Magdalena Cieśla

Magdalena Cieśla Custom Publishing ,
PR &Marketing

Temat: Więcej ładunków; większy sukces?- jak wybrać właściwą...

Codziennej dyspozycji w dzisiejszych czasach nie można już sobie wyobrazić bez giełd transportowych. Użytkownicy oferują na nich swoje ładunki, dla tych którzy jeszcze mają możliwości transportowe. Z drugiej strony w ten sposób mogą również usługodawcy transportowi, posiadający wolne przestrzenie ładunkowe, zwiększyć swoje moce przerobowe. Giełdy transportowe stają się z każdego punktu widzenia sensownym narzędziem, aby zwiększyć sukces w biznesie. Nic więc dziwnego, że w samej tylko Europie jest ponad 100 różnych rodzajów giełd transportowych. Tym trudniej jest również orientować się w tym temacie.
Spektrum giełd transportowych jest szerokie: Na rynku znajdują się zarówno małe, wyspecjalizowane giełdy transportowej z niewielką ilością odbiorców, jak również europejscy potentaci posiadający tysiące użytkowników. Na pierwszy rzut oka wybór właściwej giełdy ładunków i pustych przestrzeni ładunkowych jest prosty: Im więcej zarejstrowanych użytkowników, tym więcej szans aby zrobić zyskowny interes. „Mylny to wniosek" zauważa Marcel Frings, Chief Representative wiodącego w Europie TimoComu, „z naszego punktu widzenia decydująca jest nie ilość użytkowników, lecz ilość ofert, które wystawia dziennie użytkownik na giełdzie transportowej." Aby w tym miejscu odgraniczyć autentyczne frachty i przestrzenie w ciężarówkach od innych, wystarcza prosty kalkulator: „TimoCom dla przykładu posiada 75.000 użytkowników, którzy codziennie wystawiają do 230.000 ofert frachtów i wolnych przestrzeni w pojazdach. Oznacza to, że przeciętnie użytkownik wystawia dziennie około 3 oferty. Inne giełdy frachtowe reklamują się znacznie większą liczbą użytkowników, jeśli jednak przyjrzymy się dokładnie liczbie ofert tej giełdy, w większości przypadków okazuje się, że średnio 0,3 oferty jest wystawiane dziennie przez użytkownika", wyjaśnia Frings. Sensowniejsze jest więc zatem, aby przy wyborze giełdy transportowej kierować się nie liczbą użytkowników, a liczbą ofert.
Brak spójnej definicji
Właściwie nie zostało pomiędzy poszczególnymi giełdami ładunkowymi wyjaśnione, w jaki sposób definiowany jest "użytkownik". Z tego powodu niektóre giełdy transportowe w tym obszarze podają chwytliwe reklamowo liczby. Ilość ofert często może zostać mylona z liczbą wszystkich klientów każdy zauważy samodzielnie, czy dana giełda odznacza się wysoką frekwencją, czy też nie. Liczba użytkowników , z powodu różnic definicyjnych nie jest łatwa do określenia. TimoCom prezentuje się w tym punkcie w przejrzysty i zrozumiały sposób, gdyż każdy użytkownik musi zostać zarejstrowany. Poza tym za każdego użytkownika musi zostać uiszczona opłata za korzystanie. Firmy rejstrują więc tylko właściwych użytkowników. W innych giełdach transportowych „użytkownicy" mogą zostać dodawani bez ograniczeń. Pojawiają się oni następnie w statystykach, ale nie w giełdzie ładunków. „Jeśli wszystkie bilety na mecz zostałyby rozdane za darmo, ale tylko jedna trzecia z nich poszłaby rzeczywiście na mecz, stadion byłby wprawdzie wykupiony, ale mimo tego pusty“, porównuje sytuację Frings. Naprawdę opłacalne giełdy ładunków mają więc więcej ofert niż użytkowników, konstatuje Frings.
Ilość i jakość
Przy wyborze giełdy transportowej decydujacą rolę obok liczby ofert powinna odgrywać wiarygodność potencjalnych partnerów biznesowych. Im rozleglejszy jest pakiet bezpieczeństwa oferowany przez giełdę ładunków, tym trudniej będzie "czarnym owcom" robić interesy. Firma TimoCom oferuje przykładowo wielostopniową sieć bezpieczeństwa, obejmującą nie tylko obligatoryjną, szczegółową kontrolę dostępu dla nowych klientów. Dodatkowo jeżeli mimo podjętych zaradczych środków bezpieczeństwa dojdzie do problemów z dłużnikami, na pierwszy plan wchodzi firmowy dział Inkaso pod kierownictwem prawnika Alexandra Oebela. Razem ze swoimi współpracownikami pomaga klientom w pozasądowym odzyskiwaniu należności to serwis, który powinien należeć do standardów naprawdę bezpiecznej giełdy transportowej.
Opłaca się więc, przed podjęciem decyzji o wyborze giełdy ładunków dokładne przyjrzenie się wszystkim za i przeciw. Jeśli weźmie się pod uwagę podane wskazówki, wybór właściwej giełdy ładunków jest prosty do przekalkulowania.