Temat: admin kontra centrala telefon. VoIP- 1-wsze starcie
"...no chyba że dużo linii analogowych, karty są dosyć drogie)"
Jak już się ma kilkanaście linii analogowych to lepiej i "normalniej" jest wziąć całą PRA od operatora i taką też kartę do asteriska. Wtedy koszt linia/karta wychodzi tanio.
Jak planujemy rozwój to najlepiej kupić 1 kartę 4xPRA i mamy spokój do 128 linii miejskich.
Tomku, co do używanych centralek, dokupowania DECT itp to moim zdaniem jest to pchanie pieniędzy w błoto. Przyszłość to VoIP i to w rozwiązaniach open source. Zarabiać się będzie teraz na usługach a nie na "pudełkach" z możliwościami skalowania porównywalnymi do lodówki :-).
Stosując twoje rozwiązanie nie do końca wychodzi taniej.
Zaletami rozwiązań VoIP jest sama technologia ( brak dodatkowego okablowania ) ale i możliwości. Możesz spinać się z operatorem SIP'em, podpinać ruch z bramek GSM różnych operatorów przez internet/WAN/LAN, udostępniać mobilność i pracę zdalną swoim pracownikom włącznie z telefonem ( czy to fizycznym czy przez aplikacje softphone ). Nie wspomnę już o IVR'ach, voice recording, książkach telefonicznych, integracja kontaktów z serwerami pocztowymi, voice mail, połączeniach oddziałów za darmo itp itd...
Tego wszystkiego nie da ci centralka z odzysku za pieniądze niższe niż serwer 1U. No chyba że nie masz wiedzy jak to się konfiguruje ale wtedy i tak uważam iż lepiej to zlecić firmie zewnętrznej ale mieć rozwiązanie na miarę 2009 roku z zaletami które chętnie wykorzystają w swojej pracy głównie działy sprzedaży, marketingu jak i zwykli pracownicy.
Wszędzie tam gdzie uruchomiliśmy takie rozwiązanie klienci byli bardzo zadowoleni z uzyskanych możliwości. Często klient nie ponosi nawet kosztów samego serwera a jedynie musi zakupić aparaty SIP które to podpinamy do naszych dedykowanych klientowi central telefonicznych.
Marcin Przybyłek edytował(a) ten post dnia 10.04.09 o godzinie 11:33