Temat: kto do obsługi poczty firmowej?
Tomek S.:
Dziękuję wszystkim!
Faktycznie, home.pl był od początku brany pod uwagę ale nie chciałem "zakłócać pomiaru" ;)
Ceny mają do przyjęcia - dla firmy 30-40 osób te kilka stów więcej rocznie za dobrą pocztę to naprawdę niewiele.
O ile nie odradzam wcale trzymania poczty na zewnątrz, o tyle weź poprawkę na działy nietechniczne bo im z reguły nie da się wytłumaczyć co to RBL. Może się np. okazać, że ktoś z działu marketingu przybiegnie zdyszany bo "klient wysłał ważne dokumenty ale mail zginął", zadzwonisz do home.pl a oni powiedzą, że ów klient wysyła coś co każdy szanujący się MTA odrzuci jako spam (ip zblaklisowane w całym internecie, "enlarge your p3nis" w tytule itd) i że to nie ich wina. Skończy się na tym, że z jednej strony będzie home.pl które ma rację, że tego maila odrzuca, a z drugiej firmowego celebrytę, który czeka na "ważnego maila który musi być dziś".
Jakbyś miał swój serwer pocztowy to byś po prostu dodał co trzeba do white-listy i po problemie, z zewnętrznym dostawcą może być różnie, jeden pomoże drugi się ofocha.