Robert W.

Robert W. Przedsiębiorca

Temat: Wywiad z Jakubem Zielińskim CEO sieci blogów Blomedia

Na pytania odpowiada Jakub Zieliński CEO sieci blogów Blomedia oraz agencji social media NextWeb Media.

1. Czy rozważaliście pobieranie opłat za dostęp do Waszych treści?

Nie rozważaliśmy

2. Jak więc monetyzować ruch i treści w internecie?

Innowacyjne produkty reklamowe oparte o treści takie jak np. brand stream http://htchd2.komorkomania.pl, http://nokian97.komorkomania.pl, http://peugeot.autokult.pl

3. Jakie formy reklamowe, modele rozliczeniowe są dobre dla wydawców serwisów tematycznych?

Tylko opłata za emisję reklamy najlepiej w modelu abonamentowym.

4. Czego brakuje wydawcom internetowym w odniesieniu do rynku reklamowego?

Jeżeli chodzi o małych i średnich wydawców to czego brakuje to własnego i prężnego działu sprzedaży. Sieci reklamowe i programy typu adtaily nie umożliwiają obecnie efektywnej monetyzacji serwisu.

5. Czy duże sieci reklamowe dobrze reprezentują interes wydawców w relacjach z reklamodawcami?

Beznadziejnie.

6. Ile % Waszych kampanii jest pozyskiwanych bezpośrednio od reklamodawców?

30% bezpośrednio 70% Domy mediowe

7. Jakieś sprawdzone sposoby na przyciągnięcie reklamodawców?

Własny pężny dział sprzedaży. Wyróżnienie się od reszty mediów. Innowacyjne produkty reklamowe.

8. Jaki średnio % z dostępnej powierzchni reklamowej macie nieobsadzone?

Ciężko powiedzieć, na szczeście coraz mniej. Dążymy do tego aby nasze flagowe produkty nie wykorzystywały w ogóle standardowej powierzchni reklamowej.

9. W jakich modelach się rozliczacie i jaki jest udział każdego z nich w Waszych kampaniach?

90% w flat fee za emisję kampanii. Modele efektywnościowe są zdecydowaną mniejszością i stosujemy je tylko w przypadku takich klientów jak Ceneo.

10. Jakie są Wasze prognozy co do kierunków rozwoju rynku reklamy internetowej?

Marketing z wykorzystaniem ciekawych i angażujących treści.

Zapraszamy do żywej dyskusji, dzielenia się swoimi doświadczeniami w ujarzmianiu groźnej bestii jaką jest reklama internetowa. Bardziej odważnych zapraszamy do kontaktu z nami w celu nowego wywiadu.ROBERT WALICKI edytował(a) ten post dnia 11.05.10 o godzinie 10:55

konto usunięte

Temat: Wywiad z Jakubem Zielińskim CEO sieci blogów Blomedia

Najbardziej zaskoczyło mnie info, że 70% przychodów z domów mediowych. Sporą robotę musiała wykonać Blomedia, żeby uzyskać taki wynik. Szacun.
Ocena sieci reklamowych dość surowa:) Pewnie nie wszyscy aż tak źle oceniają współpracę. Choć jeśli Kuba stawia na niestandardy i flatfee to w zasadzie zrozumiałe. Trudniej to sprzedać, ale jeśli już się uda to efekty są niewspółmiernie większe.

Następna dyskusja:

Czego oczekujecie od dobrej...




Wyślij zaproszenie do