konto usunięte

Temat: [POMOC]Serwer mailowy.

Dzień dobry.
Chciałbym z góry przeprosić, jeżeli mój post znajduje się w niewłaściwym miejscu lub moje pytanie jest zbyt laickie. Nie mam żadnego doświadczenia w problemie, z którym przyszło mi się zmierzyć, stąd ten post. Chciałbym prosić doświadczonych kolegów o pomoc. Otrzymałem do testowania dostęp do serwera od amazonu ec2 przez pleska. Mam za zadanie doprowadzić do działania możliwość zakładania kont emailowych dla klientów. Z tego co wiem wszystkie usługi konieczne do działania mailingu działają już na tym serwerze. Stworzyłem sobie przykładowego użytkownika i dla niego domenę. Dla użytkownika konto pocztowe w nowej domenie. poczta działa u mnie na porcie 25 i 143. Łącząc się telnetem z portem 25 wszystko wydaje się być ok. Za pomocą komend MAIL FROM i RCPT TO mogę wysłać maila na to konto. Niestety kiedy skonfiguruje to konto pod Thunderbirdem nie mam możliwości wysyłania ani odbierania maili z innego źródła niż właśnie połączenie Telnetowe na port 25. wyskakuje mi komunikat o przekroczonym czasie dostępu do serwera SMTP. Czy może być to spowodowane? Otrzymałem sugestię, że być może mam źle skonfigurowane rekordy DNS. Na co powinienem zwrócić uwagę? Z czym się zapoznać? Zdaję sobie sprawę, że pewnie brakuje mi elementarnej wiedzy ale po to właśnie zwracam się do was doświadczonych specjalistów o pomoc w nadrobieniu braków.
Będę wdzięczny za wszelką pomoc. Bardzo dziękuję.
Adam Rolok

Adam Rolok Technical Account
Manager

Temat: [POMOC]Serwer mailowy.

Dzień dobry,

Udzielenie Ci wsparcia co do powyższego problemu jest bardzo utrudnione ponieważ:
1. Serwer jest w chmurze (EC2).
2. Dostęp do serwera (zarządzanie) odbywa się poprzez Plesk.
3. „Z tego co wiem wszystkie usługi konieczne do działania mailingu działają już na tym serwerze.” Nie jesteśmy w stanie tego zweryfikować.

Inaczej mówiąc, nie do końca jesteś administratorem tego serwera. Możemy nim jedynie zarządzać za pomocą dostarczonych nam narzędzi.

Niemniej jednak postaram się pomóc w miarę możliwości zakładając, że „… wszystkie usługi konieczne do działania mailingu działają już na tym serwerze.” jest prawdą.
1. Do poprawnej konfiguracji klienta pocztowego potrzebujemy znać protokół oraz porty na których klient będzie odbierał/wysyłał pocztę. Mam więc wspomniany przez Ciebie SMTP (port 25) oraz IMAP (port 143). Tak też skonfiguruj klienta poczty (Thunderbird).
2. Sprawdź czy jest stosowane uwierzytelnianie SMTP albo szyfrowanie (porty na to nie wskazują), liczę, że możesz to zweryfikować z poziomu Plesk’a. Odpowiednio ustaw klienta poczty.
3. Przy konfiguracji klienta poczty używaj adresów IP serwera a nie hosta.
4. „Za pomocą komend MAIL FROM i RCPT TO mogę wysłać maila na to konto” a na inne konta, swoje prywatne chociażby (czy konto to ma być ograniczone do korespondencji wewnątrz domeny?)?

Daj znać jak poszło.Ten post został edytowany przez Autora dnia 26.06.14 o godzinie 12:59
Tomasz K.

Tomasz K. Senior Tooling
Engineer

Temat: [POMOC]Serwer mailowy.

Dodam, że często zdarza się, że ruch na porcie 25 jest blokowany przez ISP

Następna dyskusja:

Potrzebna pilna pomoc (serw...




Wyślij zaproszenie do