Temat: Motywujące słowa/cytaty
Dagmara P.:
Chyba opacznie zrozumiałaś moje intencje. Nie chodziło absolutnie o wyścig szczurów, a jedynie o słowa/hasła, które napędzałyby pozytywny nastrój do pracy. Bardziej brałam tutaj pod uwagę aspekt wizerunkowy biura, który mógłby wpływać na atmosferę w nim panującą.
Mnie zdaje się, że raczej została wyrażona indywidualna opinia. Bo świetnie działające agencje kreatywne, marketingowe maja tego typu elementy i się sprawdzają (polecam zajrzeć do internetu lub fachowej literatury).
Są naturalnie osoby które inaczej się motywują i miejsca gdzie takie hasła są idiotyczne ;)
A co do misji...Z praktyki wiem, iż nie jest tak jak mówisz. Zarabianie pieniędzy jest celem firmy, a nie misją. I jeśli już wykładają coś to właśnie to, że każda szanująca się firma powinna precyzyjnie określić swoje cele, misję oraz wizję. Z praktyki wynika, że największe przedsiębiorstwa je posiadają i mają się dobrze. ;)
Misją firmy może być dostarczenie paczek do 4 kg najszybciej na świecie. Albo zwiększenie obrotu klientów o 7%, czy szerzenie idei.
Firmy stawiające za misję zarabianie, a nie rozwiązywanie problemów klientów zaczynają powoli wymierać naturalnie.
Te które traktują pracowników jak szczurki korporacyjne również.
Tak sporo ludzi szuka strefy komfortu, ale to się zmienia.
Rafał K.:
Dlatego, że większości społeczeństwa (na szczęście zresztą), nie stanowią szczury pędzące za wszelką cenę na szczyt, tylko ludzie pragnący spokojnego życia i wystarczająco motywuje ich terminowo przelewane kompletne wynagrodzenie, a nie jakieś cytaty rodem choćby z poprzedniej epoki... Misję firmy umieścić ? Misja firmy jest jedna: zarabiać pieniądze... na podstawach zarządzania czy innej ekonomii to już wykładają. Nie wiem czy to dobrze będzie wyglądało na ścianie ;)