konto usunięte

Temat: Jakie można zastosować rozwiązania w tej sprawie?

Mikołaj W.:
Witam,

Dell ma taką usługę - next business day. Po zgłoszeniu następnego dnia roboczego (lub 2 dni) są i wymieniają co trzeba.

Kosztuje niewiele przy zakupie.

Pozdrawiam,
MWW
Ponownie - serwis on-site to nie jest call to repair.
Gwarantuje współpracę i próbę naprawienia sytuacji min. przez dział wsparcia (zdalny) natomiast nie daje żadnych gwarancji przywrócenia funkcjonalności.
Tak samo nie dotyczy to przywrócenia OS z aplikacjami przy wymianie czy rozsypaniu dysku.
Poza tym, tak juz zupełnie offtopic - nie raz i nie dwa zdarzało się że przyjeźdzał facet z Della (mamy dużo napraw on-site w labie) i nie posiadał odpowiedniej części. Wracał, zamawiał poprawna i meldował się 24h później.
Serwis vendorów można między bajki włozyć (przynajmniej na poziomie PC i low-serwerów)
Mikołaj W.

Mikołaj W. Pomagam rozwiązywać
problemy- nie tylko
IT

Temat: Jakie można zastosować rozwiązania w tej sprawie?

Witam,

Oczywiście że nie jest przywrócenie pełnej funkcjonalności, ale w przypadku lokacji zdalnej po diagnostyce (np. uszkodzona płyta główna) i zgłoszeniu tego do della nie musimy odwozić kompa do serwisu, itp, itd.

Oczywiście pojawia się pytanie o "krytyczność" zdalnej awarii i warto mieć komp zastępczy, ale to inna bajka.

Nawet w przypadku który podałeś czas naprawy w dell jest krótszy (2-4 dni) niż u innych dostawców (wysłanie do serwisu i standard 14 dni).

Jak dla mnie w przypadku PC jest to nad wyraz zadowalający poziom usługi.

Pozdrawiam,
MWW

Temat: Jakie można zastosować rozwiązania w tej sprawie?

A do monitoringu sprzętu co byście wykorzystali? SNMP? Jaki soft, biorąc pod uwagę, że jest ok 40-50 stacji z Windows XP.
Tomasz O.

Tomasz O. Linux Engineer, team
lead

Temat: Jakie można zastosować rozwiązania w tej sprawie?

Zależy co chcesz monitorować. Przykładowo SNMP+Cacti da się łatwo konfigurować i w domyślnej konfiguracji pozwoli monitorować użycie procka, ramu, sieciówek czy dysków.
Tylko tak de facto - wszelkie problemy zgłoszą Ci userzy, więc czy potrzebny dodatkowy monitoring? ;)

Temat: Jakie można zastosować rozwiązania w tej sprawie?

jak dysk czy karta sieciowa padnie to żaden monitoring nie pomoże ;] ale już coś wysyłające alert jak np jeden z dysków w raid1 padnie się przyda. Jak padnie którakowliek z innych części kompa to już user ponformuje



Wyślij zaproszenie do