konto usunięte
Temat: free hugs - przytule za darmo
dopiero teraz, bo wlasnie mi wpadlo - moze przyda sie za rokhttp://www.healthcareandmore.pl/Healthcare/Profilaktyk...
wzruszajace wideo z paroma nagrodami filmowymi:
http://uk.youtube.com/watch?v=9O6vZTvQl4o
Free Hugs
Od 1988 r., z inicjatywy Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), 1 grudnia jest Światowym Dniem (Walki z) AIDS – w tym roku obchodzony jest więc już po raz dwudziesty.
Symbolem solidarności z zakażonymi HIV i chorymi na AIDS pozostaje czerwona wstążka, która pojawia się w logo organizacji zajmujących się edukacją zdrowotną oraz wspieraniem osób zarażonych wirusem HIV...
Co roku powstają kampanie społeczne związane z problemem HIV i AIDS, realizowane na zlecenie organizacji pozarządowych oraz instytucji państwowych. Jedne z nich ostrzegają przed zagrożeniem chorobą, inne nakłaniają do zapobiegania ryzyku zakażenia poprzez stosowanie prezerwatyw, jeszcze inne obrazują skalę problemu.
Paryski oddział BETC Euro RSCG poszedł innym tropem. Na zlecenie państwowego instytutu zajmującego się edukacją zdrowotną i prewencją INPES (Institut National de Prévention et d’Éducation pour la Santé) agencja przygotowała kampanię, która zamiast ostrzegać i straszyć – zachęca do wspierania chorych i przeciwstawiania się ich społecznej dyskryminacji.
Sugestywne obrazy dopełnione oddziałującą na emocje muzyką mówią więcej niż słowa. Dlatego też komentarz ogranicza się do trzech zdań, które sprawiają, że ogólnie altruistyczny wydźwięk spotu zostaje ukierunkowany na konkretną pomoc w walce z dyskryminacją chorych. Przytulanie jako akt wsparcia nie niesie z sobą ryzyka zarażenia HIV. Może za to spowodować szybkie rozprzestrzenianie się „zaraźliwej miłości”.
Pomysł rozdawania „darmowych uścisków”, który został wykorzystany w spocie, narodził się w 2004 r. w Sydney. Głośno zrobiło się o nim dwa lata później – wtedy to nagranie, na którym mężczyzna (znany pod pseudonimem Juan Mann) idzie ulicą, trzymając transparent z napisem FREE HUGS, zostało połączone z piosenką „All the same” australijskiego zespołu Sick Puppies, a stworzony w ten sposób klip znalazł się w serwisie YouTube.
Akcja doczekała się wielu naśladowców na całym świecie. Filmiki dokumentujące akcje rozdawania uścisków można znaleźć na YouTube. Zaadaptowanie pomysłu dzielenia się uściskiem z nieznajomymi na potrzeby społecznej kampanii wspierającej chorych na AIDS i nosicieli wirusa HIV okazało się strzałem w dziesiątkę. Kampania „Free Hugs” otrzymała w 2007 r. Złoty Medal podczas New York Festivals, nagrodę Cresta Awards oraz brąz na Festiwalu Eurobest.