Michał Janocha

Michał Janocha Student
towaroznawstwa na
Uniwersytecie
Ekonomicznym w Kr...

Temat: Praca inżynierska dotycząca utrzymania ruchu

Witam, jestem studentem III roku i zaczynam pisać pracę inżynierską. Roboczy temat pracy to:

Zmiany właściwości eksploatacyjnych środków smarowych w eksploatacji jako źródło informacji w predykcyjnej obsłudze maszyn.

Zastanawiam się nad lekką modyfikacją tematu, aby jego druga część skupiała się: po pierwsze naTotal Productive Maintenance, a po drugie praca zawierała w sobie pewien aspekt ekonomiczny (związany z redukcją kosztów wynikającą z stosowania TPM i/lub prowadzenia predykcyjnej obsługi maszyn).

Temat predykcyjnej obsługi maszyn bezpośrednio wiąże się z prowadzeniem analiz olejowych (pierwszy człon tematu pracy), jednak polskie źródła (zwłaszcza) i angielskie są dość ubogie, bo i ten rodzaj obsługi maszyn jest dość nowatorski. Stąd mój pomysł, aby analizy olejowe powiązać z TPM (więcej opracowań i literatury).

Mam jednak pytanie i prośbę o wskazówki dotyczące tego z jakich opracowań mógłbym skorzystać (zwłaszcza w aspekcie utrzymania ruchu a ekonomii - oszczędności, wzrostu efektywności ekonomicznej) ? Jak poprowadzić tę pracę? Na co zwrócić uwagę przy aspekcie ekonomicznym?

Pozdrawiam,
Michał JanochaTen post został edytowany przez Autora dnia 31.03.16 o godzinie 18:05
Bartłomiej G.

Bartłomiej G. specjalista ds.
automatyki, Termall
Sp. z o.o. Rozruch
Mo...

Temat: Praca inżynierska dotycząca utrzymania ruchu

Spróbuj skontaktować się z zakładem produkcyjnym aby udostępnili tobie TPM (z dwóch lat)
na poziomie :
1) Operatorskim
2) Ustawiacza/ Brygadzisty
3) Mechanika Utrzymania Ruchu

Przy okazji poproś o wykaz awarii z ostatniego roku, podziel to na typy :
1) Mechaniczne
2) Hydrauliczne
3) Elektryczne
4) Pneumatyczne
itp.
dzięki temu uzyskasz pogląd na temat częstotliwości danych rodzajów awarii, będziesz mógł oszacować które awarie generują największe koszty. W przypadku awarii hydraulicznych zdobędziesz informacje na temat, że najczęściej strzelają przewody hydr.,wyspy zaworowe, uszczelnienia w elementach siłowo-hydrauluicznych, jak często wymienia się płyny eksploatacyjne, itp.

Budżet UR jest zwykle określany na podstawie poprzedniego roku. I ciężko jest sprecyzować jak to wyniknie w aktualnym roku, zwykle się szacuje że powinien być na podobnym poziomie wraz z wdrożonym planem oszczędności.
Odnośnie środków smarnych i olejowych kwestią jest czy dany produkt posiada akcyzę czy nie oraz cena zakupu.Ten post został edytowany przez Autora dnia 06.04.16 o godzinie 10:57

Następna dyskusja:

Praca dla Automtyka Utrzyma...




Wyślij zaproszenie do