego odpowiedzialność ma się nie ograniczyć tylko do ustawienia/zresetowania hasła w cpanel czy założenia konta email, ale również do odnajdywania problemów L2 i L3 i ich rozwiązywania to chyba sam byś nie chciał wynagrodzenia z Biedronki?

Mówimy tutaj o L1 i L2 (administrator) - tak nam autor wątku napisał.
Kwota za L1 w granicach 15 zł to rozsądne pieniądze.
Paweł N.

Paweł N. Kierownik IT

Temat: Stawka godzinowa dla pracownika supportu w firmie...

Odróżnijmy dwie kwestie support i helpdesk.
Typowy helpdesk to odbieranie telefonów rejestracja zleceń i reset haseł do systemu - tu wymaganie wiedzy informatycznej jest na poziomie zerowym za to wiedza z obsługi klienta i wiedza z umiejętności zadawania pytań jest pożądana tak samo jak skrupulatność.

Typowy support L1, L2 to już szeroka wiedza informatyczna, umiejętności analityczne, umiejętność logicznego myślenia - kojarzenia faktów, umiejętność pracy w grupie, praca pod presją czasu a także wymagania jak przy helpdesk.

Drugi typ jest tak samo pożądanym towarem jak administrator, więc wyceniany powinien być tak samo.

konto usunięte

Temat: Stawka godzinowa dla pracownika supportu w firmie...

Niezależnie od tego, ile linii wsparcia jest, w jak dużej firmie, to pomyślcie - ile czasu kosztowało Was zebranie waszego dotychczasowego doświadczenia? Ile systemów musieliście postawić, aby nauczyć się danej technologii? Ile kWh poszło, zanim Wasz pierwszy serwer został poprawnie zabezpieczony?

Uważam, że stawka poniżej 30 zł za h netto jest jakby dać komuś w mordę. Jakoś za godzinę pracy mechanika w ASO dowolnej marki liczą sobie grubo ponad 100 zł.

konto usunięte

Temat: Stawka godzinowa dla pracownika supportu w firmie...

Paweł K.:
Niezależnie od tego, ile linii wsparcia jest, w jak dużej firmie, to pomyślcie - ile czasu kosztowało Was zebranie waszego dotychczasowego doświadczenia? Ile systemów musieliście postawić, aby nauczyć się danej technologii? Ile kWh poszło, zanim Wasz pierwszy serwer został poprawnie zabezpieczony?

Uważam, że stawka poniżej 30 zł za h netto jest jakby dać komuś w mordę. Jakoś za godzinę pracy mechanika w ASO dowolnej marki liczą sobie grubo ponad 100 zł.
Ale wypłacają mu 10/h
Maciej K.

Maciej K. DevOps Engineer

Temat: Stawka godzinowa dla pracownika supportu w firmie...

Wiesz, jak firma informatyczna wysyła swojego fachowca to też potrafi kasować 100-150zł za godzinę pracy, ale to nie znaczy, że pracownik tyle dostaje.
Marcin Laskowski

Marcin Laskowski Inżynier/Specjalista
VoIP (Grandstream)

Temat: Stawka godzinowa dla pracownika supportu w firmie...

Maciej K.:
Wiesz, jak firma informatyczna wysyła swojego fachowca to też potrafi kasować 100-150zł za godzinę pracy, ale to nie znaczy, że pracownik tyle dostaje.

Więcej już po 200 widziałem stawki.



Wyślij zaproszenie do