Michał
Szydłowski
Dyrektor
Departamentu
Zarządzania
Relacjami z
Klientami
Temat: Marketing, reklama czy PR?
Spacerując przez ostatnie dwa dni po warszawskich cmentarzach wielokrotnie miałem okazję zobaczyć na grobach znicz, a obok niego postawioną karteczkę z tekstem w stylu: "W dowód pamięci ... (i tu wymieniane było stowarzyszenie, organizacja czy też inne zgrupowanie)". Zwróciłem na to uwagę po raz pierwszy, więc nie wiem czy takie karki pojawiały się już w ubiegłych latach, ale muszę powiedzieć, że mocno mnie one zszokowały. Po co je stawiać? Czy zapalający znicz chcą się publicznie pochwalić, że pamiętają o danej osobie? A może chodzi o zrobienie sobie tylko kampanii wizerunkowej, a osoba na grobie której stawiają znicz i karteczkę już mniej ich interesuję? Ja stawiając znicz na grobie nie liczę na publiczną pochwałę ponieważ robię to z serca jako wyraz pamięci dla mojego dziadka, wujka, czy też znajomego. Czy tak samo nie mogą zrobić członkowie tych wszystkich organizacji? Czy muszą się chwalić, że to oni postawili ten znicz? Mam nadzieję, że w przyszłym roku nie zobaczymy na cmentarzach zniczy, a za nimi karteczki z napisem: Znicz sponsorowany przez ... i tutaj nazwę jednej z firm.Naprawdę jestem mocno zdziwiony i do tej chwili zastanawiam się co to było? Marketing, reklama czy PR?