Dorota Owczarska

Dorota Owczarska konsultant, Training
Projects

Temat: Ćwiczenia I Formy interaktywne w nauce

Zabawy organizowane w czasie kursów to bardzo dobre metodologiczne instrumentarium w nauczaniu dorosłych osób różnorodnych specjalizacji. Z ich powodu uczestnicy szkoleń kształcą się szybciej. Oprócz tego, mała doza rozrywki daje szansę na bardziej trwałe opanowanie trudniejszych zagadnień. Należy wspomnieć, iż gry stosowane w trakcie szkolenia - np. nasze szkolenia obsługa klienta - http://www.szkolenia-menedzerskie.pl/szkolenia_handlowe - oraz coraz chętniej proponowane za sprawą coachów, to skuteczne techniki poprawiania profesjonalizmu kursantów. Ich zaletą jest także to, że umożliwiają utrwalanie działań w sytuacjach naśladujących realia pracy w biznesie.

Na ogół na kursach spotyka się dwa modele rozgrywek. Pierwsze spośród nich polegają na symulacji rzeczywistości biznesowej. W tego typu okolicznościach możliwe jest, by owocnie doskonalić jak również analizować fachowość pracowników, stawiając przed nimi faktyczne wyzwania, które czekają ich w pracy zawodowej. Inny model koncentruje się na spekulatywnym środowisku i służy do testowania postępowania kursantów w warunkach różnych sytuacji a także reorganizacji.

Na ogół kursanci nadzwyczaj pozytywnie reagują na gry szkoleniowe a nawet często postrzegają je jako dobrą swego rodzaju frajdę, która niesie w sobie również sposobność łatwego przyswojenia wiadomości. Najbardziej zaawansowane gry zawierają w sobie atrakcyjne motywy, a dzięki temu silnie angażują uczestników i zmuszają ich do współzawodnictwa oraz do postępowania pod presją czasu. Nie licząc tego, iż osoby szkolone włączają się emocjonalnie, również nieźle się bawią a także konsolidują. To również nie jest bez wagi.

Zabawy szkoleniowe całkiem dobrze przydają się do poprawiania kompetencji bazowych, jak i miękkich, mogą być częścią badania potrzeb kształceniowych oraz intensyfikować więź pomiędzy współpracownikami. Niewątpliwie, wybór adekwatnej rozgrywki winien być uzależniony od zamiaru, jaki potrzebuje się osiągnąć na danym szkoleniu. Dzięki temu można skupić się na poprawianiu określonych przymiotów pracowników oraz ich umiejętności powiązanych z działalnością zawodową.