Temat: Jakie można zastosować rozwiązania w tej sprawie?

Witam,

Mam do obsłużenia ok 20 oddziałów gdzie w każdym oddziale są ok. 2 komputery, drukarka, połączenie z internetem. Jakie rozwiązania można wprowadzić aby zredukować jak najwięcej awarii sprzętowo - systemowych. Ja wymyśliłem mniej więcej takie:

Rozwiązania dla stacji roboczych w oddziałach:

Systemowo:

- ograniczone konto z dostępem tylko do potrzebnych zasobów
- brak możliwości instalacji własnego oprogramowania
- antywirus
- zdalny pulpit

Sprzętowo:

- w przypadku częstych padów dysków - zastosowanie RAID 1 + kontroler sprzętowy
- w przypadku padu sieciówki - awaryjna karta sieciowa na USB

Macie jeszcze jakieś pomysły na zredukowanie awarii? Żeby pracownik mógł sobie sam poradzić, bo rozkręcanie komputera przez niego nie wchodzi w grę, dlatego taka sieciówka na USB myślę, że jest to dobre rozwiązanie.
Tomasz O.

Tomasz O. Linux Engineer, team
lead

Temat: Jakie można zastosować rozwiązania w tej sprawie?

Możesz wstawić drugą siecówkę na pci - w razie awarii starczy przepięcie kabelka, bo podpinanie nowej na usb przez zwykłych użytkowników pachnie mi wieloma problemami ;)

Przy okazji, jeśli zakładasz ewentualność RAID1, to może jeszcze jakiś backup?

Temat: Jakie można zastosować rozwiązania w tej sprawie?

Jeżeli chcesz uzywac systemu tylko do rdesktop, może jakieś distro linuxa + rdesktop/tsclient w autostarcie ?. Dochodziłaby łatwośc reinstalacji (1 obraz na wszystkie oddziały) i koszty licencji ;].

Co do padów sprzętu, potrzebny byłby jeszcze jakiś system informowania "centrali" że coś padło, na userów nie można zbytnio liczyć ;]

Temat: Jakie można zastosować rozwiązania w tej sprawie?

Pomysł z 2 sieciówkami jest ok, chodź myślę że z taką na USB też nie mieliby problemów, ale są różne przypadki ;)

Na desktopach jest Windows XP i taki musi pozostać z różnych względów więc zmiana OS nie wchodzi w grę.

Znasz jakiś taki system pod Windows'a który informuje o jakichś problemach z systemem i sprzętem, bo ja szczerze nie znam żadnego. Myślałem nad tym aby na każdym komputerze była forma komunikacji z helpdesk'iem aby user wysłał szybko informację, że zaobserwował "takie i takie" zjawisko.
Tomasz O.

Tomasz O. Linux Engineer, team
lead

Temat: Jakie można zastosować rozwiązania w tej sprawie?

@Mariusz Koledze chyba chodziło o rdp dla admina - jakby pani Zosia narzekała, że jej poczta nie działa :)

@Jan - do podstawowego monitoringu może byc SNMPTomasz Oleksa edytował(a) ten post dnia 21.04.09 o godzinie 09:11

konto usunięte

Temat: Jakie można zastosować rozwiązania w tej sprawie?

W takich przypadkach można zastosować pracę terminalową - kilka jednostek walajacych sie po oddziale więcej.
Silny serwer wyposazony w redundantne elementy (dodatkowe zasilanie, NIC teaming,dyski w RAID 1/5/ADG)
Awaryjność takiego rozwiązania jest dosyć niska, jeden terminal więcej, reszta obsługa via przesyłki.

Temat: Jakie można zastosować rozwiązania w tej sprawie?

Jeżeli tak, to rzeczy typu vnc mogłaby być trochę bardzie użyteczna, bo można zdalnie userowi pomachać myszą i pokazać jak się coś robi

konto usunięte

Temat: Jakie można zastosować rozwiązania w tej sprawie?

albo DRBL ;)
Tomasz O.

Tomasz O. Linux Engineer, team
lead

Temat: Jakie można zastosować rozwiązania w tej sprawie?

Nie wiem czy jest sens stawiać na pracę terminalową, jeśli w oddziale są 2 komputery i drukarka.

Chyba, żeby postawić jeden centralny serv na całą firmę, ale pozostaje pytanie, czy łącza do oddziałów to wytrzymają, bo Jan nie wspomniał, czy oddziały są spięte w lan, czy każdy ma osobne przyłącze do internetu.
Piotr B.

Piotr B. Handlarz też
człowiek

Temat: Jakie można zastosować rozwiązania w tej sprawie?

Do monitorowania działania wszystkiego co się rusza jest prosty monitor - Big Brother:
http://bb4.com/
http://deadcat.net
Daniel Starczewski

Daniel Starczewski Freestyle Art of
Live ;>

Temat: Jakie można zastosować rozwiązania w tej sprawie?

Jan Kowalski:
Rozwiązania dla stacji roboczych w oddziałach:

Systemowo:

- ograniczone konto z dostępem tylko do potrzebnych zasobów
- brak możliwości instalacji własnego oprogramowania
- antywirus
- zdalny pulpit

Zdalny pulpit na 2 komputery to raczej kiepskie rozwiązanie, jeśli masz Windowsy polecałbym ci zcentralizować zarządzanie przy użyciu choćby smss (komercyjne)

Dodatkowo weź pod uwagę, że infrastruktura pewnie bedzie się rozbudowywała ;> im wcześniej o tym pomyślisz tym lepiej dla ciebie.

Ograniczone konto to dobry pomysł ;> - ale musisz opracować polityki ;>

Polecałbym jeszcze jakiegoś firewalla przed waszą siecią wewnętrzną i pomyślał o zdalnym dostępie (jak coś się wykrzaczy w nocy to niefajnie byłoby gonić na miejsce awarii ;> - jeżeli można byłoby usunąć ją z domu)...

Temat: Jakie można zastosować rozwiązania w tej sprawie?

Ale ja mam 20 oddziałów, a w każdym po 2 komputery. Każdy oddział praktycznie w innym mieście więc zdalne połączenie z każdym komputerem w oddziale to chyba dobre rozwiązanie.
Daniel Starczewski

Daniel Starczewski Freestyle Art of
Live ;>

Temat: Jakie można zastosować rozwiązania w tej sprawie?

No tyle, że ja mówię o VPN'ie (OpenVPN itd.), z odległego miejsca a nie wbijanie się na stacje z sieci wewnętrznej (bo to się rozumie samo przez się) ;> - a przecież chyba nie planujesz łączyć się z domu bezpośrednio z każdą stacją ;>

lokalizacja------>tunel:VPN---->TerminalServer------>intranet---->stacje robocze

Ja tylko podpowiadam co warto wziąść pod uwagę ;>

Temat: Jakie można zastosować rozwiązania w tej sprawie?

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły na zmniejszenie awaryjności w oddziałach?

Wiadomo.. konserwacja sprzętu.. może coś jeszcze jest dość kluczowe w tym aby tej awaryjności było jak najmniej i rozwiązania tego typu problemów były sprawne i szybkie?

konto usunięte

Temat: Jakie można zastosować rozwiązania w tej sprawie?

Szkolenia obsługujących sprzęt.

konto usunięte

Temat: Jakie można zastosować rozwiązania w tej sprawie?

Opracowanie obrazów i rozesłanie na nośnikach
Prosta procedura lub skrypt zmiany IP celem udrożeniania wejścia zdalnego i dokończenia konfiguracji.
Lokalne repozytoria/zasoby sieciowe niezbędnego oprogramowania aby nie ciągnąć po łączu całego office'a+poprawki
Redundancja wszystkich mozliwych elementów kompa (w tym wypadku tylko dyski obawiam się), ew. druga karta sieciowa (np. onboard).
Czasem - predefiniowane płyty live np. z Linuxem lub WinPE, luser boootuje, odpowiada na kilka pyta skryptu i voila! zdalny dostęp z funkcją ratowania systemu.
Wirtualizacja systemów do pracy out-of-the-box (system hosta - linux, w tle maszyna wirtualna w formie pliku. Wywala się VM - jest snapshot lub plikowa kopia).
Pomysłów i metod jest dużo.Marcin Bojko edytował(a) ten post dnia 21.04.09 o godzinie 11:56
Maciej Hedrych-Ozimina

Maciej Hedrych-Ozimina IT - problem ? jaki
problem ? nowe
wyzwanie
+48_503_970_286

Temat: Jakie można zastosować rozwiązania w tej sprawie?

vnc do pulpitu, bo rdp wylacza ekran userowi
Andrzej Zieliński

Andrzej Zieliński Administrator
Systemów
Informatycznych, Sp.
z.o.o

Temat: Jakie można zastosować rozwiązania w tej sprawie?

Nie lepiej kupić kompy z gwaracją i serwisem 24h w miejscu użytkowania ? Rozwiązuje to radykalnie problemy ze sprzętem.

Najlepszym rozwiązaniem całościowym jest system terminalowy - terminale sprzętowe zamiast komputerów (można mieć nawet jeden zapasowy). Użytkownik nic nie popsuje - przynajmniej u siebie ;-) Centralnie 2-3 serwery na których można uruchomić backup wszystkich danych itd itp.Andrzej Zieliński edytował(a) ten post dnia 21.04.09 o godzinie 12:10

konto usunięte

Temat: Jakie można zastosować rozwiązania w tej sprawie?

Andrzej Zieliński:
Nie lepiej kupić kompy z gwaracją i serwisem 24h w miejscu użytkowania ? Rozwiązuje to radykalnie problemy ze sprzętem.

Najlepszym rozwiązaniem całościowym jest system terminalowy - terminale sprzętowe zamiast komputerów (można mieć nawet jeden zapasowy). Użytkownik nic nie popsuje - przynajmniej u siebie ;-) Centralnie 2-3 serwery na których można uruchomić backup wszystkich danych itd itp.Andrzej Zieliński edytował(a) ten post dnia 21.04.09 o godzinie 12:10
Serwis Care_pack z gwarancją naprawy (call to repair) jest liczonyy w grubych wartościach. Sam care_pack oprócz wezwania serwisu w określonym SLA nie gwarantuje przywrócenia funkcjonalności.
Ponadto opiera się jedynie na HW, nie rozwiązuje problemów z software lub chociażby wymiana dysku.
Mikołaj W.

Mikołaj W. Pomagam rozwiązywać
problemy- nie tylko
IT

Temat: Jakie można zastosować rozwiązania w tej sprawie?

Witam,

Dell ma taką usługę - next business day. Po zgłoszeniu następnego dnia roboczego (lub 2 dni) są i wymieniają co trzeba.

Kosztuje niewiele przy zakupie.

Pozdrawiam,
MWW



Wyślij zaproszenie do