konto usunięte

Temat: knowledge base w dziale it

Witam

Chciałbym zapytać jak radzicie sobie z zarządzaniem "wiedzą działu it". Czy korzystacie z dedykowanych rozwiązań do tego przeznaczonych czy może zwykła wikipedia ?

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: knowledge base w dziale it

Rozwiązania wewnętrznie i dla klientów: http://sourceforge.net/projects/owl/

konto usunięte

Temat: knowledge base w dziale it

Lokalna wiki na MindTouch Deki.

konto usunięte

Temat: knowledge base w dziale it

Marcin Bojko:
Rozwiązania wewnętrznie i dla klientów: http://sourceforge.net/projects/owl/
Z tego co na szybko widzę to owl jest raczej przystosowany do publikowania już gotowych materiałów (pdf itp.) czy coś mi umknęło ?

konto usunięte

Temat: knowledge base w dziale it

Andrzej Wójcicki:
Marcin Bojko:
Rozwiązania wewnętrznie i dla klientów: http://sourceforge.net/projects/owl/
Z tego co na szybko widzę to owl jest raczej przystosowany do publikowania już gotowych materiałów (pdf itp.) czy coś mi umknęło ?
Nie, posiada mechanizm notatek. Otwierasz nowy dział/folder, tworzysz notatkę, odpala się edytor i wio.
Plus OWL'a to oczywiście mechanizm ACL, podglądy, indeksowanie wielu znanych materiałów: pdf/doc/xls/ppt - wyszukiwanie to faktycznie bajka.

konto usunięte

Temat: knowledge base w dziale it

Marcin Bojko:
Andrzej Wójcicki:
Marcin Bojko:
Rozwiązania wewnętrznie i dla klientów: http://sourceforge.net/projects/owl/
Z tego co na szybko widzę to owl jest raczej przystosowany do publikowania już gotowych materiałów (pdf itp.) czy coś mi umknęło ?
Nie, posiada mechanizm notatek. Otwierasz nowy dział/folder, tworzysz notatkę, odpala się edytor i wio.
Plus OWL'a to oczywiście mechanizm ACL, podglądy, indeksowanie wielu znanych materiałów: pdf/doc/xls/ppt - wyszukiwanie to faktycznie bajka.

Faktycznie jest, zwracam honory ;)

Temat: knowledge base w dziale it

To ja może z odwrotnej strony, ficzery które wg. mnie powinny być w takim toolu/toolach:
- Dobry search engine - to podstawa, wiki może zawierać tonę świetnych informacji ale bez sensownego searchu nic to nie da, np. mediawiki out of the box nie wyszuka strony zatytuowanej "loadbalancery" gdy w search wpisze "loadbalancer", trzeba bawić się w pisanie "loadbalancer*"

- Namespace i ACLki - głównie dlatego żeby można było wsadzić dane różnych działów w jedno miejsce - przykład: lista serwerów developerskich, RW dla adminów, RO dla programistów.
Albo oddzielny namespace dla każdego projektu, RW dla sysadminów (update danych o serwerach produkcyjnych i ich konfiguracji) i programistów tego projetku, RO dla reszty programistów (żeby mogli zobaczyć jak rzecz X była tam zrobiona - mniej duplikacji pracy)

- Historia i RSSy - żeby można było zarówno zobaczyć co kto kiedy zmienił jak i zasubskybować interesujące nas strony (obserwacja edycji innych osób w projekcie)

-"Sysadminowy" ficzer: łatwość zrobienia kopii na lokalnej maszynie: Takie np. dokuwiki jest oparte na plikach (żadnej DB), można zrsyncować sobie całość na laptopa i w razie awarii mamy wszystkie info przy sobie ;]

konto usunięte

Temat: knowledge base w dziale it

check, check, check ...
done
Michał Panasiewicz

Michał Panasiewicz Administrator
systemów, sieci i
aplikacji.

Temat: knowledge base w dziale it

GLPI - baza wiedzy, zarządzanie uprawnieniami, podział na oddziały, osobny dostęp dla każdego działu i użytkowników, wyszukiwanie.
+ add-on idea box (baza pomysłów)
+ baza haseł (firmowy keepas)

i mamy też logowanie kto, kiedy, co zmieniał.
Wszystko to zintegrowane z pozostałą funkcjonalnością GLPI - tickety, helpdesk, zinwentaryzowany sprzęt, budżety, itd.

konto usunięte

Temat: knowledge base w dziale it

Wpadłem wczoraj wieczorem na rozwiązanie Confluence ( https://confluence.atlassian.com/dashboard.action ). Jako jedna z niewielu wiki przypadła mi do gustu. Dodatkowo zawiera wszystko to o czym pisał wcześniej Mariusz.

GLPI to już swego rodzaju kombajn dla działu IT. ;)Andrzej Wójcicki edytował(a) ten post dnia 28.05.12 o godzinie 21:10

Temat: knowledge base w dziale it

Używałem confluence, działa tak dobrze jak "wygląda" (jak zresztą reszta softu od confluence) ale niestaty nie opensource i troche kosztuje (chociaż IMO opłaca się)

konto usunięte

Temat: knowledge base w dziale it

Mariusz Gronczewski:
-"Sysadminowy" ficzer: łatwość zrobienia kopii na lokalnej maszynie: Takie np. dokuwiki jest oparte na plikach (żadnej DB), można zrsyncować sobie całość na laptopa i w razie awarii mamy wszystkie info przy sobie ;]
Bez przesady. Stawiasz sobie środowisko na localhoście i masz 1:1, a nie jakieś protezy.

konto usunięte

Temat: knowledge base w dziale it

Tomasz K.:
Mariusz Gronczewski:
-"Sysadminowy" ficzer: łatwość zrobienia kopii na lokalnej maszynie: Takie np. dokuwiki jest oparte na plikach (żadnej DB), można zrsyncować sobie całość na laptopa i w razie awarii mamy wszystkie info przy sobie ;]
Bez przesady. Stawiasz sobie środowisko na localhoście i masz 1:1, a nie jakieś protezy.
No i na każdej maszynie te środowisko będziesz stawiał? Copy na pendrive też zrobisz w 2 min i będziesz miał to gotowe do użytku od ręki?

konto usunięte

Temat: knowledge base w dziale it

Marcin Bojko:
Andrzej Wójcicki:
Marcin Bojko:
Rozwiązania wewnętrznie i dla klientów: http://sourceforge.net/projects/owl/
Z tego co na szybko widzę to owl jest raczej przystosowany do publikowania już gotowych materiałów (pdf itp.) czy coś mi umknęło ?
Nie, posiada mechanizm notatek. Otwierasz nowy dział/folder, tworzysz notatkę, odpala się edytor i wio.
Plus OWL'a to oczywiście mechanizm ACL, podglądy, indeksowanie wielu znanych materiałów: pdf/doc/xls/ppt - wyszukiwanie to faktycznie bajka.
Tak to zachwaliłeś, że aż sobie ściągnąłem OWL i zainstalowałem. I co? I identyfikator sesji przekazywany w URL, a hasła w bazie hashowane gołym md5. Dzięki bardzo za coś takiego.

Poza tym, to jest bardziej repozytorium dokumentów (plików), a nie baza wiedzy. Taki bieda-Sharepoint ;)

konto usunięte

Temat: knowledge base w dziale it

Arkadiusz Z.:
Tomasz K.:
Bez przesady. Stawiasz sobie środowisko na localhoście i masz 1:1, a nie jakieś protezy.
No i na każdej maszynie te środowisko będziesz stawiał?
Jakiej każdej? Mówimy o własnej stacji roboczej. I sytuacji awaryjnej, gdy pada serwer z bazą wiedzy, a Ty chcesz z tej wiedzy skorzystać.
Copy na pendrive też zrobisz w 2 min i będziesz miał to gotowe do użytku od ręki?
Co z różnica, co kopiujesz na pendrive? Możesz sobie tak skonfigurować system ma localhoście, że będzie czytał bazę i skrypty bezpośrednio z pendrive'a bez potrzeby kopiowania tego na twardy dysk.
Michał Panasiewicz

Michał Panasiewicz Administrator
systemów, sieci i
aplikacji.

Temat: knowledge base w dziale it

wspomniana możliwość kopiowania plików kłóci się z kontrolą dostępu.

GLPI to nie tyle kombajn dla działu IT ale kompleksowe środowisko zarządzania infrastrukturą, sprzętem i wiedzą w firmie. Nie tylko IT z niego może korzystać, także inne działy firmy.

Temat: knowledge base w dziale it

Michał Panasiewicz:
wspomniana możliwość kopiowania plików kłóci się z kontrolą dostępu.
Nie jezeli jestes adminem z rootem za serwerze ;]. A do wrazliwych danych GPG

konto usunięte

Temat: knowledge base w dziale it

Tomasz K.:
>

Poza tym, to jest bardziej repozytorium dokumentów (plików), a nie baza wiedzy. Taki bieda-Sharepoint ;)
Jasne. A Linux to taki bieda-Windows.....
Michał Panasiewicz

Michał Panasiewicz Administrator
systemów, sieci i
aplikacji.

Temat: knowledge base w dziale it

Mariusz, to oczywista oczywistość, ale należy patrzeć szerzej zawsze niż własny pulpit :-) .
Tomek Cyran

Tomek Cyran Administrator Unix

Temat: knowledge base w dziale it

evernote :)

Następna dyskusja:

Praca w dziale/agencji PR [...




Wyślij zaproszenie do