Dariusz Skraskowski

Dariusz Skraskowski Konsultant
Strategiczny
Akademii Biznesu
Piotra Michalaka

Temat: Model Rozmowy

Jednym z ważnych obszarów telemarketingu jest pisanie scenariusza rozmowy telefonicznej. Pomaga to nowym telemarketerom szybko wdrożyć się do nowej pracy.

Ponadto jest to stosunkowo prosty sposób na wzmocnienie poczucia pewności nowej osoby. Często przecież obawia się, że nie będzie wiedzieć, co powiedzieć podczas takiej rozmowy.

Taki scenariusz nie ma jednak służyć jako tekst do recytacji i czytania. Ma natomiast wskazywać sposoby radzenia sobie w różnych sytuacjach.

Podstawą udanej rozmowy jest naturalność. Jak więc pogodzić naturalność z potrzebą posiadania scenariusza?

Czytanie scenariusza przed i po sesji telefonicznej to prosty sposób na naturalność. Takie odświeżanie informacji sprawia, że telemarketer kieruje uwagę na poprawny przebieg rozmowy i ma w pamięci kluczowe informacje ułatwiające radzenie sobie w trudnych sytuacjach (często już bez zaglądania do skryptu).
Dariusz Skraskowski

Dariusz Skraskowski Konsultant
Strategiczny
Akademii Biznesu
Piotra Michalaka

Temat: Model Rozmowy

Jednym z prostych i skutecznych sposobów jest słuchanie najlepszych telemarketerów podczas rozmów (a jeszcze lepiej nagrywanie) i spisanie takiej rozmowy na papier.

Taki scenariusz będzie zawierał to, co najważniejsze. Później wystarczy tylko wygładzić niektóre elementy i często sobie czytać.

Jednak nie zawsze mamy taką możliwość. Wtedy trzeba radzić sobie inaczej.
Dariusz Skraskowski

Dariusz Skraskowski Konsultant
Strategiczny
Akademii Biznesu
Piotra Michalaka

Temat: Model Rozmowy

Bardzo ważna przy pisaniu scenariusza rozmowy telefonicznej jest odpowiednia kolejność.

Zanim zaczniemy pisać tekst, należy dokładnie określić kilka rzeczy.

1. Na początku ważne jest, aby określić korzyści, jakie odniesie rozmówca umawiając się na spotkanie. Będzie to bardzo potrzebne podczas proponowania spotkania rozmówcy. Dobry powód skutecznie zmniejsza liczbę pytań i wątpliwości klienta.

I oczywiście prowadzi w naturalny sposób do kroku drugiego, jakim jest ...
Dariusz Skraskowski

Dariusz Skraskowski Konsultant
Strategiczny
Akademii Biznesu
Piotra Michalaka

Temat: Model Rozmowy

2. Kolejny krok to określenie profilu potencjalnego klienta. Należy odkryć cechy, które pozwalają nam z dużym prawdopodobieństwem stwierdzić, że dana grupa zainteresuje się naszym przekazem.

Mark Joyner w swojej "Ofercie nie do odrzucenia" pisze o takiej grupie nazywając ją "spragnioną masą".

Możesz brać pod uwagę różne cechy: obszar, wiek, płeć, stan rodzinny, wykształcenie, zawód, dochody, zainteresowania lub inne.

Odpowiedni podział musi jednak spełniać trzy kryteria:

- liczba klientów musi być odpowiednio duża,
- klient musi być łatwy do rozpoznania,
- klient musi być dostępny dla Ciebie.

Dopiero wtedy cechy, które określasz możesz zastosować w swoich codziennych działaniach. Kiedy to określisz, masz już najważniejsze informacje, które wykorzystasz podczas pisania scenariusza rozmowy.

Kolejnym etapem jest już właściwe pisanie scenariusza, który składa się z sześciu (czasami pięciu) podstawowych elementów, o których napiszę dalej.
Dariusz Skraskowski

Dariusz Skraskowski Konsultant
Strategiczny
Akademii Biznesu
Piotra Michalaka

Temat: Model Rozmowy

3. Mając korzyści i grupę docelową, należy opracować krótki wstęp w celu nawiązania kontaktu.

Na początku dobrze sprawdza się wzorzec potwierdzania. Dobrze jest zapytać o coś, co pozwoli odpowiedzieć rozmówcy TAK.

Kiedy dzwoniłem do firm, najczęściej pytam, czy dodzwoniłem się do firmy X, czy firma mieści się nadal przy ulicy Y itp rzeczy.

To otwiera rozmówcę na dalszą rozmowę, a dla mnie stanowi potwierdzenie, że dobrze się dodzwoniłem.
Dariusz Skraskowski

Dariusz Skraskowski Konsultant
Strategiczny
Akademii Biznesu
Piotra Michalaka

Temat: Model Rozmowy

Następnie piszemy coś o celu naszego telefonu. Dobrze sprawdza się słówko PONIEWAŻ, po którym podajemy powód, dla którego dzwonimy.

Na przykład:

- Dzwonię do Państwa, ponieważ opracowaliśmy program dla firm, który pozwala .............. (tu wstawić korzyść)

- Dzwonię do Państwa, ponieważ przygotowujemy kolejne wydanie Książki Teleadresowej, co pozwala .............. (tu wstawić korzyść)

Prosty i sprawdzony w tysiącach rozmów wzorzec pozwalający nawiązać kontakt i zainteresować dalszą rozmową.

Następna dyskusja:

Trzystopniowy model ustalan...




Wyślij zaproszenie do