konto usunięte

Temat: zmiana sposobu realizacji ...składanie zamówień

Jak zachęcić kontrahentów do składania zamówień na drukach firmowych ? poki co zamowienia są składeane w 30% na drukach a w 70% np na białej kartce papieru ... mimo,iż każdy kontrahent ma dostępne druki firmowe ...

macie sprawdzone sposoby ? potrzebuje podpowiedzi ... mimo,iż mam kilka pomysłów.
Henryk M.

Henryk M. Project Management /
Lean Management /
Systems Engineering

Temat: zmiana sposobu realizacji ...składanie zamówień

- Czy zapytałaś te 30%kontrahentów dlaczego składają zamówienia na drukach firmowych?
- Czy zapytałaś te 70%kontrahentów dlaczego nie składają zamówienia na drukach firmowych, pomimo, że je mają?

Po co wymyślać, jak można się dowiedzieć. My (ja) także nie wiemy, jak wyglądają takie druki:
- może są zbyt skomplikowane dla większości kontrahentów?
- może usprawniają prace (wprowadzanie danych o zamówieniach do systemu) tylko Waszej firmie? (czy orientujecie się na wygodę Klientów, którymi są Wasi kontrahenci, czy tylko na własną wygodę i usprawnienie obsługi zamówień? to ważne, ale Klient powinien być priorytetem, tak mówią :o)

Po co tracić czas na zachęcanie (namawianie), lepiej zastanowić się nad rozwiązaniem, z którego kontrahenci, wszyscy, będą korzystali chętniej niż z kartki papieru.

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: zmiana sposobu realizacji ...składanie zamówień

Henryk M.:
- Czy zapytałaś te 30%kontrahentów dlaczego składają zamówienia na drukach firmowych?
- Czy zapytałaś te 70%kontrahentów dlaczego nie składają zamówienia na drukach firmowych, pomimo, że je mają?

Po co wymyślać, jak można się dowiedzieć. My (ja) także nie wiemy, jak wyglądają takie druki:
- może są zbyt skomplikowane dla większości kontrahentów?
- może usprawniają prace (wprowadzanie danych o zamówieniach do systemu) tylko Waszej firmie? (czy orientujecie się na wygodę Klientów, którymi są Wasi kontrahenci, czy tylko na własną wygodę i usprawnienie obsługi zamówień? to ważne, ale Klient powinien być priorytetem, tak mówią :o)

Po co tracić czas na zachęcanie (namawianie), lepiej zastanowić się nad rozwiązaniem, z którego kontrahenci, wszyscy, będą korzystali chętniej niż z kartki papieru.

Pozdrawiam
właśnie ... z tego co wiem to nie było wcześniej zapytania 'dlaczego".
druki nie sa skomplikowane, sa czytelne i proste do wypelnienia
podejrzewam, ze problem w tym, ze kontrahenci przyzwyczili sie a same przyzwyczajenia ciezko zmienic ...
komu utrudnia to prace ? naszej firmie ...
ze klient jest piorytetem to jakos ostroznie poruszano ten temat ...teraz konieczna jest ZMIANA przyzwyczajen - bez drastycznych metod - aby klienta utrzymac ...

konto usunięte

Temat: zmiana sposobu realizacji ...składanie zamówień

2% rabatu dla zamówień składanych na drukach firmowych.

Temat: zmiana sposobu realizacji ...składanie zamówień

Mieliśmy podobny problem podczas przechodzenia na e-platformę do składania zamówień.
Bardzo pomogły telefony do klientów (jako reakcja na stary sposób składania zamówienia) i prowadzenie ich krok po kroku podczas wypełniania potrzebnych danych w platformie.
Może sama reakcja z Waszej strony w formie telefonu i pomoc klientowi da oczekiwane efekty.
Nam udało się wyeliminować w dużej mierze zamówienia składane faxem.

konto usunięte

Temat: zmiana sposobu realizacji ...składanie zamówień

Dział handlowy i tak dzwoni do klienta - ponieważ niejednokrotnie zamowienie faksem jest niekompletne i trzeba dopytac o szczegoly. Gdyby to samo zamowienie ten sam klient zlozyl na druku nie bylo by problemu ...
rabat byl - pomogl na krotki czas ... po skonczeniu nagradzania rabatem kontrahenci wrocili do starych nawykow ...
Henryk M.

Henryk M. Project Management /
Lean Management /
Systems Engineering

Temat: zmiana sposobu realizacji ...składanie zamówień

Joanna C.:

właśnie ... z tego co wiem to nie było wcześniej zapytania "dlaczego".
druki nie są skomplikowane, są czytelne i proste do wypełnienia

Te dwa stwierdzenia obok siebie jakoś mi nie pasują: nie pytano kontrahentów (Klientów) o wygodny (dla nich) sposób składania zamówień, a jednak twierdzisz, że "druki nie są skomplikowane, są czytelne i proste do wypełnienia". Może tak się tylko wydaje?
podejrzewam, ze problem w tym, ze kontrahenci przyzwyczaili się a same przyzwyczajenia ciężko zmienić...

Przyzwyczajenia co do sposobu wykonywania czegoś "rodzą się" zwykle z wygody. Może warto przeanalizować także zamówienia składane na kartkach papieru?

Dalej piszesz, że i tak wykonujecie szereg telefonów, by uzupełnić braki w zamówieniach. To jest także niedogodność dla Klienta, powstają (prawdopodobnie) opóźnienia, a także dodatkowe koszty (zbędnych rozmów telefonicznych).

Jeżeli rabaty były i nie zmieniły trwale sytuacji (przyzwyczajeń), postawiłbym jednak na niedogodności związane z wypełnianiem firmowych druków zamówień, nie na przyzwyczajenia.

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: zmiana sposobu realizacji ...składanie zamówień

Joanna C.:
Dział handlowy i tak dzwoni do klienta - ponieważ niejednokrotnie zamowienie faksem jest niekompletne i trzeba dopytac o szczegoly. Gdyby to samo zamowienie ten sam klient zlozyl na druku nie bylo by problemu ...
rabat byl - pomogl na krotki czas ... po skonczeniu nagradzania rabatem kontrahenci wrocili do starych nawykow ...

Jeżeli klient ma rabat 20% i dokładasz 2% za wysyłanie na drukach i to pomaga (a jak napisałaś pomaga) są dwa rozwiązania:
1. Jeśli druki dają oszczędność minimum 2,00001% jest to opłacalne dla firmy i można takowy rabat pozostawić do odwołania.
2. Jeśli druki nie dają oszczędności czyli druki tylko zmniejszają Twoją marżę należy zrobić 18% rabatu podstawowego i 2% za wysłanie na druku (należy policzyć by kaskadowo dało -20%). W tym wypadu zastanowił bym się co jeszcze dają druki klientowi (nie tylko Tobie) że klient musi je wypełniać by mieć taki sam rabat jak miał wcześniej.

pzdr

ps
Sposób 2 - skuteczność sprawdzona przy zmianie z cenników papierowych i zamówień fax-em na cennik elektroniczny (program połączony z systemem zamówień).

ps2
a co zrobić gdy zmienia się system zgłaszania reklamacji z fax-owego na elektroniczny (tu się nie da rabatu:-D )Krzysztof Kucharski edytował(a) ten post dnia 07.03.10 o godzinie 20:24

Temat: zmiana sposobu realizacji ...składanie zamówień

Joanna C.:
Dział handlowy i tak dzwoni do klienta - ponieważ niejednokrotnie zamowienie faksem jest niekompletne i trzeba dopytac o szczegoly. Gdyby to samo zamowienie ten sam klient zlozyl na druku nie bylo by problemu ...
rabat byl - pomogl na krotki czas ... po skonczeniu nagradzania rabatem kontrahenci wrocili do starych nawykow ...

mam dejavu czytając Twojego posta (to samo było u nas - niekompletne zamówienia, masa telefonów etc.)rabaty to niezły pomysł.
To, co napisałaś sugeruje jednak, że druki są jasne dla Was ale nie dla kontrahentów (też mam dejavu)...

konto usunięte

Temat: zmiana sposobu realizacji ...składanie zamówień

Dziekuje wszystkim za podpowiedzi
porozmawiam, zobacze co da się zrobić ...
druki sa dla Nas i dla kontrahentow - jednym i drugim maja ulatwic prace i wykluczyc ewentualne pomylki ...

ps: to moj 1 tydz pracy wiec ...

Następna dyskusja:

zmiana profilu firmy?




Wyślij zaproszenie do