konto usunięte

Temat: kto do obsługi poczty firmowej?

Szanowna wycieczko,

kogo polecacie do obsługi poczty? Własny serwer klienta nie wchodzi w grę.

Dotychczasowy "operator" w przypadku awarii poczty dopuszcza jedynie kontakt mailowy z działem technicznym, a dorwany telefonicznie wysyła logi POP3 zamiast żądanych SMTP i wciska kit o zestawianiu > 2 połączeń na sekundę, kiedy na routerze mam pusto jak w bębnie.

Najlepiej firma PL, żeby bez problemu można było telefonować.
Piotr Tomasz Filip Kowalczyk

Piotr Tomasz Filip Kowalczyk specjalista ds.
specjalistycznych
:-)

Temat: kto do obsługi poczty firmowej?

Polecam pocztę gmail'ową z podpięciem domeny firmowej :-)
Na ten moment jest to chyba najstabilniejsze rozwiązanie :-)
Tomasz T.

Tomasz T. BEM / Project
Manager / Test
Engineer

Temat: kto do obsługi poczty firmowej?

Ja od kilku lat korzystam z usług KEI.pl
W wielu ważnych sprawach zostałem szybko i profesjonalnie obsłużony.
Łukasz D.

Łukasz D. Software Developer,
DevOps Fan

Temat: kto do obsługi poczty firmowej?

home.pl - co prawda drogi i nie ma tylu bajerów jak inni, ale działa stabilnie
Michał Panasiewicz

Michał Panasiewicz Administrator
systemów, sieci i
aplikacji.

Temat: kto do obsługi poczty firmowej?

Łukasz D.:
home.pl - co prawda drogi i nie ma tylu bajerów jak inni, ale działa stabilnie

Hosting nie wychodzi drogo, chyba że masz na myśli dedykowane serwery.
Michał Panasiewicz

Michał Panasiewicz Administrator
systemów, sieci i
aplikacji.

Temat: kto do obsługi poczty firmowej?

Piotr Tomasz Filip Kowalczyk:
Polecam pocztę gmail'ową z podpięciem domeny firmowej :-)
Na ten moment jest to chyba najstabilniejsze rozwiązanie :-)

Problem zaczyna się gdy cześć ich serwerów wpada do RBL-i

konto usunięte

Temat: kto do obsługi poczty firmowej?

Michał Panasiewicz:
Piotr Tomasz Filip Kowalczyk:
Polecam pocztę gmail'ową z podpięciem domeny firmowej :-)
Na ten moment jest to chyba najstabilniejsze rozwiązanie :-)

Problem zaczyna się gdy cześć ich serwerów wpada do RBL-i
Z czym ostatnio mają coraz częściej problem....
Tomasz Serwański

Tomasz Serwański Microsoft Dynamics
CRM - konsultant
biznesowy

Temat: kto do obsługi poczty firmowej?

ja od lat uzywam nazwa.pl; maja swoje wady, ale mysle ze z czystym sumieniem moge polecic - oczywiscie przy zalozeniu ze klient nie ma ruchu rzedu kilku tb miesiecznie.. powyzej pewnego ruchu pozostaje rozwazenie wlasnej infrastruktury, ale to raczej rzadki przypadek
Michał Panasiewicz

Michał Panasiewicz Administrator
systemów, sieci i
aplikacji.

Temat: kto do obsługi poczty firmowej?

Tomasz Serwański:
ja od lat uzywam nazwa.pl; maja swoje wady, ale mysle ze z czystym sumieniem moge polecic - oczywiscie przy zalozeniu ze klient nie ma ruchu rzedu kilku tb miesiecznie.. powyzej pewnego ruchu pozostaje rozwazenie wlasnej infrastruktury, ale to raczej rzadki przypadek

Ostatnio robiłem rozpoznanie w tym temacie i generalnie jeśli chodzi o hosting (strony/poczta) to
home.pl i nazwa.pl są polecane przez znajomych mających tam usługi (przenosili je z innych firm jakiś czas temu (kilka lat), od tego czasu są zadowoleni)

Na wybór własnej infrastruktury niekoniecznie ma wpływ ruch, to raczej kwestia potrzeb - np: zintegrowania poczty z resztą infrastruktury i oprogramowania wewnętrznego firmy.Michał Panasiewicz edytował(a) ten post dnia 09.01.12 o godzinie 17:19
Łukasz D.

Łukasz D. Software Developer,
DevOps Fan

Temat: kto do obsługi poczty firmowej?

Michał Panasiewicz:
Łukasz D.:
home.pl - co prawda drogi i nie ma tylu bajerów jak inni, ale działa stabilnie

Hosting nie wychodzi drogo, chyba że masz na myśli dedykowane serwery.

900 netto rocznie, to też nie jest super tanio ;)
Michał Panasiewicz

Michał Panasiewicz Administrator
systemów, sieci i
aplikacji.

Temat: kto do obsługi poczty firmowej?

Łukasz D.:
Michał Panasiewicz:
Łukasz D.:
home.pl - co prawda drogi i nie ma tylu bajerów jak inni, ale działa stabilnie

Hosting nie wychodzi drogo, chyba że masz na myśli dedykowane serwery.

900 netto rocznie, to też nie jest super tanio ;)

Skąd masz tą cenę???

http://home.pl/serwery

jeśli masz takie potrzeby to to raczej drogo nie jest.

ale pewnie wystarczy Tobie (nie napisałeś nic o tym jakie masz konkretnie potrzeby więc tak naprawdę to cała dyskusja to strzelanie na oślep) to:
http://home.pl/hosting

Podobnie mniej więcej jest w nazwa.pl Michał Panasiewicz edytował(a) ten post dnia 09.01.12 o godzinie 17:56
Michał Panasiewicz

Michał Panasiewicz Administrator
systemów, sieci i
aplikacji.

Temat: kto do obsługi poczty firmowej?

Arkadiusz Z.:
Michał Panasiewicz:
Piotr Tomasz Filip Kowalczyk:
Polecam pocztę gmail'ową z podpięciem domeny firmowej :-)
Na ten moment jest to chyba najstabilniejsze rozwiązanie :-)

Problem zaczyna się gdy cześć ich serwerów wpada do RBL-i
Z czym ostatnio mają coraz częściej problem....

Zgadza się, spora część poczty jest na serwerach odrzucana od nich.
A to raczej nie jest dobra wizytówka dla firmy jeśli jej serwery pocztowe są na RBL-ach.
Łukasz D.

Łukasz D. Software Developer,
DevOps Fan

Temat: kto do obsługi poczty firmowej?

Michał Panasiewicz:
Łukasz D.:
900 netto rocznie, to też nie jest super tanio ;)

Skąd masz tą cenę???

http://home.pl/serwery

konto usunięte

Temat: kto do obsługi poczty firmowej?

Michał Panasiewicz:
Zgadza się, spora część poczty jest na serwerach odrzucana od nich.
A to raczej nie jest dobra wizytówka dla firmy jeśli jej serwery pocztowe są na RBL-ach.
To był jeden z podstawowych powodów pożegnania z nimi. Stał u nich system b2b i mailingi do klientów często sypały bumerangami bo serwery były na RBL wpisane....
Tomasz Serwański

Tomasz Serwański Microsoft Dynamics
CRM - konsultant
biznesowy

Temat: kto do obsługi poczty firmowej?

Arkadiusz Z.:
[..] mailingi do klientów często sypały bumerangami bo serwery były na RBL wpisane....
to wina tychze mailingow, nie uslugodawcy.. :p ale to jak z autem sluzbowym, chlop spod grojca reklamuje u dilera auto bo sie psuje, ale nie wspomina ze samochod o ladownosci 300kg zaladowuje tona jablek.. :)

konto usunięte

Temat: kto do obsługi poczty firmowej?

Tomasz Serwański:
Arkadiusz Z.:
[..] mailingi do klientów często sypały bumerangami bo serwery były na RBL wpisane....
to wina tychze mailingow, nie uslugodawcy.. :p ale to jak z autem sluzbowym, chlop spod grojca reklamuje u dilera auto bo sie psuje, ale nie wspomina ze samochod o ladownosci 300kg zaladowuje tona jablek.. :)
Whatever you say... Cieszę się, że wiesz lepiej co było przyczyną.

konto usunięte

Temat: kto do obsługi poczty firmowej?

Dziękuję wszystkim!

Faktycznie, home.pl był od początku brany pod uwagę ale nie chciałem "zakłócać pomiaru" ;)

Ceny mają do przyjęcia - dla firmy 30-40 osób te kilka stów więcej rocznie za dobrą pocztę to naprawdę niewiele.

konto usunięte

Temat: kto do obsługi poczty firmowej?

Tomek S.:
Dziękuję wszystkim!

Faktycznie, home.pl był od początku brany pod uwagę ale nie chciałem "zakłócać pomiaru" ;)

Ceny mają do przyjęcia - dla firmy 30-40 osób te kilka stów więcej rocznie za dobrą pocztę to naprawdę niewiele.

O ile nie odradzam wcale trzymania poczty na zewnątrz, o tyle weź poprawkę na działy nietechniczne bo im z reguły nie da się wytłumaczyć co to RBL. Może się np. okazać, że ktoś z działu marketingu przybiegnie zdyszany bo "klient wysłał ważne dokumenty ale mail zginął", zadzwonisz do home.pl a oni powiedzą, że ów klient wysyła coś co każdy szanujący się MTA odrzuci jako spam (ip zblaklisowane w całym internecie, "enlarge your p3nis" w tytule itd) i że to nie ich wina. Skończy się na tym, że z jednej strony będzie home.pl które ma rację, że tego maila odrzuca, a z drugiej firmowego celebrytę, który czeka na "ważnego maila który musi być dziś".
Jakbyś miał swój serwer pocztowy to byś po prostu dodał co trzeba do white-listy i po problemie, z zewnętrznym dostawcą może być różnie, jeden pomoże drugi się ofocha.

konto usunięte

Temat: kto do obsługi poczty firmowej?

Łukasz M.:
O ile nie odradzam wcale trzymania poczty na zewnątrz, o tyle weź poprawkę na działy nietechniczne bo im z reguły nie da się wytłumaczyć co to RBL. Może się np. okazać, że ktoś z działu marketingu przybiegnie zdyszany bo "klient wysłał ważne dokumenty ale mail zginął", zadzwonisz do home.pl a oni powiedzą, że ów klient wysyła coś co każdy szanujący się MTA odrzuci jako spam (ip zblaklisowane w całym internecie, "enlarge your p3nis" w tytule itd) i że to nie ich wina. Skończy się na tym, że z jednej strony będzie home.pl które ma rację, że tego maila odrzuca, a z drugiej firmowego celebrytę, który czeka na "ważnego maila który musi być dziś".
Jakbyś miał swój serwer pocztowy to byś po prostu dodał co trzeba do white-listy i po problemie, z zewnętrznym dostawcą może być różnie, jeden pomoże drugi się ofocha.
I jest to bardzo dobra okazja do przemyślenia kontaktów z interlokutorem celebryty - bo jeżeli zaczyna się od lewej poczty to dalej może już być tylko gorzej.
Podpierając się autorytetem dostawcy/Internetu/wujka Googla.
Stanisław K.

Stanisław K. jack of all trades

Temat: kto do obsługi poczty firmowej?

Nie porównywałem oferty, ale jest jeszcze taki dostawca usług
http://www.ogicom.pl/

Jeśli chodzi o niezawodność, to przez 15 miesięcy pracy nie było żadnej (zauważalnej) awarii.
Natomiast dostawca internetu (TP) uszczęśliwiał nas tym bardzo często...Stanisław K. edytował(a) ten post dnia 11.01.12 o godzinie 15:48



Wyślij zaproszenie do