konto usunięte

Temat: Ustalanie celów

cele... ustala własciciel, zarząd, manager, pracownik sam sobie?

jak to u was jest? Czy jako managerowie sami sobie ustalacie cele na kolejne lata, rok i przedstawiacie przełożonemu do akceptacji?

Jak to u was wyglada w praktyce?
Piotr Tomasz Piotrowski

Piotr Tomasz Piotrowski Inżynier Testów,
Analityk Danych,
Menedżer, Działacz
społ...

Temat: Ustalanie celów

Cele są ustanawiane raz na pół roku lub rok w trakcie rozmowy o karierze z przełożonym przez pracownika i przełożonego wspólnie. Pracownik sam ustala cele a przełożony je akceptuje lub dorzuca jeszcze jakies inne.

konto usunięte

Temat: Ustalanie celów

Trzeba być bardzo elastycznym i reagować na bieżąco...

Temat: Ustalanie celów

pstryk:

najpierw cele należy sobie samemu ustalić następnie cele zawodowe..płynnośc wskazana ;))
Krzysztof Liszkowicz

Krzysztof Liszkowicz Dyrektor Produkcji

Temat: Ustalanie celów

Myślę, że wszystko zależy od szczebla na którym się znajdujemy.

Od Top Menagerów wymaga się samemu analizy sytuacji i stawiania sobie jak i swoim podwałnym celów.
Cele długoookresowe można rozbijać na cele drobne stawiane do miesiąc.

Cele mogą być zawodowe jak i osobiste do których zachęcam.Krzysztof Liszkowicz edytował(a) ten post dnia 05.02.10 o godzinie 22:19
Karol S.

Karol S. Doświadczony
międzynarodowy
specjalista w branży
IT i ba...

Temat: Ustalanie celów

W moim przypadku, wszystkie cele są kaskadowane z góry do dołu tzn.:
- najpierw cele są ustalane dla organizacji/departamentu
- następnie zaczynając od executive'a, przez senior managerow, managerow, junior managerow. Oczywiscie wyższy szczebel ustala dla niższego i tak do samego dołu.
Pracownik może dołożyć swój cel, ale zazwyczaj cele są wyznaczane. W bardzo dynamicznym środowisku jakim jest zarządzanie zmianami, ciężko jest wyznaczyć cel stały, bo projekty zmieniają się ciągle i nie wiadomo, co się będzie robiło za 3 m-ce.

Cele są wyznaczane raz na początku roku, są dwa przeglądy formalne i dwa nieformalne, oraz ocena końcowa.Karol Slominski edytował(a) ten post dnia 09.02.10 o godzinie 23:11

konto usunięte

Temat: Ustalanie celów

Cele powinny wynikać ze strategii przedsiębiorstwa - rozpisane kaskadowo w dół, od celów strategicznych po krótkoterminowe, od celów dla pionów/departamentów po cele dla poszczególnych pracowników. Celem powinny być SMART(ER). Terminy weryfikacji stanu osiągania celów powinny zależeć od ich charakteru - są cele weryfikowalne codziennie, inne należy sprawdzać co np. kwartał. Ważne, żeby terminy weryfikacji celów umożliwiały zorientowanie się, gdy coś idzie nie tak i możliwość szybkiej reakcji
Cele powinny być również zmienne, tak aby adaptować je do zmiennego otoczenia
Marcin Szyszka

Marcin Szyszka Dyrektor ds. Jakości

Temat: Ustalanie celów

Jak to mowią "działanie bez celu to jak strzelanie na oślep" :)

Nie ma chyba firmy ktora dzialalaby bez celu a jeśli takie istnieją to ich żywot jest kroooootki.
Oczywiście głowny cel, czy tez kierunek wyznacza zarząd - z tego poziomu są to cele strategiczne ukierunkowane na chociażby zwiększenie udziału w rynku itp. i są to cele zazwyczaj długoterminowe długofalowe...ale aby osiągnąć cel nadrzędny musi nastąpić jego "biznesowa stratyfikacja". Rozbite cele oczywiście zazębiają się ze sobą i padają na poszczególnych dyrektorów którzy z kolei wyznaczają cele kierownikom niższego szczebla, co suma sumarum przeklada sie na operacyjne dzialanie.

Czesto jednak mozna spotkać działanie tzw. "poprzeczki" a więc managerowie wyznaczają cele na wyrost (wysoko postawiona poprzeczka) aby zblizając sie do niej przeskoczyc realny roczny target. Z jednej strony psychologia tego podjścia niesie za soba efekt ale morale lecą w dol bo zawsze bedzie tak ze cel nie zostal osiągnięty... no ale cos za cos.

Reasumując dobrze sprecyzowane cele: to połowa sukcesu!

Pozdrawiam,
Marcin
Artur Pianko

Artur Pianko Business owner

Temat: Ustalanie celów

Paweł Chojnacki:
cele... ustala własciciel, zarząd, manager, pracownik sam sobie?

jak to u was jest? Czy jako managerowie sami sobie ustalacie cele na kolejne lata, rok i przedstawiacie przełożonemu do akceptacji?

Jak to u was wyglada w praktyce?

Ustalam sam cele i przydzielam. W moim przypadku wyglada to tak:
Dwa rodzaje celow, cele strategiczne, czyli najwazniejsze zalozenia ktore maja byc zrealizowane w roznych okresach czasu i cele drobne.
Cele drobne moga sie zmieniac w zaleznosci od sytuacji, jedne mozna porzucic kiedy pojawia sie inny bardziej wartosciowy.
Piotr Górny

Piotr Górny radca prawny
-specjalista prawa
pracy

Temat: Ustalanie celów

dobry jest podział na cele indywidualne (osobiste) i firmowe (biznesowe). można to zastosować na każdym szczeblu organizacji od top menadżera do szeregowego pracownika.
cele biznesowe określają co dana osoba chce/ma osiągnąć w danej firmie (obrót, przychód, sprzedaż, ilość zrealizowanych projektów, stopień wykonania zadania itp)
cele osobiste określają jakie umiejętności, wiedzę lub cechy ta osoba powinna nabyć aby dobrze wykonywać swoje obowiązki (ale również aby mieć właściwą motywację, poczucie samorealizacji itp)
cele w miarę możliwości powinny być określane wspólnie przez pracownika i przełożonego (z decydującym głosem tego ostatniego), natomiast im wyższy szczebel w organizacji tym większy udział pracownika w określaniu celów.
Magda Jarczak

Magda Jarczak
http://menadzerkarie
ry.blogspot.com/

Temat: Ustalanie celów

można rozłożyć mapę, wyznaczyć trasę, odpowiednio dobrać zespół i dążyć do wyznaczonego celu, ale
można też zebrać zespół, przeanalizować kompetencje, cele indywidualne i zobaczyć dokąd jesteśmy w stanie dojechać naszym autobusem.

konto usunięte

Temat: Ustalanie celów

Magda Jarczak:
można rozłożyć mapę, wyznaczyć trasę, odpowiednio dobrać zespół i dążyć do wyznaczonego celu, ale
można też zebrać zespół, przeanalizować kompetencje, cele indywidualne i zobaczyć dokąd jesteśmy w stanie dojechać naszym autobusem.


Najprostszą metoda ustalania celów dla załogi są operatory wymierne:

- np macie osiągnąć wzrost sprzedaży o 15%

Pozdrawiam
Cieśla z Krakowa

ps. reszta to terapia zajęciowa ...

konto usunięte

Temat: Ustalanie celów

Cele ustala zarząd przedsiębiorstwa. Wyznacza on tzw. cele strategiczne. Pozostałe cele są pochodną celów strategicznych a więc nie powinny być "ustalane" lecz "kaskadowane" w dół na poszczególne obszary działalności. Najpierw na tzw. strategiczne jednostki biznesu (SJB) a następnie na poszczególne zespoły i poszczególne zadania do wykonania.

Cele powinny być szczegółowe, mierzalne, akceptowalne, rzeczywiste i terminowe (SMART).

Najczęściej popełniane błędy przy zarządzaniu przez cele (ZPC) to brak kontroli oraz niewłaściwy przepływ informacji od zarządu do pracowników. Brak zrozumienia celów głównych powoduje, że nie są one kaskadowane a "ustalane" wg niespójnych założeń. Powoduje to niepotrzebne konflikty i obniża motywację pracowników.

Vice versa. Niewłaściwy przepływ informacji od pracowników do zarządu jest często przyczyną zbyt powolnej reakcji tego organu na zachodzące zmiany (weryfikacji celów głównych).

Kiedyś bazowano wyłącznie na celach finansowych. Później przedsiębiorstwa zauważyły, że warto stawiać cele w innych perspektywach takich jak klienta, procesów wewnętrznych oraz rozwoju pracowników. Podejście to prowadzi do bardziej zrównoważnonego rozwoju firmy (zob. Balanced scorecard).



Wyślij zaproszenie do