Temat: Jak logo może zepsuć kampanię

Chodzi o nową markę 36i6 - widać, że kampania ma spory budżet, ale to logo jest zrobione w taki sposób, że miałem problem z zapamiętaniem i przypomnieniem sobie nazwy. Wiadomo - chmurki/okienka bardzo charakterystyczne, za to logo beznadziejne. Ich strona też jakaś taka dziwna, mam wrażenie, że ktoś się chciał popisać kreatywnością w designie i przedobrzył. Też tak odbieracie tę kampanię?
Anna S.

Anna S. Asystentka Rzecznika
Praw Obywatelskich,
Biuro Rzecznika ...

Temat: Jak logo może zepsuć kampanię

Michał Ksiądzyna:
Chodzi o nową markę 36i6 - widać, że kampania ma spory budżet, ale to logo jest zrobione w taki sposób, że miałem problem z zapamiętaniem i przypomnieniem sobie nazwy. Wiadomo - chmurki/okienka bardzo charakterystyczne, za to logo beznadziejne. Ich strona też jakaś taka dziwna, mam wrażenie, że ktoś się chciał popisać kreatywnością w designie i przedobrzył. Też tak odbieracie tę kampanię?

Wiem o którą markę chodzi - rzeczywiście logo kompletnie nie trafione i strasznie trudne do zapamiętania. Jak widziałam je za pierwszym razem w TV,to nie byłam w stanie na początku tego odczytać normalnie,strasznie kiepski pomysł :/

konto usunięte

Temat: Jak logo może zepsuć kampanię

Ke?? Aaaa coś mi świta. Mało czytelne. Odrzucam bylejakość.

Temat: Jak logo może zepsuć kampanię

Chodzi o to?


Obrazek


Dla mnie jedna z najlepszych kampanii ostatnich miesięcy. Logo kojarzę tylko i wyłącznie z plusem, a sama forma forma 'dymka' ma ogromny potencjał viralowy, z doklejaniem do plaktów, itd.
Owszem, czasem dopiski w dymkach są wulgarne, ale o dziwo zwykle są całkiem ok.

Nie widziałem tego w TV, trafia do mnie tylko i wyłącznie przez plakaty i wlepki. Jak dla mnie, orgomna skuteczność.Kuba N. edytował(a) ten post dnia 21.06.08 o godzinie 14:23

konto usunięte

Temat: Jak logo może zepsuć kampanię

Bardzo ciekawa i skuteczna kreacja. Dlugo bedzie sie jeszcze o niej rozmawiac.
Koncepcyjnie mnie nie rusza, natomiast jest wyrazna, ma duze mozliwosci ekspolatacyjne i potencjal.
To logo ma to co zawodowe logo miec powinno - wyrazistosc, "zapadalnosc" w pamieci, materialy outdoorowe zdaja sie to potwierdzac.
Anna S.

Anna S. Asystentka Rzecznika
Praw Obywatelskich,
Biuro Rzecznika ...

Temat: Jak logo może zepsuć kampanię

Mirek K.:
Bardzo ciekawa i skuteczna kreacja. Dlugo bedzie sie jeszcze o niej rozmawiac.
Koncepcyjnie mnie nie rusza, natomiast jest wyrazna, ma duze mozliwosci ekspolatacyjne i potencjal.
To logo ma to co zawodowe logo miec powinno - wyrazistosc, "zapadalnosc" w pamieci, materialy outdoorowe zdaja sie to potwierdzac.

Chmurka może zapaść w pamięć,ale te cyferki jak dla mnie nie są wyraziste i zapamiętywalne,jakoś męczy patrzenie na nie.

konto usunięte

Temat: Jak logo może zepsuć kampanię

Kolejna propozycja Plusa....Juz sie gubie w tym jakie Plus uslugi proponuje. Logo wg mnie w porzadku, ale nazwa kompletnie nie zapada w pamiec.

konto usunięte

Temat: Jak logo może zepsuć kampanię

Michał Strzępek:
Kolejna propozycja Plusa....Juz sie gubie w tym jakie Plus uslugi proponuje. Logo wg mnie w porzadku, ale nazwa kompletnie nie zapada w pamiec.

Polscy operatorzy jakos tak rzucaja sie bezwładnie na rożne dziwne pomysły, a każdy z innej bajki.
Przoduje tu: Play (okropna i tandetna kampania na ktora wydano niesamowita ilosc srodkow i ktora nie przelozyla sie na nic pozytywnego ani w wynikach, ani w pozycjonowaniu marki) i Heyah (ktora zmieniala agencje przy kazdym nowym ruchu).

Plus nie ma zadnego pomyslu na kampanie (czy raczej agencja ktora plusa obsluguje od lat) - vide mumio - reklama dobra, acz bezcelowa, obecna reklama, ktora ciezko zrozumiec (pomimo dobrej identyfikacji nie ma... komunikacji), czy puste klipy z biusciasta blondyna...

Najlepiej w tym gronie wyglada orange - reklamy b ulozone, nudnawe, jednak spojne i bezpieczne.

konto usunięte

Temat: Jak logo może zepsuć kampanię


Obrazek


Ja widziałam tylko w TV. Owszem, fajnie można pracować z tym logo, ale nie robi na mnie żadnego wrażenia. Logo Plus GSM za to, jest dla mnie już od lat jednym z fajniejszych na rynku.
Maciej W.

Maciej W. a czy ty masz swój
ręcznik?...

Temat: Jak logo może zepsuć kampanię

jak dla mnie reklama bardzo dobra. Świetna kreacja i idealne trafienie w grupę - oczywiste jest, że targetem są młodzi - którzy korzystają z telefonów na kartę... logo i całość jest w stylu free, młodzieżowym - jak dla mnie jest ok;)

konto usunięte

Temat: Jak logo może zepsuć kampanię

Mirek K.:
Michał Strzępek:
Kolejna propozycja Plusa....Juz sie gubie w tym jakie Plus uslugi proponuje. Logo wg mnie w porzadku, ale nazwa kompletnie nie zapada w pamiec.

Polscy operatorzy jakos tak rzucaja sie bezwładnie na rożne dziwne pomysły, a każdy z innej bajki.
Przoduje tu: Play (okropna i tandetna kampania na ktora wydano niesamowita ilosc srodkow i ktora nie przelozyla sie na nic pozytywnego ani w wynikach, ani w pozycjonowaniu marki) i Heyah (ktora zmieniala agencje przy kazdym nowym ruchu).

Plus nie ma zadnego pomyslu na kampanie (czy raczej agencja ktora plusa obsluguje od lat) - vide mumio - reklama dobra, acz bezcelowa, obecna reklama, ktora ciezko zrozumiec (pomimo dobrej identyfikacji nie ma... komunikacji), czy puste klipy z biusciasta blondyna...

Najlepiej w tym gronie wyglada orange - reklamy b ulozone, nudnawe, jednak spojne i bezpieczne.

Reklamy Plusa z Mumio bardziej wypromowaly Mumio anizeli Plusa.

Orange ma strategie marketingowa i konsekwencje w realizacji kampanii. Era w porownaniu do Plusa jest lepsza, bo tam przynajmniej wiadomo, ze jest Tak Tak, Era i Era Biznes, choc ich reklamy na kolana nie rzucaja, ale przy ich ogladaniu nie ma sie metliku w glowie....
Ale i tak najlepsza pod tym wzgledem jest Orange. A o Playu nie ma nawet co mowic, zle zaczal i tak sie to bedzie za nim jeszcze dlugo wleklo....Michał Strzępek edytował(a) ten post dnia 21.06.08 o godzinie 18:23
Piotr Jakubowski

Piotr Jakubowski Naczelnik Wydziału
Reklamy i
Zarządzania Marką /
mBank

Temat: Jak logo może zepsuć kampanię

Michał Strzępek:

Plus nie ma zadnego pomyslu na kampanie (czy raczej agencja ktora plusa obsluguje od lat) - vide mumio - reklama dobra, acz bezcelowa, obecna reklama, ktora ciezko zrozumiec (pomimo dobrej identyfikacji nie ma... komunikacji), czy puste klipy z biusciasta blondyna...

No proszę! Znawca sie znalazł - a to właśnie od czasu wprowadzenia reklam z Mumio zaczął się marsz Plusa w kierunku pozycji lidera. Wtedy był niezbyt lubianą marką nr 3 na rynku i od tamtej pory cały czas poprawia pozycje i zapewne wkrótce przegoni Orange zasiadając na 1. miejscu wśród polskich operatorów komórkowych. Podejrzewam, że nowa marka 36.6 również mu w tym pomoże. Myślę, że kampania ma przede wszystkim trafić do grupy 12-19 latków, więc nie martwiłby mnie fakt, że 25-35 latkowie jej nie kupują. Takie jest pozycjonowanie tej marki.

Najlepiej w tym gronie wyglada orange - reklamy b ulozone, nudnawe, jednak spojne i bezpieczne.

Dla mnie to, co robi Orange, to jest jakaś tragedia - nic z tych reklam nie wynika, nie wywołują żadnych emocji, są bezpłciowe i nudne. Ale to również zasługa takiego pozycjonowania i tożsamości tej międzynarodowej marki. Zapewne jest grono "przeciętniaków", do których taki przekaz trafia i to oni zasilają grono abonentów Orange.
Reklamy Plusa z Mumio bardziej wypromowaly Mumio anizeli Plusa.

Orange ma strategie marketingowa i konsekwencje w realizacji kampanii. Era w porownaniu do Plusa jest lepsza, bo tam przynajmniej wiadomo, ze jest Tak Tak, Era i Era Biznes, choc ich reklamy na kolana nie rzucaja, ale przy ich ogladaniu nie ma sie metliku w glowie....


To co robi Era od paru już lat można tylko określić jednym słowem "antykoncepcja" - nie mają totalnie pomysłu, co dalej zrobić z marką Era ani z TakTak. Markę Heyah, która była w miarę spójna i dobrze prowadzona już zdążyli rozwalić kilkoma beznadziejnymi ostatnimi kampaniami. Jeszcze jedna taka akcja i posiadanie telefonu w Heyah będzie takim samym obciachem, jak w Samych Swoich (z tym, że tamta marka akurat była targetowana na obciachowców).
Mariusz Czajkowski

Mariusz Czajkowski Digital marketing |
strategia

Temat: Jak logo może zepsuć kampanię

Piotr Jakubowski:

Jeszcze jedna taka
akcja i posiadanie telefonu w Heyah będzie takim samym obciachem, jak w Samych Swoich (z tym, że tamta marka akurat była targetowana na obciachowców).


Piotrze czy po prostu nie jest tak, że targetem "Samych swoich" byli ludzie starsi, w momencie wejścia marki na rynek bez telefonu komórkowego, którym komórka miała służyć tylko do odbierania. To, że są starsi nie znaczy chyba, że są "obciachowcami".

---
Co do meritum wątku to logo marki telefonu na kartę takie sobie, ale bez przesady. Z ciekawości wszedłem na ich stronę i tutaj jest dużo gorzej: kolorowo, dużo, "zagadkowo"; eklektyzm pomysłów i formy... Najwyraźniej nie jestem targetem marki, może z racji wieku... ;-)
Natomiast ciekawym pomysłem jest nazwa 36i6, czyli nawiązanie do idealnej temperatury zdrowego człowieka. To jest myślę dobry punkt do wejścia na rynek w kontekście "chorej" konkurencji.
A najgorszą jak do tej pory kampanię wśród operatorów ma mobilking, to zupełna degrengolada kreacji. Ale to nie temat na ten wątek.
Tomek Banasik

Tomek Banasik NAZYWAMY.COM /
firmujemy dobre
nazwy

Temat: Jak logo może zepsuć kampanię

Logo faktycznie trochę nieczytelne, ale charakterystyczne. Kampania świetna.

I zgadzam się też z tezą, że kampaniom Orange brakuje pazura. Okopali się na z góry upatrzonej pozycji i koniec. A odświeżenie wizerunku marki często wychodzi z korzyścią dla niej.

Kampanie Play są obecnie najlepsze w rynku telekomunikacyjnym. I z całą pewnością nie zaczął źle - jeśli tak, to jakim cudem zamiast zakładanych 700 000 w rok zdobyli 1 000 000 klientów?Tomek Banasik edytował(a) ten post dnia 21.06.08 o godzinie 22:47
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Jak logo może zepsuć kampanię

Tytułem tematu jest - "Jak logo może zepsuć kampanię" tyle że można by to, co pisze autor, sprowadzić do innego pytania - czy logo może zepsuć kampanię i czy ją rzeczywiście psuje? To że logo jest dla autora mało zapamiętywalne to jedno, a to czy kampania przez to padła to drugie. Czy to logo psuje kampanię? Moim zdaniem nie. Równie dobrze można by całą kampanię wprowadzającą, bez logo, zanegować, bo nie wiadomo było o co chodzi.
To że ludzie nie zapamiętają logo, lub zapamiętają je fragmentarycznie, to oczywiście problem, ale nie aż taki by rozłożyć kampanię. Kampania zawiera wiele elementów na tyle charakterystycznych by zidentyfikować w sumie kto i co. Może ciut trudniej i mniej jednoznacznie, ale bez problemu.

konto usunięte

Temat: Jak logo może zepsuć kampanię

.Anna P. edytował(a) ten post dnia 21.06.08 o godzinie 23:55
Marek Tobolewski

Marek Tobolewski Senior Business
Development Manager,
dyrektor
marketingu,...

Temat: Jak logo może zepsuć kampanię

Ważny kontekst graficzny: zobaczcie, proszę, jak reklamują się Czechy - czech.cz.
Piotr Jakubowski

Piotr Jakubowski Naczelnik Wydziału
Reklamy i
Zarządzania Marką /
mBank

Temat: Jak logo może zepsuć kampanię

Mariusz C.:
Piotrze czy po prostu nie jest tak, że targetem "Samych swoich" byli ludzie starsi, w momencie wejścia marki na rynek bez telefonu komórkowego, którym komórka miała służyć tylko do odbierania. To, że są starsi nie znaczy chyba, że są "obciachowcami".

Zgadza się, Sami Swoi byli targetowani na starsze osoby oraz osoby z mniejszych miejscowości, a generalizując (bo wyjątki zawsze się znajdą) był to target, który swego czasu wyniósł na szczyty zespół Ich Troje, czyli obciach totalny... co później zgrabnie wykorzystano zatrudniając Michała Wiśniewskiego do reklamowania Samych Swoich.

konto usunięte

Temat: Jak logo może zepsuć kampanię

Zacznijmy od tego czy można na początku kampanii wprowadzającej markę na rynek stwierdzić, że logo ją zepsuło? W moim przekonaniu zdecydowanie nie. Logo 36i6 jest charakterystyczne podobnie jak cukierkowe barwy i forma komunikacji.
Ktoś wcześniej zauważył potencjał viralowy logo. Od czasów kropek idei/orange i łap heyah niezbyt dużo działo się w tym zakresie. Może właśnie w ten sposób marka zostanie lepiej zapamiętana przez target? Choć 36i6 na pewno ustępuje początkowej spójności Heyah, to IMO i tak jest bardziej wyrazista niż playowa fasolka ;)

Z oficjalnych informacji Polkomtela można dowiedzieć się, że:

- Głównymi powodami wprowadzenia nowej marki był rosnący średni wiek nowopozyskanego klienta Simplusa (31.4 lat w III kw. 2007 r.) oraz spadająca liczba aktywacji prepaidowych Plusa.
- Polkomtel chce do końca roku pozyskać w ofercie 36.6 0.5-0.6 mln nowych klientów.
- nowa marka ma być skierowana do grupy docelowej 15-19 lat, a Simplus od 19 wzwyż. 36.6 ma być pierwszym prepaidem "bez presji i ciśnienia, pierwszym prepaidem bez problemu pustego konta"
- Założenia marki 36.6:
*nazwa nie związana z telekomunikacją
*wspiera filozofię marki
*inna, nie stosowana dotychczas w markach młodzieżowych
*logo, nowoczesne, dobrze wygląda na różnych mediach

Przynajmniej coś się dzieje :)

konto usunięte

Temat: Jak logo może zepsuć kampanię

milion klientów?
łoł

na dzień dzisiejszy znaczy to, że chcą odbić minimum 750 tysięcy klientów z innych sieci, z innych prepaidów, jak nie więcej.

a w klimacie 15-19 to nie wszędzie to zależy od potencjalnych abonentów, jaką sieć mają w telefonach.

simplus trafiajacy powyżyj 18stego roku życia - fajnie, ale też brak reklam angażujących ten znak firmowy, brak reklam mówiących np o rodzinie plusa.
ale to już nie moja bajka.

powiedzmy, że interesują mnie wyniki, czy się uda.

Następna dyskusja:

Jak zaprojektować logo?




Wyślij zaproszenie do